متن خبر

گوگل اعتراض خود را به تصمیم ضد انحصاری خرید 2.4 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا از دست می دهد، زیرا این بلوک نیز برنده درخواست تجدید نظر کمک دولتی اپل است.

گوگل اعتراض خود را به تصمیم ضد انحصاری خرید 2.4 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا از دست می دهد، زیرا این بلوک نیز برنده درخواست تجدید نظر کمک دولتی اپل است.

شناسهٔ خبر: 741903 -




گوگل بار دیگر در تلاش خود برای لغو تصمیم ضد تراست کمیسیون اروپا در سال 2017 شکست خورد. این بلوک دریافت که سرویس مقایسه خریدش قوانین رقابت را زیر پا گذاشته است - ضربه زدن به آلفابت، مادر گوگل، با جریمه 2.42 میلیارد یورویی در آن زمان (حدود 2.7 میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) و دستور تغییر در نحوه عملکرد سرویس. .

گوگل به این تصمیم اعتراض کرد و در نوامبر 2021، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا تا حد زیادی این چالش را رد کرد. تأیید کرد که ترجیح دادن خدمات خرید خود در نتایج جستجوی کلی ضد رقابت است، به خدمات مقایسه خرید رقیب آسیب می رساند و مجازات کمیسیون را تایید می کند. با این حال، دادگاه متوجه شد که کمیسیون ثابت نکرده است که رفتار گوگل می‌تواند اثرات ضدرقابتی بر بازار خدمات جستجوی عمومی به‌عنوان یک کل داشته باشد - پس آن بخش از یافته‌ها را باطل کرد.

گوگل برای بار دوم علیه تصمیم اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر کرد و به بالاترین دادگاه اتحادیه اروپا - دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) - دادخواست داد که روز سه شنبه حکم دیگری را صادر کرد که به مذاق غول جستجو خوش نخواهد آمد.

CJEU با تحلیل دادگاه عمومی موافقت کرد. دادگاه در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «با توجه به آپشن های بازار و شرایط خاص پرونده، رفتار Google تبعیض‌آمیز بود و از نظر ماهیت در محدوده رقابت قرار نمی‌گرفت».

روری اودوناگو، سخنگوی گوگل که برای پاسخ تماس گرفت، بیانیه ای از شرکت را ایمیل کرد که در آن از این حکم ناامید شده است. ما از تصمیم دادگاه ناامید هستیم. این قضاوت به مجموعه ای بسیار خاص از حقایق مربوط می شود. ما در سال 2017 تغییراتی ایجاد کردیم تا از تصمیم کمیسیون اروپا پیروی کنیم. رویکرد ما برای بیش از هفت سال با موفقیت کار کرده است و میلیاردها کلیک برای بیش از 800 سرویس خرید مقایسه ای ایجاد کرده است.

این می‌تواند پایان راه برای درخواست تجدیدنظر Google علیه تصمیم خرید باشد، زیرا ممکن است فقط به دنبال اعتراض CJEU در یک موضوع قانونی باشد.

این غول فناوری چندین شکایت دیگر را علیه تصمیمات ضدتراست اضافی کمیسیون ارائه کرده است. در سپتامبر 2022، زمانی که دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه 4.34 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را که مربوط به نحوه عملکرد این غول فناوری از پلتفرم تلفن همراه اندرویدی خود بود تا حد زیادی تایید کرد، تجدیدنظر بزرگ دیگری را از دست داد.

CJEU: اپل 15 میلیارد دلار مالیات و کارمزد ایرلندی بدهکار است

در اخبار جداگانه CJEU، دادگاه روز سه شنبه تصمیم دیگری را به نفع کمیسیون صادر کرد. این یکی در اپل وجود دارد زیرا مربوط به تصمیم سال 2016 این بلوک است که اپل از معافیت‌های مالیاتی غیرقانونی در ایرلند بین سال‌های 1991 تا 2014 بهره می‌برد و باید میلیاردها مالیات بیشتر پرداخت می‌ کرد. تا سپتامبر 2018، سازنده آیفون مجبور شد 15 میلیارد دلار مالیات و جریمه های معوقه را به اتحادیه اروپا ارسال کند. با این حال در ژوئیه 2020 اپل (و ایرلند) در دادگاه عمومی برنده درخواست تجدید نظر شدند. تصمیم اتحادیه اروپا را باطل کرد.

کمیسیون به این تغییر اعتراض کرد و در روز سه‌شنبه، دادگاه دیوان عدالت اداری رای دادگاه عمومی را ملغی کرد و - برعکس - دریافت که ایرلند به اپل کمک‌های غیرقانونی اعطا کرده است که این کشور ملزم به بازیابی آن است.

اپل و ایرلند فقط می توانند نسبت به تصمیم دیوان عدالت اداری در مورد یک موضوع قانونی تجدید نظر کنند.

تام پارکر، سخنگوی اپل برای اظهار نظر درباره حکم کمک‌های دولتی، بیانیه‌ای را به TechCrunch ارسال کرد که در آن این شرکت می‌نویسد: «این مورد هرگز به این موضوع مربوط نمی‌شود که چقدر مالیات می‌پردازیم، بلکه به کدام دولت ملزم به پرداخت آن هستیم. ما همیشه در هر جایی که فعالیت می کنیم همه مالیات هایی را که بدهکاریم پرداخت می کنیم و هرگز معامله خاصی انجام نشده است. اپل مفتخر است که موتور رشد و نوآوری در سراسر اروپا و سراسر جهان است و همواره یکی از بزرگترین مالیات دهندگان در جهان است. کمیسیون اروپا در تلاش است تا به ماسبق قوانین را تغییر دهد و نادیده بگیرد که، همانطور که توسط قوانین مالیاتی بین المللی، درآمد ما قبلاً مشمول مالیات در ایالات متحده بود. ما از تصمیم امروز ناامید هستیم زیرا قبلاً دادگاه عمومی حقایق را تحلیل کرده و قاطعانه این پرونده را باطل کرده است. »

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت کمیسیون، قرار است بعداً امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد هر دو تصمیم برگزار کند، پس واحد مطبوعاتی اتحادیه پیش از آن از اظهار نظر خودداری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است