متن خبر

گوگل ادعای جمع‌آوری موقعیت مکانی و اطلاعات کاربران پیکسل را رد کرد

گوگل ادعای جمع‌آوری موقعیت مکانی و اطلاعات کاربران پیکسل را رد کرد

شناسهٔ خبر: 783889 -




هفته گذشته محققان Cybernews ادعا کردند که پیکسل 9 پرو XL هر 15 دقیقه یک بسته داده به گوگل ارسال می‌کند که شامل موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات کاربران می‌شود. اکنون گوگل این ادعا را رد کرده و به آن پاسخ داده است.

براساس گزارش TweakTown، گوگل در پاسخ به محققان سایبرنیوز او میگوید که گزارش آن‌ها جزئیات فنی را اشتباه تفسیر می‌کند و کامل توضیح نمی‌دهد که انتقال داده‌ها برای خدمات قانونی در همه گوشی‌ها، صرف‌نظر از سازنده، برای سیستم‌عامل، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و قابلیت‌های شخصی‌شده لازم است. این شرکت او میگوید :

«امنیت و حریم خصوصی کاربر اولویت‌های اصلی پیکسل هستند. می‌توانید اشتراک‌گذاری داده، مجوزهای اپلیکیشن و موارد دیگر را در حین راه‌اندازی گوشی و در تنظیمات مدیریت کنید.»

پاسخ گوگل به تحقیقات پیرامون انتقال اطلاعات کاربران

گوگل و اطلاعات کاربران

به‌طور خلاصه گزارش Cybernews ادعا می‌کند که گوشی‌های پیکسل مقدار قابل‌توجهی از داده‌های شخصی کاربر را در فواصل زمانی منظم با گوگل به اشتراک می‌گذارند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که حتی اگر GPS را خاموش کنید، گوگل از شبکه‌های Wi-Fi نزدیک شما، برای تخمین موقعیت مکانی استفاده می‌کند.

بااین‌حال، گوگل او میگوید که جمع‌آوری و انتقال داده‌ها بخش ضروری بسیاری از سرویس‌های آن، مانند پلی استور است. به‌طورکلی، رایج است که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی، داده‌های زیادی را به عنوان بخشی از ارائه خدمات به شما جمع‌آوری می‌کنند. اگر از این بابت نگران هستید، معمولاً می‌توانید این مجوزها را در تنظیمات گوشی خود لغو کنید.

همچنین گوگل اظهار داشته که محققان گوشی مورد تحلیل را روت کرده و برای سنجش تبادل دیتاها تغییراتی در آن اعمال کرده‌اند که این شرایط ممکن است باعث تحلیل ناخواسته داده‌ها از سوی گوگل شود. علاوه‌براین، گوگل به عدم توضیح گزارش در بخش روش‌شناسی گزارش مذکور اشاره می‌کند و او میگوید که محققان در گزارش خود جزئیات زیادی ارائه نمی‌دهند، برای مثال مشخص نیست که محققان هنگام راه‌اندازی گوشی و یا بعد از آن گزینه «Share Pixel» را تأیید کرده‌اند یا خیر.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است