متن خبر

گفتگو با کایل وگت کروز، پرنده اسپین و کامیون‌های خودران به صورت زنده برای دیدن یک روز دیگر در کالی

گفتگو با کایل وگت کروز، پرنده اسپین و کامیون‌های خودران به صورت زنده برای دیدن یک روز دیگر در کالی

شناسهٔ خبر: 437090 -




ایستگاه یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص دارد. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی ایستگاه کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به ایستگاه، مرکز مرکزی شما برای همه ابزارهای گذشته، حال و آینده برای انتقال افراد و بسته ها از نقطه A به نقطه B خوش آمدید.

کارکنان TechCrunch از مراکز پوشش مختلف ما در سراسر جهان - نیویورک، آستین، لندن، لس آنجلس، چین - هفته گذشته برای Disrupt 2023 به سانفرانسیسکو آمدند. چه روزگار وحشی! بنیانگذاران استارت آپ در همه جا حضور داشتند. سرمایه گذاران نیز چنین بودند. حتی شکیل اونیل هم آنجا بود.

نکات برجسته شخصی من شامل مصاحبه‌های من با بنیانگذار و مدیرعامل Redwood Materials ، JB Straubel (که زمینه‌های زیادی از جمله حفظ ذهنیت استارت‌آپی را پوشش داد) و یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت کروز ، Kyle Vogt بود. مصاحبه با وگت به ویژه روشنگر بود.

این شرکت از ۵ میلیون مایل سواری بدون راننده فراتر رفته است

وگت پرسید در چه مقطعی هنوز وجود خودروهای انسان محور در شهرها منطقی است؟ او بیان کرد که کروز فعالانه برای این اتفاق لابی نمی کند، اما از شهرهایی که چنین اقداماتی را انجام می دهند، حمایت خواهد کرد.

کروز روی نسخه زمستانی Origin کار می کند و قصد دارد تا دو سال دیگر تولید و استقرار آنها را در خیابان های عمومی آغاز کند.

وگت در مورد اعتصاب UAW نظری نداد. به یاد داشته باشید که خودروهای Origin و Chevy Bolt AV در کارخانه GM تولید می شوند.

موارد بسیار بیشتری وجود دارد که ما پوشش دادیم، از جمله اینکه آیا کروز در صورت لغو مجوز آن در سانفرانسیسکو می ماند (چیزی که مقامات شهر به دنبال آن هستند). کل مصاحبه را اینجا ببینید.


قبل از اینکه فراموش کنم، به پایین بروید تا درباره برخی از شرکت کنندگان Startup Battlefield مربوط به فناوری آب و هوا و حمل و نقل بخوانید.

اوه و بله، بله، زمانی که در سانفرانسیسکو بودم، تعدادی سواری بدون راننده انجام دادم. هیچ اسنافی وجود نداشت، اما من می‌توانم بگویم نقاط رها کردن را می‌توان بهبود بخشید.


می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به Kirsten در kirsten.korosec@techcrunch.com ایمیل بزنید.

یادآوری کنید که می‌توانید یادداشتی را در tips@techcrunch.com برای ما ارسال کنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

Micromobbin'

اسکوتر ایستگاه 1a

این هفته، همکارم Haje Jan Kamps با اسطوره موتورسیکلت Erik Buell درباره آینده خودروهای قدرتمند دو چرخ صحبت کرد. غذای آماده؟ آینده برق است.

این تا حدودی به این دلیل است که آینده همه چیز برقی است و برخی از شهرها مانند پاریس حتی برای خودروهای دو چرخ با موتورهای احتراق داخلی هزینه پارکینگ صادر می کنند. اما این فقط به این دلیل است که موتورسیکلت‌های برقی از منظر فیزیک و عملی بیشتر معنا پیدا می‌کنند، به‌خصوص وقتی در مورد سفرهای کوتاه درون شهری صحبت می‌کنید.

بوئل پیش‌بینی کرد که محبوبیت موتورسیکلت‌های برقی در سرتاسر جهان افزایش می‌یابد، به‌ویژه زمانی که سیستم‌های ADAS در اتومبیل‌ها برای بهبود ایمنی جاده‌ها برای همه به کار می‌روند. او همچنین جهانی را پیش بینی کرد که در آن وسایل نقلیه بیشتری از طریق انرژی خورشیدی شارژ می شوند.

