متن خبر

کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا: هر آنچه که باید در مورد برنامه های اتحادیه اروپا برای یک سیستم هویت دیجیتال جهانی بدانید

کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا: هر آنچه که باید در مورد برنامه های اتحادیه اروپا برای یک سیستم هویت دیجیتال جهانی بدانید

شناسهٔ خبر: 593168 -




کیف پول دیجیتالی اتحادیه اروپا یک پروژه بلندپروازانه توسط اتحادیه اروپا است که هنوز کمی تحت نظر است، اما ارزش توجه دارد، زیرا می تواند در چند سال آینده چیزهای بزرگی را ارائه دهد.

هدف راه اندازی یک سیستم هویت دیجیتال جهانی برای شهروندان است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اروپایی ها می توانند با تکیه بر تأیید هویت و احراز هویت سایر اعتبارنامه های ذخیره شده در یک برنامه در تلفن هوشمندشان، کیف پول رایگان هویت دیجیتال اتحادیه اروپا را برای دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات عمومی و خصوصی دانلود و استفاده کنند.

به دنبال تصویب اخیر چارچوب قانونی کلیدی، پیش بینی می شود کشورهای اتحادیه اروپا اولین کیف پول های هویت دیجیتال اتحادیه اروپا را تا پایان سال 2026 منتشر کنند. برخلاف طرح های ملی شناسه الکترونیکی فعلی، کیف پول های Pan-EU آینده توسط همه کشورهای عضو به رسمیت شناخته خواهند شد.

در حالی که سال‌هاست که سیستم‌های ملی شناسه الکترونیکی در برخی از کشورهای اروپایی در دسترس هستند - استونی پیشگام خاصی در هویت دیجیتال است - قانون‌گذاران منطقه‌ای از سال 2021، هدف خود را ایجاد شرایط برای یک سیستم هویت دیجیتالی که در سراسر بلوک کار می‌کند، تعیین کرده‌اند. بازار واحد

پس ، در حالی که یک برنامه کیف پول اتحادیه اروپا واحد و جهانی برای استفاده همه وجود نخواهد داشت، هدف ایجاد سیستمی است که در آن برنامه های کیف پول مختلف در هر نقطه از اتحادیه اروپا کار کنند و با ماموریت بازار واحد دیجیتال بلوک همسو شوند.

یک کیف پول ID دیجیتال اتحادیه اروپا برای همه چیز؟

یکی از انگیزه های آشکار برای راه اندازی کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا، راحتی است.

اروپایی‌ها می‌توانند در صورت نیاز به انجام کارهایی مانند تأیید هویت یا اثبات سن خود، یک برنامه کیف پول را در تلفن هوشمند یا دستگاه خود دانلود کنند و از آن برای ذخیره و اشتراک‌گذاری انتخابی اعتبارنامه‌های کلیدی استفاده کنند. این کیف پول هم برای چک های شناسایی آنلاین و هم در دنیای واقعی کار می کند. همچنین به عنوان یک مخزن دیجیتال برای اسناد رسمی، مانند گواهینامه رانندگی، نسخه های پزشکی، مدارک تحصیلی، گذرنامه و غیره در نظر گرفته شده است. قابلیت امضای الکترونیکی نیز پشتیبانی خواهد شد.

پس مشکل کمتری برای مدیریت تکه های مختلف کاغذ، یا حتی به خاطر سپردن کارت های بانکی خود، ایده کلی است.

اما عوامل انگیزشی استراتژیک دیگری نیز در بازی وجود دارد. بلوک با ارزش داده ها در عصر هوش مصنوعی ما که به سرعت در حال شتاب است، هوشیار شده است. خط‌مشی‌هایی که اصطکاک را از بین می‌برند و جریان اطلاعات را کاهش می‌دهند - یا حداقل سعی می‌کنند در مورد به اشتراک گذاشتن داده‌های شخصی شهروندان برای انجام کارهایی مانند ثبت نام برای خدمات جدید یا انجام معاملات - با برنامه بازی سیاسی مطابقت داشته باشند.

اتحادیه اروپا دارای مقررات دیجیتال گسترده و رو به رشدی است. شناسه الکترونیکی Pan-EU به وضوح در اینجا بسیار مفید است. برای مثال، زمانی که اتحادیه اروپا بتواند به وجود یک سیستم شناسه دیجیتال «جهانی، ایمن و قابل اعتماد» به عنوان کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا اشاره کند، جنبه‌های رژیم حاکمیت آنلاین ایجاد شده توسط قانون خدمات دیجیتال (DSA) می‌تواند آسان‌تر اجرا شود. در حال صورتحساب است. به عنوان مثال، دسترسی حفظ حریم خصوصی به وب‌سایت‌های محتوای بزرگسالان را برای افرادی که می‌توانند از شناسه دیجیتال برای تأیید سن بالای 18 سال استفاده کنند، در نظر بگیرید.

