متن خبر

گوگل هشدار زلزله را در اندروید در هند راه اندازی کرد

گوگل هشدار زلزله را در اندروید در هند راه اندازی کرد

شناسهٔ خبر: 438054 -




گوگل از راه اندازی سیستم هشدار زلزله برای دستگاه های اندرویدی در هند خبر داد. این سیستم از حسگرهای گوشی های هوشمند مانند شتاب دهنده ها استفاده می کند که می توانند به عنوان لرزه نگارهای کوچک عمل کنند و لرزش را تشخیص دهند.

این شرکت روز چهارشنبه بیان کرد این سیستم که با مشورت سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی (NDMA) و مرکز لرزه‌شناسی ملی (NSC) توسعه یافته است، هشدارهای اولیه زلزله را برای کاربران اندروید در منطقه‌ای که احتمالاً تحت تأثیر قرار می‌گیرد، ارائه می‌کند. این هشدارها به زبان‌های محلی هندی که توسط Android پشتیبانی می‌شوند در دسترس خواهند بود.

این شرکت دو نوع هشدار ارسال می کند: آگاه باشید و اقدام کنید. هشدارهای «آگاه باشید» برای کاربرانی که در هنگام زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ یا بیشتر، لرزش MMI 3 و ۴ را انجام می‌دهند ارسال می‌شود. اگر تلفن شما در حالت مزاحم نشوید یا در حالت بی‌صدا باشد، فقط یک هشدار را روی صفحه نمایش شما نشان می‌دهد و هیچ صدایی پخش نمی‌کند.

گوگل اعلام کرد که این هشدارها برای کاربرانی که در هنگام زلزله ۴.۵ ریشتری لرزش MMI 5+ را تجربه می کنند ارسال می شود. در این حالت، هشدار تنظیمات اعلان سیستم از جمله Do No Disturb را دور می زند و صدای بلندی پخش می کند.

این هشدار همچنین به کاربران پیشنهاد می‌کند که چه اقداماتی - مانند پوشش زیر میز - برای ایمنی انجام دهند.

گوگل اعلام کرد که یک زلزله احتمالی را از طریق بسیاری از تلفن های اندرویدی شناسایی می کند و به یک فعالیت لرزه ای در یک منطقه اشاره می کند. این شرکت ادعا می کند که هشدارها اغلب چند ثانیه قبل از تکان دادن می رسند.

در سال ۲۰۲۰، گوگل هشدار زلزله اندروید را برای مردم کالیفرنیا معرفی کرد. کاربران باید از تلفنی با Android 5 یا بالاتر استفاده کنند و اتصال Wi-Fi یا داده تلفن همراه داشته باشند. برای دریافت هشدار زلزله، کاربران همچنین باید تنظیمات مکان را در دستگاه های خود فعال کنند.

کاربران می توانند با رفتن به تنظیمات > ایمنی و اضطراری شروع به دریافت هشدارهای زلزله کنند و سپس هشدار زلزله . از طرف دیگر، آنها همچنین می توانند هشدارهای زلزله را از طریق تنظیمات > مکان > پیشرفته > هشدارهای زلزله فعال کنند.

گوگل در حال حاضر هشدارهای سیل مبتنی بر هوش مصنوعی را به تمام مناطق هند صادر کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ آزمایش هشدار سیل را در پاتنا، مرکز ایالت بیهار هند آغاز کرد. بعداً، هشدارهای سیل را در سال ۲۰۲۰ به سراسر هند گسترش داد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است