بوئل اخیراً موتورسیکلت الکترونیکی ۱۰۶۹۵ دلاری Fuell Fllow خود را روانه بازار کرده است که دارای برد بیش از ۱۵۰ مایل، گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر و فضای ذخیره سازی ۵۰ لیتر است.

- ربکا بلان

معامله هفته

پول ایستگاه

تا به حال به این فکر کرده اید که کار کردن در شرکتی که در مدت ۱۸ ماه دو بار فروخته می شود چگونه است؟ شرط می بندم که افراد اسپین ممکن است بینش و داستان هایی داشته باشند.

ICYMI: شرکت میکروموبیلت مشترک Tier Spin را به Bird فروخت - بله، Bird! - برای ۱۹ میلیون دلار، شامل ۱۰ میلیون دلار نقد، ۶ میلیون دلار به عنوان بازپس گیری فروشنده و ۳ میلیون دلار به عنوان بازپرداخت.

شاید به خاطر داشته باشید که فورد در مارس ۲۰۲۲ Spin را به Tier فروخت. Tier قصد داشت حضور خود در ایالات متحده را گسترش دهد. این شرکت در ماه مه در حالی که به دنبال خریدار بود، یک دور اسکناس تبدیل‌پذیر را افزایش داد و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Voi، یک اپراتور micromobility خارج از سوئد، در حال مذاکره برای خرید آن است، وجود دارد.

تصویر مالی Bird هم خوشگل ترین نیست. شرکت میکروموبیلت مشترک، سه ماهه دوم خود را با جریان نقدی آزاد منفی ۱.۸ میلیون دلاری پایان داد، اما او میگوید که این شکاف در حال کاهش است زیرا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و عملیات را بازسازی می‌کند. در همین حال، اسپین در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۴۵ میلیون دلار درآمد ایجاد کرد که مجموع درآمد خالص برد و اسپین را به ۲۶۵ میلیون دلار برای آن دوره می رساند.

برد او میگوید انتظار داریم که این معامله بیش از ۲۰ میلیون دلار هم افزایی داشته باشد و رشد فوری به درآمد آن اضافه کند، تا حدی به دلیل بازسازی‌های عملیاتی اخیر.

آیا این می تواند یک ترکیب برنده باشد؟

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

Fernride ، یک استارت آپ آلمانی کامیون های خودران، بودجه ۳۱ میلیون دلاری سری A خود را به ۵۰ میلیون دلار افزایش داد. سرمایه گذاران جدید شامل بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر Munich Re Ventures Munich Re Ventures، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر باواریایی بایرن کپیتال و زیمنس کلاوس کلاینفلد سابق است که رئیس هیئت مدیره در Fernride خواهد شد.

Joby Aviation 325 میلیون دلار مشوق و مزایا را به عنوان بخشی از قرارداد برای مکان یابی اولین کارخانه هواپیماهای الکتریکی مقیاس شده خود در دیتون، اوهایو دریافت کرد. این شرکت می گوید در حال آماده شدن برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در سایت جدید است زیرا به نظر می رسد فروش تاکسی های هوایی را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

Ola Electric ، سازنده اسکوترهای برقی هندی، در حال تحلیل عرضه اولیه اولیه سهام (IPO) است.

Mottu ، یک شرکت کرایه موتور سیکلت برزیلی و استارتاپ تحویل آخرین مایل، ۵۰ میلیون دلار در دور سری C به رهبری سرمایه گذاران QED و Bicycle Capital جمع آوری کرد. Endeavor Catalyst و Caravela نیز در این دور شرکت کردند.

Redwood Materials شرکت بازیافت باتری Redux Recycling مستقر در آلمان را به مبلغ نامشخصی خریداری کرد.

ZeroAvia مقدار سرمایه نامعلومی را در دوری که توسط Airbus، Barclays Sustainable Impact Capital و NEOM هدایت می شد، افزایش داد. Breakthrough Energy Ventures، Horizons Ventures، Alaska Airlines، Ecosystem Integrity Fund، Summa Equity، AP Ventures و Amazon Climate Pledge Fund نیز در این سرمایه گذاری شرکت کردند.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

فرماندار گاوین نیوسام لایحه ای را که عملاً کامیون های خودران را در کالیفرنیا ممنوع می کرد وتو کرد.

