متن خبر

گیمرها علیرغم شک و تردیدهای مربوط به حق چاپ به سراغ «پوکمون با تفنگ» Palworld می روند

گیمرها علیرغم شک و تردیدهای مربوط به حق چاپ به سراغ «پوکمون با تفنگ» Palworld می روند

شناسهٔ خبر: 444903 -




زمانی که Palworld یک سال پیش در یک تیزر اولین نمایش نامشخص خود را انجام داد، کمتر کسی فکر می کرد که این ریپف عجیب و آشکار پوکمون چیزی جز یک چیز عجیب و غریب به سرعت فراموش شده باشد. اما پس از انتشار Early Access در هفته گذشته، این بازی رکوردها را شکست و میلیون ها فروخت - که منعکس کننده تقاضای سرکوب شده برای یک بازی واقعاً مدرن از نوع Pokémon است که به نظر می رسد توسعه دهندگان فرنچایز تمایلی به ارائه آن ندارند.

فروشندگان Palworld، یک لباس ژاپنی به نام Pocketpair که بیشتر برای بازی‌ای به نام Craftworld شناخته می‌شود، هر آنچه را که انتظار داشتند، مطمئناً تا حدودی از فروش فراتر رفته است. این بازی در هفته اول حداقل 5 میلیون نسخه فروخته است و در آخر هفته به 1.5 میلیون بازیکن همزمان در Steam دست یافته است - موفقیتی که در طول سال ها تنها با تعداد معدودی از بازی های AAA مطابقت دارد.

لعنتی چه خبر است؟ واقعیت ساده این است که Palworld همان چیزی است که طرفداران پوکمون سال‌هاست که از آن می‌خواهند، یا حداقل به اندازه کافی نزدیک به شمارش هستند. و چه آن‌ها خرید کنند چون واقعاً آن را می‌خواهند، یا می‌خواهند نینتندو و گیم فریک را مجازات کنند، یا به این دلیل که کنجکاو هستند، یا به این دلیل که قیمت زیر 30 دلار برای توجیه آن خیلی آسان بود... آنها آن را می‌خرند.

آنقدر به جریان اصلی نفوذ کرده است که دوستان غیربازی من در مورد آن صحبت می کنند، و یکی از آنها در حالی که من این پاراگراف را تایپ می کردم به من پیام داد و از آنها پرسید که آیا آنها باید آن را خراب کنند. واقعاً این طعم و مزه هفته است؟ ماه؟ گفتنش سخته اما این نوع موفقیت به یکی از اهداف اصلی توسعه دهندگان کوچکتر تبدیل شده است که حتی نیم میلیون فروش برای آنها موفقیت بزرگی خواهد بود.

مفهوم بازی به راحتی قابل درک است: شما در حال کاوش در یک جزیره مرموز هستید که توسط Pals پر شده است، که به وضوح پوکمون های دلاری هستند. همانطور که پایگاه خود را می سازید، دوستان را دستگیر و مستقر می کنید تا به عنوان اسکورت و نیروی کار شما عمل کنند. در حالی که شما و Eikthyrdeer خود در جزیره پرسه می زنید، چند لم بال و Cattivas را در حال خرد کردن چوب، استخراج معادن، و مراقبت از مزرعه توت ها بگذارید. در تمام مدتی که به طور پیوسته از درخت فناوری بالا می روید، از تبر سنگی به نیزه فلزی تا کمان پولادی و تفنگ تهاجمی می روید.

ظاهراً هر جنبه ای از بازی به طور عمده از دیگری جدا شده است. سیستم های گیم پلی ژانر اکتشاف بقا برای هرکسی که بازی های ویروسی قبلی Valheim و V Rising را بازی کرده باشد آشنا خواهد بود. کوهنوردی و سر خوردن از Breath of the Wild برداشته شده است. اتوماسیون پایه و تولید شما از زمان امثال Factorio و Timberborn یک اصل اساسی است. البته جنبه مدیریت موجودات توسط پوکمون پیشگام شد و در بازی هایی مانند Cassette Beasts و Monster Sanctuary بهبود یافت.

اسکرین شات از مزرعه فروتن پال من. بله، به مصدوم استراحت دادم.

اما زمانی که این بازی در Early Access Steam (و Xbox Game Pass، البته به شکلی کمتر قابل بازی) منتشر شد، بازیکنانی که انتظار داشتند آتشی شبیه به بازی The Day Before پیدا کنند، از یافتن یک شاهکار شگفت زده شدند. تخمین، یک بازی به طرز شگفت انگیزی منسجم و سرگرم کننده با یک حلقه اعتیاد آور و محرکه. هیچ‌کدام از بخش‌ها به خوبی بازی‌هایی نیستند که از آن‌ها دزدیده شده‌اند، اما در عمل از هم نمی‌پاشند - همانطور که بازی‌هایی با بودجه و آرزوهای بسیار بیشتر اغلب انجام می‌دهند.

مطمئناً، گرافیک‌ها الهام‌بخش نیستند، ویژگی‌ها گم شده‌اند، و باگ‌ها فراوان هستند. اما من خودم حدود 8 ساعت بازی کردم، می توانم به شما بگویم که با وجود همه اینها قطعا سرگرم کننده و متقاعد کننده است. و اگر جنبه مدیریت موجودات بازی به اصلاحات بازی‌های مدرن پوکمون نرسد، ایده اساسی - یک دنیای بزرگ و باز با موجودات رومینگ آزاد برای گرفتن - کم و بیش دقیقاً همان چیزی است که مردم برای آن التماس کرده‌اند. . (یعنی، اگر شما با کشتن دوستان وحشی بی‌شماری و به بردگی گرفتن آنهایی که از خود دریغ می‌کنید خوب هستید - که مسلماً همه اینطور نیستند.)

