متن خبر

گزارش: نقش بعدی جان سینا و جودی دنچ صدای متا هوش مصنوعی شماست

گزارش: نقش بعدی جان سینا و جودی دنچ صدای متا هوش مصنوعی شماست

شناسهٔ خبر: 763088 -




جان سینا در نقش صلح جو
(اعتبار تصویر: HBO / Warner Bros. Studios)

تایید افراد مشهور می تواند کارهای زیادی برای یک محصول انجام دهد، اما متا در حال تبدیل صدای چندین سلبریتی به معنای واقعی کلمه دستیار هوش مصنوعی متا خود است. بر اساس گزارش رویترز ، جان سینا، کریستن بل، آکوافینا، کیگان-مایکل کی و جودی دنچ ممکن است دوستان واقعی شما نباشند، اما به‌زودی می‌توانید با کلون‌های صوتی مصنوعی آنها چت کنید. انتظار داریم که متا آن افراد مشهور را معرفی کند و احتمالاً بیشتر کسانی باشند که هنگام مکالمه با ربات چت هوش مصنوعی می‌شنوید.

اگر صدای افراد مشهور برای یک چت ربات هوش مصنوعی یک حقه به نظر می رسد، خوب، به این دلیل است که اینطور است. اما، از آنجایی که دستیاران مولد هوش مصنوعی همچنان در زمینه‌ای شلوغ به رشد خود ادامه می‌دهند، ترفندها ممکن است به متا کمک کند تا در مقابل ChatGPT OpenAI و Gemini گوگل ، علاقه‌مند شود.

توافق با افراد مشهور، همه آنها را به عنوان گزینه هایی برای صدای هوش مصنوعی می بیند و به گزینه های عمومی تر می پیوندد. ترکیب گزارش شده جالب است زیرا همه در اوج شهرت یا نزدیک به آن هستند، همه نقش‌هایی دارند که کودکان آن را تشخیص می‌دهند، و همگی در فیلم‌ها و نمایش‌های بزرگسالان بیشتری ظاهر شده‌اند.

مشخص نیست که آیا صداهای معروف به پرداخت پول نیاز دارند یا خیر، اگرچه گزارش شده است که افراد مشهور حقوق زیادی برای این پروژه دریافت می کنند. این بررسی‌ها تضمین می‌کند که متا با کینه‌ای که OpenAI در مورد اتهاماتی که یکی از صداهای مصنوعی ChatGPT شبیه اسکارلت جوهانسون در فیلم Her است، مواجه نخواهد شد.

این موضوع کوچکی نیست، زیرا بازیگران و نویسندگان سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد جایگزینی هوش مصنوعی اعتصاب کردند. شایعه شده است که SAG-AFTRA با متا برای استفاده از صدای بازیگران قرارداد دارد، اما هیچ اعلامی مبنی بر اتصال آن به این طرح صدای افراد مشهور وجود ندارد.

معروف یا احمقانه؟

حتی اگر صداهای سلبریتی‌ها هوش مصنوعی متا را به یک موفقیت تبدیل کنند، این شرکت نمی‌تواند برای مدت طولانی روی موفقیت‌های خود استراحت کند. گوگل برنامه هایی برای راه اندازی چت ربات های هوش مصنوعی افراد مشهور و شخصیت های خیالی در یوتیوب دارد. حتی برنامه متا برای ارائه فرصتی برای ایجاد یک چت ربات هوش مصنوعی سفارشی بر اساس خودتان چیزی است که گوگل، Character.ai و دیگران دنبال می‌کنند.

اشتیاق متا برای وارد کردن افراد مشهور به پروژه های هوش مصنوعی منطقی است، اما این شرکت چندی پیش با مشکلاتی روبرو بود. چت‌ربات‌های سلبریتی هوش مصنوعی متا از شباهت‌های افراد مشهور برای آپشن های پیام‌رسان متنی، اینستاگرام و واتس‌اپ در ابتدای سال جاری استفاده کردند. با این حال، اگر اکنون نگاه کنید، چت ربات‌ها باقی می‌مانند، اما بدون هیچ برندی از افراد مشهور.

صداهای معروف آمازون را نیز وسوسه کردند، که صدای اول ساموئل ال جکسون را به الکسا داد و پس از آن ملیسا مک کارتی، شکیل اونیل و ستاره بالیوود آمیتاب باچان. چند سال پس از اولین آزمایش، آمازون صداها را از الکسا حذف کرد .

با این وجود، انتظار داریم که متا در کنفرانس Connect امسال بسیاری از اخبار هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد، پس این ممکن است تنها خبر دیگری باشد، که با حمایت احتمالی مشتاق افراد مشهوری که همه می‌شنویم با ما صحبت می‌کنند تقویت شده است. به زودی

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است