متن خبر

گوگل نتایج ساده “لینک آبی” را برای جستجوی هتل در بازارهای اتحادیه اروپا در آخرین چرخش DMA آزمایش می کند

گوگل نتایج ساده “لینک آبی” را برای جستجوی هتل در بازارهای اتحادیه اروپا در آخرین چرخش DMA آزمایش می کند

شناسهٔ خبر: 819782 -




گوگل اعلام کرده است که تغییرات بیشتری را در نحوه نمایش نتایج جستجو در اتحادیه اروپا در پاسخ به شکایات مداوم مبنی بر عدم رعایت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) این اتحادیه ایجاد می کند.

این شامل چیزی است که به عنوان یک "آزمون کوتاه" از نتایج جستجوی ساده به سبک "لینک آبی" برای درخواست های هتل در سه بازار اتحادیه اروپا (بلژیک، استونی و آلمان) ارائه می کند که مشابه - این شرکت پیشنهاد می کند - با نحوه اولیه موتور جستجوی آن است. نتایج نمایش داده شده

اصلاحات رقابت پذیری بازار شاخص اتحادیه اروپا جریمه های سنگینی را برای عدم انطباق تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی (یا بیشتر برای تکرار تخلف) در پی دارد. آلفابت، مادر گوگل، از ماه مارس در رابطه با آپشن های غنی جدیدی که در پاسخ به DMA راه‌اندازی کرد، تحت تحلیل قرار گرفته است، اما رقبا معتقدند که ممنوعیت این مقررات در مورد ترجیح دادن خود را تضعیف می‌کند.

سایت های مقایسه سفر از جمله کسانی هستند که همچنان از تلاش گوگل برای دور زدن تعهدات خود شکایت دارند.

گوگل با ادعای اینکه تغییرات در جستجو باعث جریمه سایر بازیکنان در اکوسیستم سفر شده است، مقابله کرده است. در یک پست وبلاگ جدید در روز سه‌شنبه - منتسب به الیور بتل، مدیر حقوقی Google - نشان می‌دهد که «کلیک‌های رزرو مستقیم» به خطوط هوایی، اپراتورهای هتل و خرده‌فروشان کوچک حدود یک سوم (30 درصد) کاهش یافته است.

به نظر می رسد این غول فناوری در حال تلاش برای استراتژی «تفرقه بینداز و غلبه کن» در پاسخ به DMA است، که به دنبال استفاده از تغییرات انطباق برای مقابله با رقبای اصلی خود («تجمع کنندگان بزرگ سفر آنلاین») در مقابل سایر خرده فروشان مسافرتی است که موتور جستجوی آن از آن برخوردار است. قدرت بالا بردن یا کاهش بر اساس میزان ترافیکی که به آنها ارسال می کند.

از قضا، DMA تلاشی برای جلوگیری از تعمیق غیرمنصفانه عضله دروازه بانان در بازار است، پس جالب است که ببینیم کمیسیون اروپا از این تاکتیک چه می کند.

آخرین تغییراتی که گوگل برای نحوه نمایش نتایج جستجو پیشنهاد می‌کند، بیش از عمودی سفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد - بر اساس پست وبلاگ این شرکت، بر جستجوی محصولات و رستوران‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

می نویسد: "ما فکر می کنیم آخرین پیشنهاد راه درستی برای متعادل کردن مبادلات دشواری است که DMA شامل می شود" و اضافه می کند که "هنوز امیدوار است که بتواند به راه حلی برسد که مطابق با قانون باشد و به به کاربران و کسب و کارهای اروپایی دسترسی به فناوری مفید را فراهم می کند.

واحدهای نمایشگر رقیب

تغییراتی که پست وبلاگ گوگل اعلام می‌کند شامل نمایش واحدهایی است که ادعا می‌کند «بسط یافته و به همان اندازه قالب‌بندی شده» در نتایج جستجو هستند، زمانی که کاربران محصولات، رستوران‌ها، پروازها یا هتل‌ها را جستجو می‌کنند که به افراد اجازه می‌دهد بین نتایجی که آنها را به رقبای Google می‌برد (سایت‌های مقایسه) انتخاب کنند. ، موتورهای جستجوی متا، سایت های تحلیل و غیره) یا نتایجی که آنها را مستقیماً به وب سایت های عرضه کننده یا خرده فروش می برد.

خیلی چیزها به نحوه ارائه این انتخاب توسط گوگل بستگی دارد، اما پست وبلاگ هیچ نمونه بصری ارائه نمی دهد. علاوه بر این، این پست وبلاگ او میگوید که «فرمت‌های جدید دیگری را معرفی می‌کند که به سایت‌های مقایسه و تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری درباره آنچه در وب‌سایت‌هایشان است، مانند قیمت‌ها و تصاویر، نشان دهند». باز هم، هیچ نمونه تصویری ارائه نشده است.

در نهایت، گوگل می گوید که واحدهای تبلیغاتی جدیدی را برای سایت های مقایسه راه اندازی خواهد کرد. اما باز هم باید منتظر بمانیم تا ببینیم اینها چه شکلی هستند.

