متن خبر

کیک به دنبال معامله با هارلی دیویدسون، خودروسازان قبل از ورشکستگی بود

کیک به دنبال معامله با هارلی دیویدسون، خودروسازان قبل از ورشکستگی بود

شناسهٔ خبر: 448668 -




استفان ایتربورن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت موتورسیکلت برقی کیک در مصاحبه ای با تک کرانچ روز سه شنبه گفت، شرکت موتور سیکلت الکتریکی کیک در سال 2023 با هارلی دیویدسون و دیگر خودروسازان در تلاش برای زنده ماندن صحبت کرد.

مذاکراتی که قبلاً گزارش نشده بود، در نهایت برای استارتاپ سوئدی که هفته گذشته به ورشکستگی سقوط کرد، نتیجه نداد. با این حال، ایتربورن بيان کرد که امیدوار است راهی برای عبور از فرآیند ورشکستگی و ظهور با شریکی در طرف دیگر پیدا کند.

ایتربورن گفت: "من 40 جلسه در سه روز گذشته داشته ام." او بيان کرد که آنها "علاقه مند هستند تا بفهمند آیا فرصتی برای انجام کاری وجود دارد یا خیر".

کیک در دور سری A خود در سال 2019، 14 میلیون دلار جمع‌آوری کرد، که عمدتاً از منابع مالی مخاطره‌آمیز تشکیل شده بود، با هدف ساخت موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت‌های با طراحی بالا در مقیاس. پس از آن، با یک دور 60 میلیون دلاری سری B در سال 2021 به رهبری صندوق بازنشستگی سوئد AMF، حمایت نهادی به استارتاپ ارائه شد. ایتربورن بيان کرد که شرکت او در اوایل آگوست 2022 شروع به تولید سری C کرد و انتظار داشت که بتواند با ترکیبی مشابه از موسسات و چند VC بسته شود.

اما در پایان آن سال، VC ها به طرز چشمگیری عقب نشینی کردند و بستن سری C ناگهان بسیار سخت تر به نظر می رسید. ایتربورن گفت: «ما علاقه‌های زیادی داشتیم، اما هیچ‌کس قدمی پیش نبرد. "کل فضا فقط فرو ریخت."

به گفته ایتربورن، کیک در اواخر سال 2022 و اوایل سال 2023 تمرکز خود را از سرمایه گذاران اروپایی و به سمت سرمایه گذاران مستقر در آمریکای شمالی تغییر داد. او گفت، هر پیشرفتی که این شرکت داشت در بهار 2023 با بحران بانک سیلیکون ولی پایان یافت، که هر کسی را که علاقه نشان می داد ترسانده بود.

کیک دویچه بانک و بانک سرمایه گذاری نومیس را استخدام کرد (که بعدا دویچه بانک آن را خریداری کرد) و شروع به معرفی خودروسازان از جمله هارلی دیویدسون کرد. ایتربورن بيان کرد که اکثر آن‌ها «فوق‌العاده پذیرا» هستند، و در حالی که او در مورد اینکه کیک چه کسی دیگری را معرفی می‌کند به جزئیات نمی‌پردازد، او بيان کرد که شرکت در حال تحلیل طیف وسیعی از گزینه‌ها، از جمله سرمایه‌گذاری و مشارکت استراتژیک است.

ایتربورن یادآوری می‌کند که همکاری با یک خودروساز، به‌ویژه با توجه به محدودیت‌های روزافزون در مراکز شهر در سراسر اروپا، ممکن است بسیار منطقی باشد. او گفت: «آنها به خوبی می‌دانند که اگر مجموعه خود را گسترش ندهند، [و] چیزی را وارد نکنند که واقعاً از نظر فیزیکی در چشم‌انداز شهری وجود داشته باشد، آن واقعیت آخرین مایل را از دست خواهند داد». .

ایتربورن بيان کرد که کیک نتوانست یک معامله را به ثمر برساند و در عوض باید روی «توسعه باند فرودگاه» تمرکز می کرد، که شامل «تغذیه با قاشق» توسط سرمایه گذار اصلی دور سری B، صندوق بازنشستگی سوئد بود. این باند پرواز هفته گذشته تمام شد، زمانی که ایتربورن بيان کرد کیک به "واقعیت وحشتناک" رسیده است که باید ورشکستگی کند.

روند ورشکستگی در سوئد مشابه نحوه کار در ایالات متحده است. یک متولی تعیین شده است تا اطمینان حاصل شود که طلبکاران کیک تا حد امکان کامل هستند.

اما، ایتربورن گفت، "هیچ دلیلی برای تلاش برای نابودی" تجارت وجود ندارد. "هدف ما از منظر مدیریت این است که شریکی را پیدا کنیم که مایل به سرمایه گذاری در شرکت و مدیریت باشد، تا ما بازسازی کنیم و مسیر را ادامه دهیم."

از آنجایی که هنوز نرخ‌های بهره بالا هستند و شرکت‌های حمل‌ونقل کوچک ظاهراً هر ماه فعالیت خود را از دست می‌دهند، این می‌تواند کار دشواری باشد. اما در حالی که ممکن است در ابتدای زندگی کیک جمع آوری پول آسان تر بوده باشد، ایتربورن در گذشته به آن محیط علاقه خاصی نداشت.

او گفت: «فکر می‌کنم 10 سال بعد، ما با کمی خنده به سال‌های بین 2017 تا 2022 نگاه خواهیم کرد و ببینیم چقدر وحشتناک بوده است. » "در حال حاضر، من فکر می کنم که ما در حال مبارزه برای یافتن راهی به جلو هستیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است