متن خبر

گزارش: اپل ممکن است مدیریت رمزهای عبور در آیفون و مک را آسان‌تر کند

گزارش: اپل ممکن است مدیریت رمزهای عبور در آیفون و مک را آسان‌تر کند

شناسهٔ خبر: 520523 -




iCloud Keychain
(اعتبار تصویر: اپل)

بله، اپل مدت‌هاست راه آسانی برای ذخیره نام‌های کاربری و رمزهای عبور به‌عنوان بخشی از iCloud Keychain ارائه می‌دهد و حتی اجازه همگام‌سازی آن‌ها در دستگاه‌ها را برای ورود آسان به سیستم می‌دهد. با این حال، اپل ممکن است به زودی یک برنامه کامل را در سراسر سیستم عامل ها به مدیریت رمز عبور اختصاص دهد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ ، اپل در WWDC 2024 اپلیکیشن جدیدی به نام Passwords را به نمایش خواهد گذاشت. این برنامه بخشی از «iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15» و در دسترس خواهد بود. مانند iCloud Keychain، برنامه اختصاصی می‌تواند رمز عبور تولید کند و آنها را پیگیری کند.

طبق گزارش‌ها، در iOS یا iPadOS ، از تنظیمات خارج می‌شود و به یک برنامه اختصاصی می‌رود، در حالی که در مک، تنظیمات Safari را ترک می‌کند و به یک برنامه اختصاصی تبدیل می‌شود. همانطور که ممکن است حدس بزنید، iCloud Keychain همچنان ستون فقرات این تجربه خواهد بود.

یک تصویر تیزر برای Apple WWDC 2024. (اعتبار تصویر: Apple)

این برنامه یک فروشگاه یک‌جا برای مدیریت رمز عبور در دستگاه‌های اپل خواهد بود و به دسته‌هایی تقسیم می‌شود. از لاگین‌ها و گذرواژه‌های استاندارد، شبکه‌های Wi-Fi ذخیره شده و کلیدهای عبوری که از Touch ID یا Face ID استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. انتشار یک برنامه مدیریت رمز عبور اختصاصی، اپل را مستقیماً در رقابت با سرویس های شخص ثالث مانند LastPass ، Aura و 1Password قرار می دهد.

مانند آن‌ها، راه‌حل گذرواژه‌های اپل احتمالاً از واردات رمز عبور پشتیبانی می‌کند و احتمالاً مردم را تشویق می‌کند رمز عبوری را که در قلب پلتفرم‌ها تعبیه شده است انتخاب کنند.

آخرین گزارش همچنین اشاره می‌کند که گذرواژه‌ها روی Vision Pro کار می‌کنند – ما متوجه می‌شویم که رایانه فضایی ۳۵۰۰ دلاری قبلاً از iCloud Keychain برای پر کردن خودکار پشتیبانی می‌کند – و در رایانه‌های Windows. مشخص نیست که آیا این یک برنامه رسمی یا یک تجربه وب برای دومی خواهد بود. در هر دو مسیر، برنامه قابلیت تکمیل خودکار ورود و رمز عبور در این دستگاه ها را ارائه می دهد.

به‌عنوان فردی که از iCloud Keychain استفاده می‌کند، از این که در همه پلتفرم‌ها کار می‌کند، قدردانی می‌کنم و یک برنامه اختصاصی ممکن است مدیریت آنها را آسان‌تر کند. و اگر من به دنبال رمز عبور می گردم، باز کردن یک برنامه و احراز هویت در مقابل فرو رفتن در تنظیمات کمی آسان تر خواهد بود. دیدن اینکه آیا آپشن های جدیدی عرضه می‌شوند یا خیر، به‌طور بالقوه امکان به‌روزرسانی خودکار لاگین‌ها یا گذرواژه‌ها پس از مدت زمان معینی وجود دارد یا خیر. هر چند این همه حدس و گمان است.

اپل احتمالاً در مراسم افتتاحیه WWDC 2024 از اپلیکیشن Passwords در کنار مجموعه ای از اخبار دیگر رونمایی خواهد کرد. بیشتر تمرکز احتمالاً بر روی ادغام اطلاعیه‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) برای همه پلتفرم‌های اپل - iOS، iPadOS، macOS، watchOS، tvOS و visionOS خواهد بود.

ما به طور قطع در 10 ژوئن 2024 می دانیم، و می توانید سایر اعلامیه های شایعه شده قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان را در اینجا ببینید.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

اخبار سردبیر ایالات متحده

Jacob Krol سردبیر ایالات متحده، News for TechRadar است. او از 14 سالگی که وبلاگ خود را در زمینه فناوری راه اندازی کرد، درباره فناوری می نویسد. از آن زمان جیکوب برای تعداد زیادی از نشریات از جمله CNN Underscored، TheStreet، Parade، Men's Journal، Mashable، CNET، و CNBC در میان دیگران کار کرده است.

او در پوشش شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و گوگل تخصص دارد و با دستگاه‌های تلفن همراه، گجت‌های خانه هوشمند، تلویزیون‌ها و پوشیدنی‌ها کار می‌کند. در اوقات فراغت خود، می‌توانید جیکوب را در حال گوش دادن به بروس اسپرینگستین، ساخت مجموعه لگو، یا تماشای جدیدترین‌های دیزنی، مارول یا جنگ ستارگان بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است