متن خبر

گوگل ویژگی های دسترسی و بهره وری جدید را در MWC اعلام کرد

گوگل ویژگی های دسترسی و بهره وری جدید را در MWC اعلام کرد

شناسهٔ خبر: 453668 -




گوگل امروز در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون، مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای گوشی ها، خودروها و ابزارهای پوشیدنی معرفی کرد. این ویژگی‌ها شامل استفاده از Gemini برای ایجاد پیام‌ها، شرح‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای تصاویر، خلاصه کردن متون از طریق هوش مصنوعی برای Android Auto و دسترسی به مجوزهای Wear OS است.

پیاده سازی Gemini این شرکت برای تولید تصویر با انتقادات زیادی مواجه است. اما این مانع نمی شود که گوگل آن را در زمینه ای متفاوت عرضه کند. این شرکت اعلام کرد که از این هفته، Google Messages قابلیتی را دریافت می کند که به شما امکان می دهد به Gemini در برنامه دسترسی داشته باشید. این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا است و فقط زبان انگلیسی را پشتیبانی می کند.

گوگل همچنین قابلیتی را برای Android Auto در نظر گرفته است که خلاصه‌ای از پیام‌های متنی طولانی را می‌خواند و چت‌های گروهی را به صورت متنی تنظیم می‌کند. این ویژگی که برای اولین بار در ماه گذشته اعلام شد، همچنین پیشنهادات سریعی را برای پاسخ ارائه می دهد.

غول جستجو همچنین در حال راه اندازی چند ویژگی مرتبط با دسترسی در MWC است. ابتدا، اپلیکیشن Lookout این شرکت، که به افراد کم بینا با مواردی مانند برچسب و اسناد مواد غذایی کمک می‌کند، اکنون برای تصاویری که زیرنویس‌ها یا متن جایگزین دارند، زیرنویس‌هایی با هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. این ویژگی اکنون با پشتیبانی از زبان انگلیسی برای همه کاربران در سراسر جهان ارائه می شود. سال گذشته، گوگل اپلیکیشن Lookout را با یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی به روز کرد که به کاربران اجازه می داد درباره تصاویر سوال بپرسند.

گوگل همچنین در حال ارائه پشتیبانی بهبودیافته صفحه‌خوان برای لنز در Maps است. کاربران می‌توانند دوربین تلفن خود را به اطراف خود بگیرند و TalkBack اطلاعات مکان‌ها و علائم را می‌خواند.

در زمینه بهره وری، گوگل در حال گسترش پشتیبانی از یادداشت های دست نویس به اسناد موجود در گوشی ها یا تبلت های اندرویدی تنها با استفاده از انگشت یا قلم است. می‌توانید از میان سبک‌ها و رنگ‌های مختلف قلم انتخاب کنید تا نقاط خاصی را در یک سند برجسته کنید.

علاوه بر این، این شرکت در حال راه اندازی پشتیبانی از Spotify از طریق یک سوئیچ خروجی در صفحه اصلی اندروید است. این بدان معناست که می توانید با Spotify گوش دادن به آهنگ یا پادکست را از منبعی به منبع دیگر از سر بگیرید. قبلاً این ویژگی فقط YouTube Music را پشتیبانی می کرد.

گوگل همچنین در حال به روز رسانی برنامه Fitbit با پشتیبانی برای دریافت اطلاعات از منابع مختلف مانند AllTrails، Oura Ring، و MyFitnessPal است. این شرکت سال گذشته برنامه را با یک طرح سه زبانه جدید طراحی کرد. برگه Today داده هایی مانند ورزش، گام ها، کالری سوزانده شده و طبقات بالا را به شما نشان می دهد. و برگه "شما" داده های برنامه های مختلف را به همراه داده های خود Fitbit به شما نشان می دهد.

به‌عنوان بخشی از این اعلامیه، چند به‌روزرسانی مرتبط با Wear OS نیز وجود دارد. اکنون می‌توانید مستقیماً از ساعت به کارت‌های Google Wallet مانند کارت پرواز، بلیط رویداد، عضویت در باشگاه و کارت‌های وفاداری دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، می‌توانید با استفاده از صدا مسیرهای حمل و نقل را دریافت کنید. علاوه بر این، گزینه ای برای انعکاس جهت ها از تلفن یا دریافت جهت های ناوبری با هدایت قطب نما وجود دارد.

درباره MWC 2024 در TechCrunch بیشتر بخوانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است