متن خبر

یوتیوب در حال توسعه ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی برای موسیقی و چهره، به علاوه کنترل‌های سازنده برای آموزش هوش مصنوعی است

یوتیوب در حال توسعه ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی برای موسیقی و چهره، به علاوه کنترل‌های سازنده برای آموزش هوش مصنوعی است

شناسهٔ خبر: 732650 -




یوتیوب روز پنجشنبه مجموعه جدیدی از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی را برای محافظت از سازندگان، از جمله هنرمندان، بازیگران، نوازندگان و ورزشکاران در برابر کپی کردن و استفاده از شبیه‌سازی‌هایشان، از جمله چهره و صدایشان، معرفی کرد. یکی از مؤلفه‌های کلیدی فناوری تشخیص جدید شامل گسترش سیستم Content ID موجود YouTube است که امروزه مطالب محافظت شده با حق نسخه‌برداری را شناسایی می‌کند. این سیستم به گونه‌ای گسترش می‌یابد که فناوری جدید شناسایی آواز مصنوعی را برای شناسایی محتوای هوش مصنوعی که صدای آواز دیگران را شبیه‌سازی می‌کند، در بر بگیرد. به گفته این شرکت، سایر فناوری‌های تشخیص برای شناسایی زمانی که چهره یک فرد با هوش مصنوعی شبیه‌سازی می‌شود، توسعه خواهند یافت.

همچنین قابل توجه است که یوتیوب در مراحل اولیه ارائه راه حلی برای رسیدگی به استفاده از محتوای خود برای آموزش مدل های هوش مصنوعی است. این موضوع برای مدتی مطرح بوده است و سازندگان را به شکایت می‌برند که شرکت‌هایی مانند اپل، انویدیا، آنتروپیک، OpenAI، و گوگل، در میان دیگران، بدون رضایت یا غرامت آنها در مورد مطالب آنها آموزش دیده‌اند.

یوتیوب هنوز برنامه خود را برای کمک به محافظت از سازندگان (یا کسب درآمد اضافی از آموزش هوش مصنوعی) فاش نکرده است، فقط می گوید که چیزی در دست اقدام دارد.

«...ما در حال توسعه راه‌های جدیدی هستیم تا به سازندگان YouTube در مورد نحوه استفاده اشخاص ثالث از محتوای خود در پلتفرم ما حق انتخاب بدهیم. در ادامه این سال چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت.» در این اطلاعیه به طور خلاصه آمده است.

در همین حال، به نظر می رسد این شرکت با وعده سال گذشته خود پیش می رود، زمانی که بيان کرد راهی برای جبران خسارت هنرمندانی که از آثارشان برای ایجاد موسیقی هوش مصنوعی استفاده شده است، پیدا خواهد کرد. در آن زمان، یوتیوب شروع به کار با گروه موسیقی جهانی (UMG) و فهرست استعدادهای آن بر روی یک راه حل کرد. این شرکت همچنین بيان کرد که روی توسعه سیستم Content ID خود کار خواهد کرد که می‌تواند تشخیص دهد که وقتی آثارشان توسط موسیقی هوش مصنوعی استفاده می‌شود، به چه کسانی حقوق باید پرداخت شود. یوتیوب خاطرنشان می کند که سیستم Content ID در حال حاضر سالانه میلیاردها ادعا را پردازش می کند و میلیاردها درآمد برای سازندگان و هنرمندان ایجاد می کند.

در اطلاعیه امروز، یوتیوب به مؤلفه جبران‌سازی موسیقی هوش مصنوعی نمی‌پردازد، اما او میگوید در حال نزدیک شدن به آزمایشی برای گسترش سیستم Content ID با تمرکز بر این حوزه است. یوتیوب از اوایل سال آینده آزمایش فناوری شناسایی آواز مصنوعی را با شرکای خود آغاز خواهد کرد.

راه‌حل دیگری در مراحل اولیه توسعه به چهره‌های سرشناس - مانند بازیگران، نوازندگان، سازندگان، ورزشکاران و دیگران - اجازه می‌دهد کارهای تولید شده با هوش مصنوعی را که چهره‌شان را در YouTube نشان می‌دهد، شناسایی و مدیریت کنند. این امر به جلوگیری از استفاده از شباهت افراد برای گمراه کردن بینندگان YouTube کمک زیادی می کند، مثلاً برای تأیید محصولات و خدماتی که هرگز با آنها موافقت نکرده اند، یا برای کمک به انتشار اطلاعات نادرست. یوتیوب نگفت که این سیستم چه زمانی برای آزمایش آماده می شود، فقط اینکه در حال توسعه فعال است.

همانطور که هوش مصنوعی در حال تکامل است، ما معتقدیم که باید خلاقیت انسان را تقویت کند، نه جایگزین آن. ما متعهد به کار با شرکای خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که پیشرفت‌های آینده صدای آنها را تقویت می‌کند و به توسعه نرده‌های محافظ برای رفع نگرانی‌ها و دستیابی به اهداف مشترک خود ادامه می‌دهیم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است