متن خبر

گوگل می‌تواند به اتهام نقض پتنت‌های هوش مصنوعی، 1.67 میلیارد دلار جریمه شود

گوگل می‌تواند به اتهام نقض پتنت‌های هوش مصنوعی، 1.67 میلیارد دلار جریمه شود

شناسهٔ خبر: 442833 -




گوگل به‌اتهام رعایت‌نکردن قوانین مربوط به پتنت‌های مرتبط با حوزه پردازش‌های هوش مصنوعی ممکن است با جریمه‌ای 1.67 میلیارد دلاری مواجه شود.

دادگاهی در بوستون احتمالاً این شرکت را به دلیل اتهامات مربوط به نقض حق اختراع مربوط به پردازنده‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی جریمه می‌کند. شاکی این پرونده Singular Computing است که گوگل را به کپی‌برداری از فناوری بنیانگذار این شرکت و یکی از دانشمندان حوزه کامپیوتر یعنی «جوزف بیتس» متهم می‌کند. گوگل ظاهراً متهم شده که از این فناوری برای بهبود آپشن های هوش مصنوعی در سرویس‌های محبوبی مانند جستجوی گوگل، جی‌میل و ترنسلیت گوگل استفاده کرده است.

اتهام جدید گوگل می‌تواند جریمه سنگینی برای شرکت به‌همراه داشته باشد

شرکت Singular Computing، در ابتدا به دنبال دریافت غرامت 7 میلیارد دلاری از گوگل بود. این شرکت ادعا می‌کند که گوگل به طور غیرقانونی از فناوری هوش مصنوعی ثبت‌شده خود، برای توسعه واحدهای پردازش تنسور (TPU) استفاده کرده است. این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوگل بسیار مهم هستند. نکته قابل توجه این است که دادگاه پیشنهاد کرده گوگل بابت نقض حق اختراع مربوط به این فناوری‌ها، 1.67 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

در این بین، گوگل اتهام نقض حق ثبت اختراع را رد کرده و ادعای این شرکت مبنی بر نقض قوانین را مشکوک و غیرواقعی می‌داند.

لازم به ذکر است Singular Computing در سال 2019 شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد. این شرکت ادعا می‌کند که بنیانگذار این مجموعه یعنی جوزف بیتس بین سال‌های 2010 تا 2014 نوآوری‌های پردازش رایانه‌ای خود را با گوگل به اشتراک گذاشته است. در این شکایت ادعا شده است که گوگل در دو مورد از پتنت‌های Singular کپی برداری کرده است و از معماری بهبود یافته‌ای که بیتس آن را کشف کرده بود، استفاده می‌کند. بااین‌حال، گوگل این اتهامات را رد کرده و آنها را درست نمی‌داند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است