یوتیوب به دلیل ممنوعیت دروغین کانال ها برای هرزنامه و لغو اشتراک عذرخواهی می کند
عملکرد نادرست سیستمهای YouTube منجر به ممنوعیت تصادفی کانالهای YouTube شد که بر بسیاری از سازندگانی که مطلع شده بودند کانالهایشان به دلیل «هرزنامه و اقدامات فریبنده» حذف شدند، تأثیر گذاشت. یوتیوب اکنون بابت این مشکل عذرخواهی کرده و او میگوید که در حال اصلاح این وضعیت است، اما در مورد علت ممنوعیتها اظهار نظری نکرد و سازندگان را به این فکر انداخت که آیا اتوماسیون این شرکت مقصر است یا خیر.
در X، یوتیوب پنجشنبه شب این مشکل را تأیید کرد و بيان کرد که از مشکلی آگاه است که «باعث میشود برخی از کانالها به اشتباه برای هرزنامه پرچمگذاری شده و حذف شوند». این شرکت بيان کرد که در حال تحلیل این موضوع و تلاش برای بازگرداندن کانال هایی است که تحت تأثیر قرار گرفته اند. بعد از ظهر، یوتیوب دوباره بهروزرسانی کرد و بيان کرد که هنوز در حال کار بر روی بازگرداندن است و اضافه کرد که سایر محتواها، مانند فهرستهای پخش، ممکن است همچنان به تأخیر بیفتند.
این شرکت تا صبح جمعه بهروزرسانی دیگری ارسال نکرده بود که نشان میدهد مشکل در آن زمان به طور کامل حل نشده است.
با این حال، یوتیوب بعد از ظهر جمعه اکانت X خود را به روز کرد و بيان کرد که این مشکل اکنون برطرف شده است.
در پستهای یوتیوب هیچ توضیحی در مورد چگونگی وقوع چنین چیزی یا تصدیق مقیاس مشکل وجود ندارد، اگرچه آخرین پست نشان میدهد که خود یوتیوب این مشکل را میداند.
گزارشهای رسانههای اجتماعی از سازندگان نشان داده بود که این مشکل نسبتاً جدی و گسترده است. برای مثال، در پستهای X YouTube، صدها پاسخ از طرف سازندگان و طرفدارانشان درباره کانالهایی که میخواستند بازیابی شده ببینند، وجود داشت. برخی از سازندگان همچنین بيان کرد ند که فایلهای آنها گم شده است، یا شکایت کردند که سعی کردند تنظیمات خود را تغییر دهند یا با پشتیبانی تماس بگیرند، اما هیچ کمکی دریافت نکردند. بهروزرسانیهای YouTube در سایت راهنما صدها پاسخ نیز دارد، اما توضیح بیشتری وجود ندارد.
در حالی که مشکلی که سازندگان را تحت تأثیر قرار میدهد نگرانی بیشتری را ایجاد کرده است، زیرا حذف کانالها بر معیشت آنها تأثیر میگذارد، برخی از مشترکان YouTube Premium گفتند که حتی با وجود اینکه ویدیوها را پست نمیکنند یا سالهاست که پست نمیکنند، دسترسی خود را نیز از دست دادهاند. در نتیجه، آنها دیگر به اشتراک Premium خود دسترسی نداشتند و نمیتوانستند از طریق YouTube Music پخش جریانی کنند.
این مسئله مشکلاتی را که ممکن است در هنگام اتصال چندین سرویس زیر یک سقف ایجاد شود، برجسته می کند: انتشار در YouTube، اشتراک در Premium، و پخش جریانی از طریق YouTube Music و YouTube TV. حذف نادرست هرزنامه به این معنی است که افراد نه تنها به کانالهای خود که ممکن است حتی از آن استفاده نکرده باشند، بلکه به اشتراکهای پولی خود نیز دسترسی ندارند.
در اطلاعیه یوتیوب در سایت Help خود آمده است که در حال کار بر روی بازگرداندن دسترسی به اشتراکها و همچنین کانالهای حذفشده است، و گفت : «ما برای این خطا از طرف خود بسیار متأسفیم و پس از اتمام آن را از اینجا پیگیری خواهیم کرد. »
TechCrunch برای اظهار نظر در مورد وضعیت، از جمله مقیاس و علت، با YouTube تماس گرفت. از بعدازظهر جمعه، این شرکت فقط به پست های X رسمی خود اشاره کرد.
در ابتدا در 10/4/24 ساعت 10:52 AM منتشر شد. با زمینه جدیدتر در 10/4/24 ساعت 4:55 بعد از ظهر ET به روز شد.
ارسال نظر