یکی از شکایت‌های اصلی تجمیع‌کننده‌های سفر در مورد پاسخ اولیه Google به DMA این بود که این شرکت از رقابت ناعادلانه با آنها با قرار دادن خدمات مقایسه‌ای خود در کادرهای چشم‌گیر مستقیماً در بالای نتایج جستجو به رقابت ناعادلانه با آنها از طریق مقایسه پخت تغییر می‌ کرد. آپشن های سبک سایت در بالای نتایج جستجو و استفاده از مجموعه‌ای از آپشن های پلتفرم جدید برای حفظ کاربران در Google با منع آنها از کلیک کردن روی سرویس‌های رقیب.

پاسخ گوگل این است که ادعا می‌کند مجبور است کیفیت تجربه جستجویی را که می‌تواند به اروپایی‌ها ارائه می‌دهد با کم‌استفاده کردن آن کاهش دهد. Bethell این خط حمله را در پست وبلاگ ادامه می دهد، و همچنین به این معنی است که DMA مانع از "نوآوری و رقابت گوگل" می شود.

با این حال، شکایات همچنان ادامه دارد. جمع‌آوری‌کنندگان سفر همچنین از آپشن های غنی‌ای که Google اکنون در رابطه با درخواست‌های جستجوی هتل نشان می‌دهد، ناراضی هستند، که نمای نقشه هتل‌ها را در مکان مورد نظر همراه با اطلاعات قیمت‌گذاری و پیوندهایی به وب‌سایت‌های هتل‌های ویژه نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد این ویژگی غنی از نظر بصری، ترافیک جستجو را مستقیماً به تأمین‌کنندگان (در این مورد، هتل‌ها) هدایت می‌کند – که می‌تواند سایت‌های مقایسه را در سردی رها کند.

جستجوی Google Screengrab (اعتبار تصویر: Natasha LOmas/TechCrunch)

«در حالی که بسیاری از سهامداران از تغییرات ما راضی هستند، برخی از سایت‌ها همچنان مطالبات بیشتری دارند، مانند ممنوعیت کامل هر چیزی که پیچیده‌تر از یک پیوند ساده آبی به یک وب‌سایت است. این امر باعث می‌شود گوگل نتواند اطلاعات مفیدی مانند قیمت‌ها و رتبه‌بندی‌ها را به مردم نشان دهد.

این به عنوان یک تغییر DMA که Google می‌خواهد ایجاد کند، در نظر گرفته نمی‌شود. برعکس، به آن "آزمون کوتاه" می گویند تا بتواند "درک کند که چنین تغییراتی چه تاثیری بر تجربه کاربر و ترافیک وب سایت ها می گذارد."

«این آزمایش برخی از آپشن های ی را که در کانون بحث بوده‌اند، از جمله نقشه‌ای که مکان هتل‌ها و نتایج هتل را در زیر آن نشان می‌دهد، حذف می‌کند. در عوض، ما فهرست ی از پیوندهای جداگانه به وب‌سایت‌ها را بدون هیچ‌یک از آپشن های اضافی نشان می‌دهیم - شبیه به قالب قدیمی «ده پیوند آبی» سال‌ها پیش.»

گوگل ادعا می کند که "بسیار بی میل" است که این آزمایش را اجرا کند، به این معنی که معتقد است رقبای خود مجبور به این قبولی شده اند - و مجبور به تنزل کیفیت جستجو برای کاربران اتحادیه اروپا هستند - توسط رقبای که خواستار بازگشت تجربه محصول به دوره قبلی اینترنت هستند. . (البته، کاربران وب که از تغییر شکل بی پایان خود در نتایج جستجو توسط گوگل خسته شده اند، ممکن است از بازگشت چند پیوند آبی ساده، TBH استقبال کنند.)

مشخص نیست که این آزمایش چقدر طول می‌کشد، اما گوگل او میگوید نتایج جستجوی هتل پس از پایان تمرین جمع‌آوری داده‌ها، به حالت عادی بازمی‌گردند - هر چه در این زمینه آفتاب‌پرست به معنای آن باشد.

با این حال، در نهایت، این بر عهده مجریان DMA کمیسیون اروپا خواهد بود که تصمیم بگیرند که رعایت عادلانه چگونه به نظر می رسد.

برای پاسخ به اعلامیه گوگل با کمیسیون تماس گرفتیم. لئا زوبر، سخنگوی اتحادیه اروپا، پاسخ داد: «تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که در حال حاضر در حال ارزیابی پیشنهادات سازگاری گوگل هستیم».

گوگل نه تنها بر سر این عنصر از انطباق با DMA خود تحت فشار است. هفته گذشته، رقیب جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی، DuckDuckGo، از کمیسیون خواست تا تحقیقات خود را در مورد غول فناوری گسترش دهد - و آن را متهم کرد که داده‌های جامع «کلیک و پرس و جو» را برای رقبا ارائه نکرده است. و دوبرابر کردن شکایات خود مبنی بر اینکه صفحه‌های انتخابی که DMA به نمایش آن نیاز دارد، کار نمی‌کند، زیرا او میگوید در حال حاضر به کاربران اجازه نمی‌دهند به اندازه کافی به راحتی از محصولات Google دور شوند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است