متن خبر

گروه موسیقی یونیورسال قصد دارد کاتالوگ آهنگ را از TikTok استخراج کند

گروه موسیقی یونیورسال قصد دارد کاتالوگ آهنگ را از TikTok استخراج کند

شناسهٔ خبر: 446899 -




گروه موسیقی یونیورسال (UMG)، لیبلی که هنرمندانی از جمله تیلور سویفت، بیلی آیلیش و آریانا گرانده را نمایندگی می‌کند، او میگوید که پس از ناکامی در رسیدن به توافق با شرکت مادر پلتفرم، ByteDance، فردا نیمه‌شب موسیقی خود را از TikTok خارج می‌کند. مزایا و امتیازها.

UMG به دنبال تمدید قرارداد فعلی خود با TikTok که قرار است در 31 ژانویه منقضی شود، نخواهد بود و قصد دارد مجوز محتوا را برای TikTok و پلتفرم متمرکز بر موسیقی خود یعنی TikTok Music متوقف کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، UMG TikTok را به تلاش برای ایجاد یک "کسب و کار مبتنی بر موسیقی بدون پرداخت ارزش منصفانه برای موسیقی [هنرمندان] متهم کرد. "

این برچسب نوشت: «TikTok پیشنهاد پرداخت به هنرمندان و ترانه سرایان ما با نرخی است که کسری از نرخی است که پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ در موقعیت مشابهی پرداخت می‌کنند. امروزه، به‌عنوان نشانه‌ای از اینکه TikTok چقدر به هنرمندان و ترانه‌سراها، علیرغم تعداد کاربران گسترده و رو به رشد، درآمد تبلیغاتی در حال افزایش سریع و اتکای فزاینده به محتوای مبتنی بر موسیقی، چقدر جبران خسارت می‌کند، TikTok تنها حدود 1 درصد از کل درآمد ما را به خود اختصاص می‌دهد.»

TikTok بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

همانطور که UMG در بیانیه مطبوعاتی آن را بیان می کند، این شرکت و TikTok روی پرداخت برای ضبط های تولید شده توسط هوش مصنوعی با استفاده از ویژگی های UMG چشم به چشم نمی بینند. به گفته UMG، علاوه بر این، TikTok اقدامات مناسبی برای حذف محتوایی که نقض حق چاپ UMG است انجام نداده است.

UMG نوشت: «در نهایت TikTok در تلاش برای ایجاد یک تجارت مبتنی بر موسیقی، بدون پرداخت ارزش منصفانه برای موسیقی است.

قرارداد فعلی UMG با TikTok به سال 2021 بازمی‌گردد و موسیقی‌های ضبط شده از هنرمندان لیبل‌های UMG و ترانه‌سراهای مرتبط با گروه انتشارات موسیقی یونیورسال را پوشش می‌دهد. به عنوان بخشی از قرارداد، UMG و TikTok توافق کردند که آپشن های جدیدی را آزمایش کنند، مانند اجازه دادن به کاربران برای ترکیب کلیپ‌هایی از کاتالوگ کامل موسیقی UMG، از جمله Bad Bunny، SZA، Drake، کندریک لامار، هری استایلز، جاستین بیبر، ادل، U2. و التون جان

از هم پاشیدگی قرارداد UMG زمانی رخ می دهد که TikTok بیشتر به سمت تولید موسیقی متمایل شده است.

این پلتفرم موسیقی TikTok را که سال گذشته در کشورهای منتخب راه اندازی شد، به عنوان یک رقیب جدی Spotify و Apple Music قرار داده است. در همین حال، TikTok در حال آزمایش ویژگی «آهنگ AI» است که از هوش مصنوعی برای ایجاد آهنگ‌ها بر اساس درخواست‌هایی که کاربران وارد می‌کنند استفاده می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است