متن خبر

گوگل به کاربران اندرویدی امکان ناوبری هندزفری و راهی برای صحبت با ایموجی ها می دهد

گوگل به کاربران اندرویدی امکان ناوبری هندزفری و راهی برای صحبت با ایموجی ها می دهد

شناسهٔ خبر: 472167 -




Google Pixel 8 جلوی مستقیم <a href= را به صورت دستی تحلیل می کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fDuxvSDa3wbd665Qxd6QPH.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر-تاد)

Google چندین ویژگی جدید متمرکز بر دسترسی را برای پلتفرم‌هایی مانند Android و ChromeOS ارائه می‌کند که به روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری، 16 مه اختصاص دارد. پیشرو در فهرست طولانی، ورود Project Gameface به Android است.

اگر آشنا نیستید، Gameface نرم‌افزاری است که به افراد اجازه می‌دهد از "حرکات سر و حرکات صورت" برای پیمایش در رابط کاربری کامپیوتر استفاده کنند. تاکنون از این نرم‌افزار برای کمک به افراد دارای معلولیت در بازی‌های ویدیویی از جمله موارد دیگر استفاده می‌شد. اما با گنجاندن آن در اندروید، همین گروه ها اکنون راه جدیدی برای کنترل گوشی هوشمند خود دارند.

این شرکت بیان می‌کند که Gameface از 52 ژست مختلف صورت پشتیبانی می‌کند که می‌توان آن‌ها را به عملکردهای خاص نگاشت. به عنوان مثال، نگاه به سمت چپ می تواند برای انتخاب موارد روی صفحه استفاده شود، در حالی که بالا بردن ابروها می تواند شما را به صفحه اصلی بازگرداند. کنترل‌های فردی به نحوه تنظیم Gameface توسط افراد بستگی دارد.

Project Gameface در اندروید

(اعتبار تصویر: گوگل)

همچنین، این امکان وجود دارد که حساسیت یک تابع را تنظیم کنید تا مشخص شود که "حرکت شما چقدر باید برجسته باشد تا بتواند یک ورودی را ثبت کند". یک دهان باز خفیف می تواند به یک عمل متصل شود، در حالی که یک دهان بازتر می تواند برای دیگری کار کند. در گوشه پایین، یک فید دوربین زنده از خودتان خواهد بود. گوگل بیان می کند که تیم آنها این نما را اضافه کرده است تا کاربران بتوانند مطمئن شوند که حرکات صورت را دقیق انجام می دهند.

Project Gameface منبع باز است و برای دانلود در Github همراه با دستورالعمل هایی در مورد نحوه تنظیم آن در دسترس است. توجه داشته باشید که برای پیکربندی به ابزار توسعه‌دهنده Android Studio نیاز دارد، پس ممکن است به کسی برای کمک به شما نیاز داشته باشید.

ویژگی های قابل توجه

بقیه آپشن های به‌روزرسانی ممکن است به اندازه Gameface تأثیرگذار نباشند، اما در کنار هم از مجموع قطعات آن بیشتر می‌شوند. اپلیکیشن Lookout گوگل یک حالت Find جدید دریافت می کند تا به افراد نابینا کمک کند تا اشیاء دنیای واقعی را در هفت دسته مختلف پیدا کنند. می تواند تشخیص دهد که میزهای رستوران کجا هستند یا درب حمام کج است. کاربران باید گوشی هوشمند خود را در مقابل خود نگه دارند و از طریق دوربین پشتی، هوش مصنوعی Lookout «جهت و فاصله» یک آیتم یا خروج را به شما می گوید. به خاطر داشته باشید، حالت Find در نسخه بتا است، پس ممکن است کمی باگ باشد.

Google Maps شاهد ارتقای مشابهی است و به زودی جزئیات بیشتری در مورد منطقه اطراف شما ارائه خواهد کرد. این برنامه به شما نام مکان های نزدیک را می گوید و برای رسیدن به مقصد چقدر باید بروید.

حالت یافتن جدید برنامه Lookout

(اعتبار تصویر: گوگل)

در مرحله بعد، Look to Speak اندروید یک حالت بدون متن اضافه می کند. این حالت به شما امکان می دهد با انتخاب ایموجی ها، نمادها و تصاویر با عملکرد گفتاری برنامه ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، از یک شکلک دست تکان می‌توان برای گفتن «سلام» استفاده کرد.

Chromebookها نیز قرار است وصله دسترسی خود را دریافت کنند. گوگل به مالکان راهی برای افزایش اندازه نشانگر ماوس می دهد و ابزار ذره بین صفحه همراه با کلماتی که آنها را می خوانید دنبال می شود.

اینها همه به‌روزرسانی‌های اصلی هستند که به پلتفرم Google می‌آیند. با این حال، این فقط نوک کوه یخ است. سایر ارتقاهای کوچک عبارتند از Google Maps بر روی دسکتاپ، با اشاره به ورودی های قابل دسترسی برای صندلی چرخدار. همه چیزهایی که در اینجا ذکر شده است به جز تغییرات Chromebook که در هفته‌های آینده منتشر خواهند شد، از قبل فعال هستند.

گوگل غول فناوری نیست که روز جهانی دسترسی را جشن می گیرد. اپل اخیرا چندین ویژگی دسترسی از جمله ردیابی چشم، میانبرهای صوتی و نشانه حرکت خودرو را برای سخت افزار خود معرفی کرده است . با این حال، آنها تا اواخر امسال وارد نمی شوند. دقیقاً مشخص نیست که آنها چه زمانی عرضه خواهند شد، اما به احتمال زیاد به عنوان بخشی از iOS 18، VisionOS 2، "و نسخه بعدی macOS" در دسترس خواهند بود.

در حالی که ما از شما قصد داریم فهرست TechRadar از بهترین گوشی های اندرویدی سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است