متن خبر

یوتیوب از هوش مصنوعی برای حذف موسیقی دارای حق نسخه برداری استفاده می کند و کل ویدیوی شما را ساکت نمی کند

یوتیوب از هوش مصنوعی برای حذف موسیقی دارای حق نسخه برداری استفاده می کند و کل ویدیوی شما را ساکت نمی کند

شناسهٔ خبر: 634907 -




پاک کردن آهنگ YouTube
(اعتبار تصویر: یوتیوب)

یوتیوب به هوش مصنوعی روی آورده است تا سعی کند همزمان دارندگان حق چاپ آهنگ ها را راضی کند و در عین حال زندگی را برای کسانی که ویدیوهایی را با آهنگ هایی که اجازه استفاده از آنها را ندارند آپلود می کنند، کمی آسان تر کند.

به جای حذف یک ویدیو با صدای دارای حق چاپ که آپلود کننده متعلق به آن نیست، می تواند از یک ابزار هوش مصنوعی جدید برای حذف آهنگ محافظت شده بدون پاک کردن بقیه آهنگ های صوتی ویدیو استفاده کند.

وقتی ویدیویی ادعای حق نسخه‌برداری برای محتوای موسیقی دریافت می‌کند، YouTube اکنون چندین گزینه ویرایش را در YouTube Studio ارائه می‌کند تا به انتشار ادعا کمک کند. این گزینه‌ها عبارتند از «Trim»، «Mute»، «Replace Song» و «Erase Song» که به تازگی بهبود یافته است.

بهبود پاک کردن آهنگ هوش مصنوعی امکان شناسایی و حذف نسبتاً دقیق محتوای دارای حق چاپ را از کلیپ های ویدیویی فراهم می کند. پیش از این، سازندگان گزینه‌های محدودی داشتند، مانند بی‌صدا کردن کل ویدیو یا جایگزینی آهنگ، که اغلب تجربه کلی تماشا را مختل می‌ کرد. ابزار پاک کردن آهنگ آخرین مورد در کشمکش ابدی بین سازندگان و دارندگان حق نسخه‌برداری بر سر برخورد با اعتصابات حق نسخه‌برداری است، که معمولاً در یوتیوب از آن به عنوان حملات کپی یاد می‌شود.

ویژگی پاک کردن آهنگ تحت آزمایش بتا قرار گرفته است، اما این عرضه گسترده‌تر این گزینه را به صفحه خلاصه «حق نسخه‌برداری ویدیو» در YouTube Studio اضافه می‌کند. این دو گزینه اصلی را برای سازندگانی که با ادعاهای حق نسخه‌برداری سروکار دارند ارائه می‌کند: «Erase Song» و «Mute All Sound».

سازندگان خبر خوب: ابزار پاک کردن آهنگ به روز شده ما به شما کمک می کند موسیقی های دارای حق نسخه برداری را به راحتی از ویدیوی خود حذف کنید (در حالی که بقیه صدای خود را دست نخورده باقی می گذارد). بیشتر بدانید… https://t.co/KeWIw3RFeH 3 ژوئیه 2024

حفاظت از هوش مصنوعی

این ویژگی ممکن است برای سازندگان معمولی YouTube چیز مهمی به نظر نرسد، اما به ویژه برای کسانی که به کسب درآمد از طریق برنامه شریک YouTube (YPP) متکی هستند بسیار مهم است. با رسیدگی موثرتر به ادعاهای حق نسخه‌برداری، سازندگان می‌توانند مطمئن شوند که ویدیوهایشان فعال و قابل کسب درآمد باقی می‌مانند و در نتیجه از جریان درآمد خود محافظت می‌کنند.

از آنجایی که یوتیوب همچنان با چالش‌هایی در زمینه اجرای حق نسخه‌برداری مواجه است، که توسط هوش مصنوعی تشدید شده است، این نوع توانایی‌ها برای دارندگان حق چاپ و سازندگان ویدیو یک موهبت خواهد بود. به عنوان مثال، یوتیوب اکنون در صورت درخواست ، دیپ فیک های شما را حذف می کند.

یوتیوب حتی اشاره کرده است که پیشرفت‌ها و آپشن های بیشتری وجود خواهد داشت که از هوش مصنوعی برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا بدون تهدید ادعاهای حق نسخه‌برداری استفاده می‌کنند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است