متن خبر

گوگل با آوردن پیکسل 9 به هند با باد مخالف روبرو می شود

گوگل با آوردن پیکسل 9 به هند با باد مخالف روبرو می شود

شناسهٔ خبر: 694426 -




روز سه شنبه در رویداد Made by Google، گوگل اعلام کرد که خط جدید پیکسل 9 به هند می آید. این خبر همچنین نشان می‌دهد که گوشی تاشوی جدید این شرکت برای اولین بار در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان عرضه می‌شود.

گوگل با همکاری با دو زنجیره خرده فروشی آفلاین - کروما متعلق به گروه Tata و شرکت خرده فروشی Reliance Digital - در کنار شریک آنلاین قدیمی خود Flipkart، کانال های فروش خود را در این کشور گسترش می دهد. همچنین سه مرکز خدماتی به منظور بهبود خدمات پس از فروش را معرفی کرد.

با این حال، چالش های قابل توجهی برای سازنده اندروید که در حال حاضر کمتر از 1% سهم در هند دارد، باقی مانده است.

اخبار Pixel 9 در حالی منتشر می‌شود که فروش محصولات ممتاز در هند رو به افزایش است و این به ضرر همتایان ارزان‌قیمت آنه است. اپل سود قابل توجهی از این روند داشته است. شرکت کوپرتینویی با 83 درصد رشد سالانه، به ازای هر IDC، بر بخش فوق‌العاده برتر بازار گوشی‌های هوشمند هند (+800 دلار) تسلط داشت.

گوگل این بخش را با سری پیکسل 9 هدف قرار داده است که از 79,999 روپیه هند (~ 950 دلار) برای پیکسل 9 معمولی شروع می شود. این خط به 172,999 روپیه هند (~ 2,060 دلار) برای Pixel 9 Pro Fold می رسد. در همین حال، آیفون 15 در حال حاضر از 79600 روپیه هندی (950 دلار) برای آیفون 15 پایه شروع می شود و برای آیفون 15 پرو مکس به 193500 (~2300 دلار) می رسد.

داستان تا اینجا

گوگل مدتی است که گوشی های پیکسل خود را در هند می فروشد، اگرچه اخیراً تمرکز خود را روی این کشور آغاز کرده است.

بر اساس داده های IDC که به طور انحصاری با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، محموله های گوشی های هوشمند گوگل در هند بیش از 1300 درصد رشد داشته و به 665000 دستگاه در سال 2023 رسیده است که از 47000 دستگاه در سال 2020 افزایش یافته است. سری مقرون به صرفه پیکسل A با سهم 65 درصدی در سال 2023 بر فروش گوگل غالب شده است.

اعتبار تصویر: TechCrunch / IDC

با این حال، حتی سری ارزان‌تر Pixel A نیز یک دستگاه اصلی در این کشور نیست و Pixel 8a از 52999 روپیه هند (630 دلار) شروع می‌شود. به ازای هر شرکت تحلیلگر، بخش اولیه (200 تا 400 دلار) با 30 درصد سهم در بازار هند پیشتاز است.

داده‌های Counterpoint Research یافته‌های IDC را تأیید می‌کند، به طوری که طیف تلفن‌های هوشمند Pixel با سهم 1 درصدی در بخش برتر هند، با سهم 0.25 درصدی در کل بازار گوشی‌های هوشمند، سهمی را به خود اختصاص داده است.

تجزیه و تحلیل کانترپوینت نشان می دهد که سری پیکسل A 73 درصد از کل محموله های گوشی های هوشمند گوگل در هند در سال 2023 را به خود اختصاص داده است.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، به TechCrunch گفت: «این مجموعه به گوگل کمک کرده است تا دسترسی خود را در کشور گسترش دهد. مقرون به صرفه بودن آن، گوگل را قادر ساخت تا از مخاطبان گسترده تری استفاده کند.

"هزینه های هنگفت بازاریابی با دسیبل بالا" مورد نیاز است

در چند ماه گذشته، گوگل ردپای خود را در هند گسترش داده است. این شرکت شروع به مونتاژ گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 به صورت محلی کرد تا دولت هند را به خود جلب کند، دولت هند فعالانه برندها را برای کمک به تبدیل کشور آسیای جنوبی به یک مرکز تولید جهانی تشویق می‌کند. گسترش کانال های فروش و خدمات پس از فروش گوگل در این کشور نیز کلیدی است.

با این وجود، کارشناسان بازار بر این باورند که گوگل باید پول بیشتری را در هند خرج کند تا بازار خود را بهبود بخشد و با شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ رقابت کند.

«پایان پریمیوم بازار شاهد رشد سالمی است که عمدتاً توسط اپل هدایت می‌شود، اما مطمئناً شاهدی بر بخش کوچک اما رو به رشدی از مصرف‌کنندگان است که اشتهای خرج کردن دارند. گوگل مایل است با قابلیت های دوربین و سیستم عامل متمرکز بر هوش مصنوعی سهمی از این بخش داشته باشد. ناوکندر سینگ، معاون IDC، به TechCrunch گفت: البته، این نیاز به هزینه‌های بازاریابی با دسی‌بل بالا برای به دست آوردن سهم معنادار بازار و اشتراک ذهن مصرف‌کننده دارد.

سینگ گفت که گوگل باید کانال های فروش خود را گسترش دهد تا پایگاه مصرف کننده خود را در این کشور گسترش دهد، جایی که تراکنش های آنلاین درصد تک رقمی فروش خرده فروشی را تشکیل می دهند.

او گفت: «تنها حضور آنلاین و محدود آفلاین یک استراتژی بلندمدت قابل دوام در هند نیست، جایی که مصرف‌کنندگان هنوز احساس می‌کنند که نیاز به لمس و احساس دستگاه‌ها، به‌ویژه در بخش پریمیوم دارند». گوگل باید در کانال آفلاین نفوذ کند تا مشتریان سری A و S سامسونگ را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی برتر در 20 تا 30 شهر برتر هند جلب کند.

تحلیلگران بر این باورند که تصمیم گوگل برای شروع با دو کانال آفلاین اولیه، در کنار انحصار آنلاین آن با Flipkart، ممکن است تا حدودی به فروشنده گوشی های هوشمند کمک کند.

پاتاک از کانترپوینت گفت: «با این رویکرد چند کاناله، می‌توانیم رشد و پذیرش بیشتری را پیش‌بینی کنیم.

کانترپوینت پیش‌بینی می‌کند که سری پیکسل زیر 1 درصد از سهم هند باقی بماند و مدل‌های Pixel A به رشد گوگل ادامه دهند.

دلیل اصلی اینکه گوگل همچنان به حداقل علاقه خریداران در هند ادامه دهد، قیمت گذاری آن است.

سینگ اظهار داشت: "این قیمت عالی نیست." «کاملاً هماهنگ نیست. به نظر می رسد گوگل می خواهد حاشیه های خود را حفظ کند."

اعتبار تصویر: TechCrunch / Google

گوگل همچنین مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی را در تلفن های پیکسل جدید خود برای جذب مشتریان ارائه می دهد. با این حال، سینگ معتقد بود که مصرف‌کنندگان بر اساس آپشن های هوش مصنوعی انتخاب نمی‌کنند یا خرید چنین آپشن های ی را متوقف نمی‌کنند.

او گفت: «در میان‌مدت تا بلندمدت، آپشن های هوش مصنوعی نقش مهمی در جذب خرید، به‌ویژه در بخش پریمیوم، ایفا می‌کنند، بیشتر اگر و زمانی که اپل تصمیم بگیرد هوش مصنوعی را روی دستگاه آیفون خود بیاورد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است