متن خبر

گوگل شکست های امنیتی مایکروسافت را محکوم می کند و تخفیف های نرم افزاری را برای شکار مشتریان ارائه می دهد

گوگل شکست های امنیتی مایکروسافت را محکوم می کند و تخفیف های نرم افزاری را برای شکار مشتریان ارائه می دهد

شناسهٔ خبر: 473494 -




نمای نزدیک زاویه‌دار نشان‌واره Google Sign در دفتر Google
(اعتبار تصویر: Shutterstock/Jay Fog)

از آنجایی که هیئت تحلیل ایمنی سایبری ایالات متحده (CSRB) و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) مایکروسافت را به دلیل اقدامات ضعیف در زمینه امنیت سایبری مورد ضرب و شتم قرار می دهند، Google در حال جست و جوی وسایل خود برای یافتن مشتریان ارزشمندی است که ممکن است به آن دست بزند.

در اوایل این هفته، غول موتور جستجو وایت پیپر جدیدی با عنوان «جایگزین امن‌تر» منتشر کرد که در آن به شدت از نقص‌های امنیتی اخیر مایکروسافت که از جمله به سرقت اطلاعات حساس از حساب‌های ایمیل ماموران دولتی منجر شد، انتقاد کرد.

در ژوئن سال 2023، وزارت امور خارجه ایالات متحده فعالیت مشکوکی را در حساب‌های مایکروسافت 365 خود شناسایی کرد و غول نرم‌افزاری بعداً مشخص کرد که عامل تهدید تحت حمایت دولت چین معروف به Storm-0558 به داده‌های طبقه‌بندی‌نشده Exchange Online Outlook دسترسی داشته و از آن‌ها استخراج کرده است.

کل این حادثه به یک فاجعه تبدیل شد، زیرا هکرها از یک کلید MSA که قبلا به دست آورده بودند برای جعل توکن برای دسترسی به OWA و Outlook.com استفاده کردند. اینکه چگونه آنها کلید MSA را به دست آوردند یک راز باقی مانده است. در نتیجه، هم CISA و هم CSRB گزارش‌هایی را منتشر کردند و نحوه برخورد مایکروسافت با این حادثه را مورد انتقاد قرار دادند.

اکنون، گوگل به سمت غول ردموند حرکت کرد و اساساً بيان کرد که ارائه Workspace آن (مجموعه بهره‌وری آن شامل Gmail، Google Drive و سایر ابزارها) جایگزین بهتر و ایمن‌تری برای آنچه مایکروسافت ارائه می‌کند است. نه تنها این، بلکه از این فرصت برای ارائه یک تبلیغ جدید استفاده کرد که در آن آژانس‌هایی با حداقل 500 کارگر، طرح Workspace Enterprise Plus را با تخفیف دریافت می‌کنند، و در صورت ثبت نام حداقل برای سه سال، یک سال اضافی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

در حالی که همه اینها اتفاق می افتد، مایکروسافت دقیقاً با دستانش روی هم نمی نشیند. این اقدام ابتکار آینده امن را آغاز کرد که هدف آن رسیدگی به انتقادات دولت ایالات متحده، بازگرداندن هرگونه اعتماد از بین رفته در بین مشتریان خود و بدیهی است - بهبود وضعیت امنیت سایبری خود.

یکی از سخنگویان ردموند به The Register گفت: «ابتکار آینده امن ما (SFI) همه بخش‌های مایکروسافت را گرد هم می‌آورد تا حفاظت از امنیت سایبری را در سرتاسر پلت‌فرم‌ها و محصولات ما افزایش دهد و به نفع مشتریان در سراسر جهان، از جمله شرکت‌های تجاری و دولتی، مشاغل کوچک و افراد باشد.

علاوه بر نقاط عطف SFI که اخیراً اعلام کردیم، مایکروسافت به همکاری نزدیک با سهامداران در سراسر جامعه امنیت سایبری، از جمله امضای تعهد CISA Secure by Design و به اشتراک گذاری اطلاعات تهدید با جامعه امنیتی در مورد بازیگران پیشرفته دولت ملی و جرایم سایبری، ادامه می‌دهد.

TechRadar Pro برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفت، اما بلافاصله پاسخی دریافت ن کرد.

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است