می موبیلیتی مجوز تست رانندگی خودران را از DMV کالیفرنیا دریافت کرد و اولین استقرار خود را در ایالت اعلام کرد که حمل و نقل قابل دسترسی را برای مراقبت های پزشکی ضروری گسترش می دهد.

Robotaxis : پرونده له و علیه آنها از طریق بلومبرگ.

Waabi میلیاردها مایل ظرفیت بدون راننده را به شبکه Uber Freight به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک ۱۰ ساله بین این دو شرکت اختصاص داده است. Waabi پایلوت های تجاری را با فرستنده ها در شبکه Uber Freight راه اندازی کرده است تا کالاها را بین دالاس و هیوستون حمل کنند.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

همانطور که برخی از پرونده های اخیر نشان می دهد، EV SPAC ها در حال اتمام هستند. من و الکس ویلهلم سعی می کنیم پاسخ دهیم چند فشار باقی مانده است؟

اعتصاب UAW همچنان ادامه دارد و حتی به مراکز توزیع قطعات (برای GM و Stellantis) نیز گسترش یافته است. ربکا بلان در مورد معنای اعتصاب برای خودروهای الکتریکی می نویسد.

آخرین خودروی دیزلی ولوو «تا اوایل سال ۲۰۲۴» از خط تولید خارج خواهد شد. این شرکت همچنین قول داد که «دیگر حتی یک کرون از بودجه تحقیق و توسعه خود را برای توسعه موتورهای احتراق داخلی جدید خرج نمی‌کند» زیرا به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند.

اقتصاد گیگ

Lyft موافقت کرد که به دلیل عدم افشای نقش یکی از اعضای هیئت مدیره در فروش سهام قبل از عرضه اولیه سهام، ۱۰ میلیون دلار جریمه به SEC بپردازد.

آخرین تلاش اوبر برای ایجاد چسبندگی محصول، راه‌اندازی یک دستیار هوش مصنوعی در برنامه Uber Eats است که به کاربران کمک می‌کند معاملات رستوران‌ها را پیدا کنند، به راحتی غذاهای دلخواه را دوباره سفارش دهند و در نهایت برنامه غذایی را سفارش دهند، فروش اقلام خواربار را پیدا کنند و مواد اولیه را از دستور غذاها سفارش دهند.

مردم

هلبیز در حال تجربه برخی تغییرات اجرایی است. جولیو پروفومو پس از پنج سال به عنوان مدیر مالی، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا جای خود را به جیان لوکا اسپریانو بدهد.

موشنال سیهوک پارک را به عنوان افسر ارشد استراتژی استخدام کرده است. پارک بیش از ۲۵ سال تجربه از گروه موتور هیوندای را به ارمغان می آورد.

نیکولا ، از طریق برند Hyla خود، مری چان را به عنوان مدیر عملیاتی منصوب کرد که از ۹ اکتبر آغاز شد. جنرال موتورز و آلوم دل قبلاً شریک مدیریتی در VectoIQ بودند، جایی که او به عمومی شدن نیکولا کمک کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحلیل منافع شخصی است که تسلا ممکن است از سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی که در حال تحلیل استفاده از بودجه شرکت برای ساخت یک خانه شیشه ای پیشنهادی است، به مدیر عامل خود، ایلان ماسک، ارائه کرده است.

نکات برجسته Startup Battlefield

اینها استارت آپ هایی هستند که به Startup Battlefield 200 راه یافته اند یا به عنوان یکی از شرکت کنندگان منتخب Battlefield 20 انتخاب شده اند.

AquaLith نیاز به نیکل و کبالت در کاتدها را با مواد خامی جایگزین می کند که دسترسی و پردازش آنها بسیار آسان تر است و در عین حال چگالی انرژی بالایی را ارائه می دهد. گزارشگر ریتا لیائو به دنبال فناوری است.

Beyond Aero ، یک استارت آپ مستقر در تولوز، فرانسه، در حال ساخت یک جت تجاری با نیروی هیدروژن است.

Flint ، یک استارت آپ از سنگاپور که می گوید راهی برای جایگزینی لیتیوم در باتری با کاغذ پیدا کرده است. فلینت یکی از شرکت کنندگان Startup Battlefield 20 بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است