گوگل برخی از اولین برنامه های اجتماعی از جمله توییتر و دیگران را برای اندروید ساخته است
در اینجا یک نکته از تاریخچه راه اندازی است که ممکن است به طور گسترده در خارج از خود شرکت های فناوری شناخته شده نباشد: اولین نسخه های برنامه های محبوب اندروید، مانند توییتر، توسط خود گوگل ساخته شد. این افشاگری از طریق یک پادکست جدید با مدیر ارشد سابق مدیریت محصول توییتر، سارا بیک پور، که اکنون یکی از بنیانگذاران استارتاپ خبری هوش مصنوعی Particle است، رخ داد.
در پادکستی که توسط شریک Lightspeed مایکل میگنانو میزبانی میشود، بیکپور خاطرات نقش خود در تاریخ توییتر را مرور میکند. او توضیح می دهد که چگونه در سال 2009 در توییتر شروع به کار کرد، در ابتدا به عنوان یک مهندس ابزار، زمانی که این شرکت تنها حدود 75 نفر را استخدام می کرد. بعداً، بیک پور در زمانی که دیگر اپلیکیشنهای شخص ثالث در پلتفرمهای دیگر مانند بلکبری و iOS در حال افزایش بودند، به کار روی موبایل در توییتر رفت. یکی از آنها، Loren Brichter's Tweetie، حتی توسط توییتر خریداری شد تا پایه اولین برنامه رسمی iOS خود را تشکیل دهد.
بیک پور گفت: در مورد برنامه اندروید توییتر که از گوگل ارائه شده است.
او در پادکست بيان کرد که کلاینت توییتر برای اندروید "یک برنامه نمایشی بود که گوگل ایجاد کرده بود و به ما داده بود." آنها این کار را با همه برنامه های اجتماعی محبوب در آن زمان انجام دادند: چهار ضلعی ... توییتر ... همه آنها در همان روزهای اول یکسان به نظر می رسیدند زیرا گوگل همه آنها را نوشت.
میگنانو مداخله کرد: «صبر کن، پس برگرد. این را توضیح دهید. پس گوگل از شرکتها میخواست که اندروید را بپذیرند، پس برای شما اپلیکیشن میسازند؟»
بیک پور پاسخ داد: بله دقیقا.
سپس توییتر اپلیکیشن اندرویدی را که گوگل ساخته بود، گرفت و به توسعه آن ادامه داد. او بيان کرد که بیک پور دومین مهندس اندروید در این شرکت بود.
در واقع، گوگل در یک پست وبلاگی در سال 2010، جزئیات کار خود را بر روی کلاینت توییتر اندرویدی ارائه کرده بود، اما بسیاری از پوشش خبری آن زمان این برنامه را به حساب کار گوگل نمیدانست، و این باعث میشود که این تاریخچه اینترنتی فراموش شده باشد. در پست گوگل، این شرکت توضیح میدهد که چگونه بهترین شیوههای اولیه اندروید را در برنامه توییتر پیادهسازی کردند. بیک پور به TechCrunch بيان کرد که نویسنده این پست، ویرجیل دوبجانشی، مهندس اصلی نرم افزار بوده است.
او به یاد می آورد: «اگر سؤالی داشتیم، قرار بود از او بپرسیم.
بیک پور داستان های دیگری را نیز درباره روزهای اولیه توییتر به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال، او در برنامه ویدیویی توییتر، Vine، کار میکرد (پس از بازگشت به توییتر پس از حضور در Secret)، و قبل از اینکه اینستاگرام محصول ویدیویی خود را راهاندازی کند، برای راهاندازی Vine در اندروید تحت فشار بود. او بيان کرد که او با راه اندازی Vine تقریباً دو هفته قبل از ویدیوی اینستاگرام به این ضرب الاجل رسید.
مورد دوم "به طور قابل توجهی" بر تعداد Vine تأثیر گذاشت و به نظر بیک پور همان چیزی بود که منجر به از بین رفتن این برنامه محبوب شد.
او او میگوید : «آن روزی بود که نوشته روی دیوار بود، اگرچه سالها طول کشید تا بالاخره واین تعطیل شود.
در توییتر، بیکپور خاموش کردن محصول Vine را رهبری کرد - برنامهای که هنوز آنقدر محبوب است که حتی مالک جدید توییتر/X، ایلان ماسک، مدام در مورد بازگرداندن آن مسخره میکند. اما بیک پور فکر میکند توییتر با Vine تصمیم درستی گرفت و اشاره کرد که این برنامه در حال رشد نبوده و اجرای آن پرهزینه است. او اعتراف میکند که دیگران ممکن است آن را متفاوت ببینند، شاید با این استدلال که وین منابع کافی نداشت یا از حمایت رهبری برخوردار نبود. اما در نهایت، این بسته شدن به تاثیر Vine بر سود نهایی توییتر منجر شد.
بیک پور همچنین حکایت جالبی از کار بر روی پریسکوپ به اشتراک گذاشت. او درست زمانی که توسط توییتر خریداری شد و پس از ترک Secret به استارتاپ پیوست. او به خاطر میآورد که مجبور شد با نامی جعلی به توئیتر ملحق شود تا خرید برای مدتی مخفی بماند.
در توییتر، او همچنین درباره دشواری دریافت منابع برای توسعه محصولات و ویژگیها برای کاربران قدرتمند مانند روزنامهنگاران صحبت کرد.
او گفت: «تویتر واقعاً برای تعریف کاربر خود مشکل داشت، زیرا «از OKR ها و معیارهای سنتی زیادی استفاده می کرد». اما واقعیت این بود که «تنها کسری از مردم توییت میکنند» و «از کسری از افرادی که توییت میکنند، زیرمجموعهای از آنها مسئول محتوایی هستند که واقعاً همه میخواهند ببینند»، چیزی بود که بیکپور او میگوید سخت بود. اندازه گرفتن.
اکنون در Particle، تجربه او در ساخت توییتر، استراتژی اطلاع رسانی برای اپلیکیشن خبری هوش مصنوعی است که هدف آن برقراری ارتباط مردم با اخباری است که در اطراف آنها برایشان مهم است.
بیک پور در پادکست می گوید: «ذرات تصویری دوباره از نحوه دریافت اخبار روزانه شم است. هدف این برنامه ارائه یک دید چند منظر از اخبار و در عین حال دسترسی به روزنامه نگاری با کیفیت بالا است. این استارت آپ به دنبال یافتن راه دیگری برای کسب درآمد از گزارشات فراتر از تبلیغات، اشتراک ها یا پرداخت های خرد است. با این حال، جزئیات چگونگی انجام این کار توسط Particle هنوز مورد بحث است. این استارتاپ در حال حاضر با شرکای ناشر بالقوه در مورد نحوه جبران کارشان صحبت می کند.
ارسال نظر