یوشی موبیلیتی از زمان گازگرفتن خودروهای کنار جاده راه طولانی را پیموده است

تقریباً 10 سال پیش، برایان فریست، نیک الکساندر و دانیل هانتر ایده ای برای تزریق فناوری به صنعت خودرو داشتند. آنها با استفاده از نقطه ورودی اولیه گاز، اپلیکیشن Yoshi Mobility را برای تحویل گاز به مصرف کنندگان منطقه سانفرانسیسکو در روز انتخابی آنها با قیمت 20 دلار در ماه راه اندازی کردند.
فریست به TechCrunch گفت: «صنعت خودروسازی به نوعی دست نخورده از نوآوری بود. ما این ایده را داشتیم، در عصر آمازون که همه چیز در حال تحویل بود، که دیگر هرگز به پمپ بنزین نخواهی رفت.
این سه نفر یوشی را از طریق Y Combinator در تابستان 2016 بردند و شروع به گسترش کردند و در آن زمان با شرکت های سرمایه گذاری مانند Filld، Wrench و Booster رقابت کردند. تا سال 2017، این شرکت همچنین در آتلانتا و نشویل، تنسی بود و خدمات بیشتری از جمله شستشوی خودرو، تعویض روغن و سفارشهایی مانند تیغههای برف پاک کن جدید ارائه می کرد.
یوشی همچنین 2.1 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله ZhenFund، جو مونتانا Liquid 2 Ventures و علی روغانی، مدیر مالی و مدیر ارشد مالی سابق توییتر و مدیر عامل بنیانگذار صندوق تداوم YC جذب کرد.
طی سالها، 36.7 میلیون دلار اضافی در سری A و B با حمایت سرمایهگذاران استراتژیک از جمله ExxonMobil و General Motors Ventures و همچنین DN Automotive و All Star کوین دورانت NBA افزایش داد.
گسترش و کسب و کار جدید
امروزه، Yoshi Mobility مستقر در نشویل در سه خط تجاری مستقر است: تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، بازرسی خودروهای مجازی و شارژ خودروهای الکتریکی. این پوتین در 15 ایالت روی زمین دارد، اما می تواند خدمات خودرو را به مشتریان در 50 ایالت ارائه دهد. تا به امروز میلیون ها سرویس خودرو را تکمیل کرده است.
فریست بيان کرد که Yoshi Mobility درآمد ماهانه خود را از سری B خود در اواخر سال 2020 10 برابر افزایش داده است. این شرکت هنوز خدمات مصرف کننده ارائه می دهد، اما بیشتر به سمت تجاری تجارت خود متمایل شده است. اکنون تجارت مجازی بازرسی خودرو را برای ناوگان ارائه میکند و با شرکتهای Fortune 100 مانند Uber و Turo همکاریهای شرکتی را ایجاد میکند.
بازرسی خودروهای مجازی آن نیز در اقتصاد گیگ محبوبیت دارد، به ویژه در ایالت هایی که رانندگان و صاحبان مشاغل کوچک ملزم به انجام بازرسی هستند. Yoshi یک بازرسی را در حداکثر 10 دقیقه فراهم می کند.

برایان فریست، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Yoshi Mobility. اعتبار تصویر: Yoshi Mobility
در ماه مارس، این شرکت اولین خرید Mobile Auto Concepts Inc. را تکمیل کرد، یک شرکت خدمات خودروی سیار که خدمات نگهداری پیشگیرانه، مراقبت و تعویض تایر، بازرسی های چند نقطه ای و شستشوهای سازگار با محیط زیست را ارائه می دهد.
فریست گفت: "Mobile Auto شبیه بسیاری از رقبای ما است که فقط خدمات ارائه می دهند." ما فکر می کنیم که بسته جامع چیزی است که ارزشمند است. ما الان خیلی با ناوگان کار میکنیم و همیشه از ما میپرسیدند که وقتی ماشین را پر میکنیم، میتوانیم لاستیکها را هم عوض کنیم یا ماشین را بشوییم. اکنون ما می توانیم همه این کارها را با یک راه حل یک مرحله ای انجام دهیم."
سومین خط تجاری جدید Yoshi Mobility، یک پلت فرم شارژ خودروی الکتریکی سیار، به نوعی پس از تسلا پیش می رود. این به چالشهای شناختهشده فعلی صنعت خودروهای برقی، از جمله تعمیرات پرهزینه، و چالشهای آینده مربوط به شارژ ناوگان خودروهای الکتریکی میپردازد. این پلتفرم به صاحبان خودروهای برقی و مشتریان سازمانی شارژ، نگهداری و پشتیبانی در حال حرکت ارائه می دهد.
فریست، راننده تسلا در هشت سال گذشته، بيان کرد که بازار خودروهای برقی «بسیار عظیم است»، پس جا برای بسیاری از بازیگران وجود دارد. برای یوشی، این به معنای پیگیری شرکای است که نمیخواهند ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی را در داراییهایشان بسازند - یا فضای موجود را ندارند.
فریست گفت: «اگر این پذیرش به روشی پیش برود که ما و کارشناسان صنعت فکر میکنیم، باید راهحلهایی وجود داشته باشد.
تقویت رشد آینده
فریست بيان کرد که ورود همه این خطوط تجاری با 26 میلیون دلار بودجه جدید سری C تقویت شده است که ارزش شرکت را بیش از 200 میلیون دلار می کند. جنرال موتورز ونچرز پیشتاز این دور است که سرمایهگذار استراتژیک جدید و برند معروف تایر بریجستون آمریکا به آن ملحق شده است. از سرمایه گذاران بین المللی می توان به آژانس های یونیورسال موتورز و شیکرا لیمیتد اشاره کرد. کل سرمایه گذاری Yoshi Mobility اکنون بیش از 60 میلیون دلار است.
فریست بيان کرد بریجستون از جنبه تحرک کاری که یوشی انجام می دهد خوشش آمد. او گفت: «آنها در شرکت های حمل و نقل سرمایه گذاری می کنند. "آنها Firestone Direct را راه اندازی کردند، جایی که ون هایی دارند که بیرون می روند و می توانند لاستیک ها را تعویض کنند. ما اکنون دقیقاً همین کار را انجام میدهیم، و اینگونه بود که آنها درگیر شدند.»
Yoshi Mobility با کمک بودجه جدید، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، بازرسی خودروهای مجازی و خطوط کسب و کار شارژ خودروهای الکتریکی را افزایش خواهد داد. فریست گفت، این خودرو با OnStar و Toyota Connect جنرال موتورز کار می کند، به این معنی که دستگاه های تلماتیک آن به حدود 34 درصد از خودروهای موجود در جاده متصل می شوند.
فریست گفت: «میلیون نقطه تماسی وجود دارد که میتوانیم از لمس فیزیکی ماشین گرفته تا تلهماتیک مجازی داشته باشیم، که ما را به مرحله بعدی سوق میدهد.» «ما خود را «آمازون مراقبت از خودرو» میبینیم که با بنزین وارد خودرو میشویم، همانطور که با کتابها تحویل میگیرند. ما همیشه می دیدیم که کارهای خیلی بیشتری انجام می دهیم، پس در پنج تا 10 سال آینده، کاملاً متفاوت از آنچه امروز به نظر می رسیم، خواهیم بود.
ارسال نظر