متن خبر

گوگل از عشق هند به طلا استفاده می کند تا اعتبار خود را تقویت کند

گوگل از عشق هند به طلا استفاده می کند تا اعتبار خود را تقویت کند

شناسهٔ خبر: 773414 -




گوگل از تمایل ریشه‌دار هند به طلا استفاده می‌کند تا دامنه خود را در بازار وام پرجمعیت‌ترین کشور جهان گسترش دهد.

این شرکت روز پنجشنبه بيان کرد که Google Pay با Muthoot Finance، بزرگترین ارائه دهنده وام با پشتوانه طلا در هند، برای ارائه وام های تضمین شده به کاربران در سراسر کشور شریک شده است.

گوگل بيان کرد هدف از این اقدام گسترش دسترسی به اعتبار در بازاری است که در آن وام های سنتی اغلب کوتاهی می کند. علی‌رغم پیشرفت‌های حاصل از طرح‌های شمول مالی، دسترسی به اعتبار برای بسیاری از هندی‌هایی که فاقد پروفایل‌ها در دفاتر اعتبار محلی هستند، همچنان یک چالش است.

طبق گزارش HSBC، طلا در هند از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است، به طوری که بر اساس گزارش HSBC، حدود 1 میلیارد نفر سالانه تقریباً 1 تریلیون روپیه برای واردات طلا خرج می کنند - معادل بیش از یک پنجم تولید جهانی معادن.

برخلاف چین، بخش قابل توجهی از این تقاضا از سوی خانوارهای کم‌درآمد تامین می‌شود و بسیاری از هندی‌ها در حال حاضر طلا دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با نرخ‌های بهره پایین‌تر اعتبار خود را تضمین کنند.

شارث بولوسو، مدیر مدیریت محصول Google Pay در مصاحبه ای با TechCrunch بيان کرد که راه حلی با پشتوانه طلا برای گسترش دسترسی به اعتبار در هند بسیار مهم است. او گفت که ابتکار گوگل از اهمیت فرهنگی و اقتصادی طلا بهره می برد و به طور بالقوه راه های جدیدی را برای میلیون ها نفر برای دسترسی به اعتبار رسمی باز می کند.

این اقدام پس از همکاری گوگل با بانک های هندی و سایر وام دهندگان برای ارائه وام به افراد و بازرگانان از طریق برنامه Google Pay در سال گذشته صورت گرفت. این شرکت روز پنجشنبه بيان کرد که همچنین با Aditya Birla Finance، یکی از بزرگترین شرکت های مالی غیربانکی در هند، برای گسترش دسترسی به اعتبار، شریک شده است.

Google Pay یکی از محبوب ترین برنامه های پرداخت در هند است. بیش از 37 درصد از 15 میلیارد تراکنش ماهانه در UPI را پردازش می کند، یک راه آهن پرداخت که توسط ائتلافی از بانک های هندی ساخته شده است. UPI محبوب ترین روشی است که هندی ها به صورت آنلاین انجام می دهند.

گوگل اعلام کرد که اعتباری را به کاربران Google Pay در 13500 کد پستی در هند اختصاص داده است که به 70 درصد از کشور رسیده است. این شرکت بيان کرد 80 درصد از وام هایی که پرداخت کرده است به کاربران ساکن در شهرها و شهرهای کوچکتر هند بوده است.

موارد بیشتر برای دنبال کردن…

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است