متن خبر

گرین انکپ میزان کارآمدی خودروهای برقی، بنزینی و دیزلی را بررسی می‌کند

گرین انکپ میزان کارآمدی خودروهای برقی، بنزینی و دیزلی را بررسی می‌کند

شناسهٔ خبر: 775059 -




بسیاری از ما با یورو انکپ آشنا هستیم، نهادی اروپایی که میزان ایمنی خودروها را می‌سنجد اما اروپایی‌ها نهاد دیگری نیز دارند که با نام گرین انکپ (Green NCAP) شناخته می‌شود. این مؤسسه در جدیدترین تخقیقات خود، میزان کارآمدی خودروهای برقی، بنزینی و دیزلی را تحلیل کرده است. خودروهایی که تحلیل شده‌اند عبارت‌اند از:

  • خودروهای برقی: بی‌وای‌دی Seal U، کیا EV6 و تویوتا bZ4X
  • خودروهای بنزینی: کیا سید و فولکس واگن تایگو
  • خودروهای دیزلی: پژو 308

در تست گرین انکپ پیرامون کارآمدی خودروها،‌ اتومبیل‌های برقی 5 ستاره کسب کردند، پژو 308 دیزلی 3 ستاره، فولکس واگن تایگو 3 ستاره و کیا سید بنزینی 2 ستاره.

گرین انکپ

بی‌وای‌دی Seal U به لطف انتشار صفر گازهای آلاینده، بهره‌وری انرژی خوب و حداقل انتشار گازهای گلخانه‌ای به میانگین امتیاز 93 دست یافت. با استفاده از شارژر 11 کیلوواتی، مشاهده شد این خودرو حدود 87 درصد انرژی خود را از پریز برق به دست می‌آورد. به‌عبارتی، 13 درصد انرژی الکتریکی توسط شارژر این خودرو تلف می‌شود.

میانگین امتیاز کیا EV6 به 94 رسید. این خودرو هنگام شارژ شدن تلفات انرژی کمتری دارد. درنهایت تویوتا bZ4X میانگین امتیاز 97 را کسب کرد. این خودرو در همه مقوله‌های محیطی به‌ویژه در کارایی عملکرد خوبی داشت. میزان راندمان شارژ این خودرو به 90.4 درصد رسید که حدود 3 درصد بهتر از بی‌وای‌دی است. باید به این موضوع اشاره کنیم که تویوتا bZ4X و کیا EV6 در فهرست خودروهای وارداتی بازار ایران قرار گرفته‌اند.

بررسی خودروهای درون‌سوز توسط گرین انکپ

پژو 308 دیزلی به پیشرانه BlueHDi مجهز است. این خودرو با کسب امتیاز 55 درصد، 3 ستاره از گرین انکپ دریافت کرد. موتور این خودرو مصرف سوخت معقولی دارد و میزان انتشار آلاینده‌های آن نیز کنترل شده است.

فولکس واگن تایگو بنزینی با میانگین امتیاز 53 درصد، 3 ستاره از گرین انکپ دریافت کرد. امتیاز این خودرو در مصرف سوخت 5.2 از 10 بوده است.

kia ceed

درنهایت کیا سید با دریافت 37 درصد امتیاز ممکن، 2 ستاره از گرین انکپ دریافت کرد. عملکرد زیست‌محیطی این خودرو از نظر کاهش آلایندگی و بهبود مصرف سوخت نیازمند بهبود است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است