اما مطمئناً "جنجال برانگیزترین" جنبه بازی، خود Pals است. به نظر می‌رسد برخی آنقدر واضح از پوکمون واقعی «الهام گرفته‌اند» که شگفت‌انگیز است که Pocketpair نامه‌ای برای توقف و توقف دریافت نکرده است.

لژیونی از وکلای صندلی در حال حاضر در حال رسیدگی به این پرونده در مورد X، مقایسه جامع بین طراحی شخصیت ها و حدس و گمان در مورد عواقب قانونی آینده هستند. همانطور که کاربران X اشاره کرده اند، برخی از ظاهرهای بحث برانگیز Palword عبارتند از Anubis (Lucario)، Verdash (Cinderace) و حتی نسخه ای از دلفوکس که توسط طرفداران ساخته شده است.

دیگران به دفاع از Palworld عجله می‌کنند و شباهت‌های بین Pokémon و Dragon Quest یا حتی Pokémon، Palworld و اساطیر مصر باستان را برجسته می‌کنند که به نظر می‌رسد از طراحی‌های هر دو بازی الهام گرفته است.

از آنجایی که اتهامات مربوط به طراحی شخصیت های دزدیده شده مطرح می شود، بحث مشابه دیگری در حال شکل گیری است. برخی از منتقدان Palworld با اشاره به طرح‌های موجودات مشتق شده Palworld و نظرات قبلی توسط مدیر عامل Pocketpair، اصرار دارند که سازندگان آن برای ترسیم انبار مجازی بازی به هوش مصنوعی تکیه کرده‌اند.

در حالی که شواهد محکمی مبنی بر این موضوع وجود ندارد، غیرممکن نیست که از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید طرح‌های موجودات شبیه پوکمون استفاده شده باشد. در سال 2022، یک تولیدکننده متن به تصویر ویروسی که توسط Stable Diffusion پشتیبانی می‌شد، به هر کسی اجازه می‌داد تا پوکمون خود را در چند ثانیه بسازد، پس مطمئناً این ایده برای مدتی وجود داشته است.

Palworld شتاب ایجاد می کند

اعتبار تصویر: جفت جیبی

در زمان نگارش این مقاله، 975000 بازیکن همزمان به اندازه کافی در مورد Palworld کنجکاو بودند تا در Steam شیرجه بزنند، جایی که بازی در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد. با توجه به حضور آن در پلتفرم‌های Playstation و Xbox Game Pass، می‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد واقعی بازیکنان Palworld به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

تصادفی نیست، این موفقیت بعید در زمانی اتفاق می‌افتد که علیرغم عشق پایدار به این فرنچایز، سری پوکمون تا حد زیادی راکد دیده می‌شود. در چند سال گذشته، توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک، موفقیت‌های عظیمی را منتشر کرده‌اند که ژانرها را دوباره ابداع می‌کنند، مبارزات را تا حد کمال تنظیم می‌کنند و چرخ را (گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه) به خود گیمرها با سیستم‌های ساختمانی هوشمندانه می‌سپارند. در همین حال، سری اصلی پوکمون به سختی با فرمول اصلی خود که در اواسط دهه 90 ایجاد شد متفاوت است - یک مکاشفه در آن زمان، و یک تجربه قدیمی و بی‌هدف که تقریباً 30 سال بعد بر روی نوستالژی آویزان شد.

بازی‌های مدرن پوکمون ممکن است چیز زیادی را روی میز به ارمغان نیاورند، اما طرفداران فراوان این فرنچایز مثل همیشه وفادار هستند. بسیاری از افرادی که سال‌ها هیولاهای جیبی مخصوص خود پوکمون را جمع‌آوری کرده‌اند، علی‌رغم انتقاداتی که وجود دارد مبنی بر اینکه ضربه غافلگیرکننده‌ای، پر از طرح‌های شخصیت‌های دزدیده شده با حجاب نازک است، به Palworld هجوم آورده‌اند.

Palword مطمئناً ژانر "دوادهای کوچک زیبا را بگیرید، آنها را در یک تیم جمع کنید و آنها را به مبارزه وادار کنید" اختراع نکرده است، اما همه بازی های خوب از چیزی الهام گرفته شده اند. برخی از محبوب‌ترین بازی‌های مدرن، مفهوم گیم‌پلی را از یک عنوان محبوب دیگر حذف کرده‌اند و آن را به یک نسخه معمولی‌تر شیک‌تر تبدیل کرده‌اند (ارتباط Fortnite با PUBG یک مثال بارز در اینجا است).

با این حال، انتقادی که Palworld برخی از طرح‌های هیولاهای اصلی پوکمون را حذف کرد، ممکن است برای منصرف کردن طرفداران سرسخت که مشتاق رفتن به خفاش برای فرنچایز مورد علاقه‌شان هستند، کافی باشد.

با افزایش محبوبیت Palworld و تشدید بحث بر سر الهامات بازی، بازیکنان می‌توانند موازی‌های Pokémon را به سطح بعدی ببرند. مدی که موجودات بازی را به معادل پوکمون تبدیل می‌کند و شخصیت بازیکن را به Ash Ketchum تبدیل می‌کند، ظاهراً روز سه‌شنبه منتشر می‌شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است