متن خبر

گوگل برخی از برنامه های هندی را به دلیل نقض هزینه های فروشگاه Play حذف می کند

گوگل برخی از برنامه های هندی را به دلیل نقض هزینه های فروشگاه Play حذف می کند

شناسهٔ خبر: 454726 -




گوگل در روز جمعه پس از هشدار در اوایل روز مبنی بر اینکه اقداماتی را علیه توسعه دهندگانی که از سیاست های صورتحساب خود پیروی نمی کنند و گامی قطعی در مورد یک موضوع سه ساله در بزرگترین بازار این شرکت است برداشته است، در روز جمعه شروع به حذف برخی از برنامه ها در هند کرد. کاربران گوگل بيان کرد که 10 شرکت در این کشور، از جمله نام‌های «بسیاری تثبیت‌شده» که فاش نکرد، علیرغم بهره‌مندی از این پلتفرم، از پرداخت هزینه خودداری کرده‌اند.

سازنده اندروید که متعلق به آلفابت است، بيان کرد که گروه کوچکی از توسعه دهندگان در هند بیش از سه سال فرصت داشتند تا سیاست پرداخت پلی استور را آماده کرده و از آن پیروی کنند، اما مخالفت کردند. گوگل بيان کرد که این شرکت ها همچنان از سیاست های پرداخت سایر فروشگاه های برنامه پیروی می کنند.

گوگل از جمعه شروع به حذف برخی از برنامه ها کرد. برنامه‌های اندروید پلتفرم‌های ازدواج Shaadi، Matrimony.com's Jodii و همچنین پیشنهاد Bharat Matrimony از فروشگاه Play خارج شدند. Altt و سرویس دوستیابی Quack Quack Alt Balaji نیز از فروشگاه Play ناپدید شد.

Google پس از مهلت بیش از سه سال به این توسعه‌دهندگان برای آماده‌سازی، از جمله سه هفته پس از حکم دادگاه عالی، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که خط‌مشی‌های ما به طور مداوم در سراسر اکوسیستم اعمال می‌شوند، همانطور که برای هر نوع نقض خط‌مشی در سطح جهانی انجام می‌دهیم. در یک پست وبلاگ نوشت «اجرای خط‌مشی ما، در صورت لزوم، می‌تواند شامل حذف برنامه‌های ناسازگار از Google Play باشد.»

بیش از ده‌ها شرکت در هند در سال‌های اخیر خط‌مشی صورت‌حساب فروشگاه Play Google را به چالش کشیده‌اند و استدلال می‌کنند که Google برای خدماتی که ارائه می‌کند، هزینه زیادی دریافت می‌کند. شرکت هایی که به دادگاه عالی مدرس شکایت کردند عبارتند از Bharat Matrimony، Shadi.com، Unacademy، Kuku FM، Alt Digital Media و Info Edge، یک غول فناوری اینترنتی هندی که پلتفرم محبوب استخدام شغل Naukri را اداره می کند. Hotstar و Tinder دیزنی نیز سیاست گوگل در هند را به چالش کشیده اند.

Sanjeev Bikhchandani، بنیانگذار Info Edge، به TechCrunch بيان کرد که گوگل اخطاریه ای برای شرکت او ارسال کرده و گفته است شرکت هایی که با قوانین مطابقت ندارند از فهرست حذف خواهند شد. او گفت که Info Edge با قوانین گوگل مطابقت داشته است.

ما از 9 فوریه، تاریخی که حکم دادگاه عالی صادر شد، مطابقت کرده ایم. هیچ فاکتور معلقی از گوگل نزد ما وجود ندارد.»

هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای گوگل است، جایی که در دهه گذشته میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است و اکنون به بیش از نیم میلیارد نفر خدمات ارائه می دهد. این شرکت روز جمعه بيان کرد که اکوسیستم اندروید و پلی استور مجموعاً از بیش از 2.5 میلیون شغل در هند در سال 2022 پشتیبانی کردند و تنها 3 درصد از توسعه دهندگان در هند نیاز به پرداخت هزینه خدمات در این کشور دارند. این شرکت بيان کرد که کمتر از پنج دوجین توسعه دهنده در هند مشمول هزینه های بالای 15 درصد هستند.

اظهارات گوگل در روز جمعه به دنبال رد دادخواست های چندین شرکت فناوری هندی توسط دادگاه عالی مدرس علیه سیستم صورتحساب انتخاب کاربر جدید گوگل در ژانویه است.

ما همیشه به قوانین محلی احترام گذاشته ایم. برای سال‌ها، هیچ دادگاه یا تنظیم‌کننده‌ای حق Google Play را برای دریافت هزینه برای ارزش و خدماتی که ارائه می‌دهیم رد نکرده است. » گوگل در این پست وبلاگ نوشت. «در 9 فوریه، دادگاه عالی نیز از مداخله در حق ما برای انجام این کار خودداری کرد. در حالی که برخی از توسعه دهندگانی که حفاظت موقت از آنها رد شد، به طور عادلانه در مدل کسب و کار و اکوسیستم ما مشارکت کرده اند، برخی دیگر راه هایی را برای عدم انجام این کار پیدا می کنند.

گوگل در این پست وبلاگ نوشت که گروه کوچکی از توسعه دهندگان که در هنگام استفاده از فروشگاه پلی استور هزینه پرداخت نمی کنند، "یک زمین بازی ناهموار در سراسر اکوسیستم" ایجاد می کنند و سایر برنامه ها و بازی ها را در "مضرات رقابتی" قرار می دهند.

گوگل نوشت، گروه کوچکی از توسعه‌دهندگان می‌توانند با پیروی از قوانین، برنامه‌های خود را دوباره ارسال کنند یا با همکاری با فروشگاه‌های برنامه جایگزین، تداوم در اکوسیستم اندروید را حفظ کنند.

برای ارسال برنامه‌های خود در فروشگاه Play، توسعه‌دهندگان باید یکی از سه میلیارد گزینه Google Play را انتخاب کنند - صرفاً مصرف بدون پرداخت هزینه خدمات، ادغام سیستم صورت‌حساب Google Play (که در آن توسعه‌دهنده موافقت می‌کند هزینه طولانی مدت را به Google بپردازد. ، یا یک سیستم صورتحساب جایگزین ارائه دهید (که در آن هزینه توسعه دهنده کاهش می یابد.)

این داستان به‌روزرسانی شد تا توجه داشته باشید که برنامه‌های اندروید پلتفرم ازدواج Shaadi، Alt Balaji's Altt، Matrimony.com's Jodii و سرویس دوستیابی Quack Quack دیگر در فروشگاه Play در دسترس نیستند.

ایوان مهتا نیز در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است