یکی دیگر از سیاست‌های دیجیتالی بزرگ اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر، با ایجاد زیرساخت‌ها و قوانین برای فضاهای داده مشترک اروپایی، از بین بردن موانع برای اشتراک‌گذاری و استفاده مجدد از داده‌ها، از جمله در سراسر مرزهای داخلی، است. باز هم، یک شناسه دیجیتال جهانی اتحادیه اروپا که به شهروندان وعده حفظ حریم خصوصی و استقلال می‌دهد، می‌تواند اروپایی‌ها را در انجام اشتراک‌گذاری اطلاعات راحت‌تر کند - به جریان داده‌ها در این فضاهای استراتژیک کمک می‌کند.

با این حال، نکته جالب این است که اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا، هنگام اعلام این طرح در سخنرانی خود در سپتامبر 2020، چارچوب بسیار متفاوتی را برای فرصت کیف پول انتخاب کرد و به خطرات رو به رشد حریم خصوصی برای شهروندانی اشاره کرد که دائماً درگیر هستند. برای دسترسی به خدمات آنلاین از شما خواسته می شود داده ها را به اشتراک بگذارد. کیف پول به این نگرانی پاسخ می دهد زیرا یکی از ویژگی های اصلی پشتیبانی از اشتراک گذاری انتخابی داده است. پس ، علاوه بر تعهد اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه استفاده از کیف پول برای شهروندان داوطلبانه باقی خواهد ماند، پیشنهاد اصلی برای کاربران این است که "حفظ حریم خصوصی" است زیرا آنها می توانند کنترل خود را حفظ کنند: انتخاب داده هایی که با چه کسی به اشتراک بگذارند.

با این حال، داشتن یک رویکرد حفظ حریم خصوصی می‌تواند به اتحادیه اروپا کمک کند تا فرصت‌های مقررات دیجیتال دقیق‌تر را نیز باز کند. همانطور که در بالا ذکر شد، می‌تواند به شهروندان وسیله‌ای برای به اشتراک گذاشتن سن تأیید شده خود، اما نه هویت خود، ارائه دهد، و به کاربر برنامه کیف پول اجازه می‌دهد تا به صورت ناشناس وارد یک سرویس دارای محدودیت سنی شود. اتحادیه اروپا می‌خواهد که کیف پول‌ها از اهداف حاکمیتی گسترده‌تر تحت DSA پشتیبانی کنند، که به نظر می‌رسد برای سرویس‌هایی با محتوایی که ممکن است برای بچه‌ها نامناسب باشد - یعنی زمانی که فناوری «حفظ حریم خصوصی» مناسب وجود داشته باشد، الزامات تأیید سن سخت‌تر را فراهم کند.

سایر موارد استفاده از کیف پول که اتحادیه اروپا در مورد آن بحث کرده است شامل سناریوی اجاره آپارتمان است که در آن یک شهروند می تواند اطلاعات تأیید شده درباره سابقه اجاره خود را بدون نیاز به تأیید هویت خود با صاحبخانه بالقوه به اشتراک بگذارد، مگر اینکه/تا زمانی که قرارداد را امضا کند. . یا شخصی با چندین حساب بانکی در سراسر اتحادیه می‌تواند از آن برای ساده‌سازی مجوزهای تراکنش استفاده کند.

خدمات آنلاین موظف به پذیرش اعتبارنامه Pan-EU خواهند بود. پس به عنوان جایگزین اروپایی برای ارائه‌های هویت دیجیتال (تجاری) موجود، مانند اعتبارنامه‌های «ورود به سیستم با» ارائه‌شده توسط بازیکنان فناوری بزرگ، مانند اپل و گوگل، مطرح می‌شود.

به چالش کشیدن تسلط Big Tech بر روی داده ها

در اینجا قانونگذاران اتحادیه به نظر می‌رسند که به نگرانی‌ها در مورد میزان قدرت واگذار شده به غول‌های پلتفرم به دلیل زیرساخت‌های دیجیتال کلیدی که آنها در اختیار دارند و کار می‌کنند، پاسخ دهند.

تعجب آور نیست که پیشنهاد کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا در میانه همه گیری ویروس کرونا توسط کمیسیون به تصویب رسید، زمانی که برنامه هایی که می توانند وضعیت واکسیناسیون کووید-19 یک فرد را نشان دهند در ذهن همه بود. اما بحران بهداشت عمومی نیز به شدت بر پویایی قدرت نامتقارن بین قانونگذاران و غول‌های تجاری کنترل کننده زیرساخت‌های اصلی فناوری تلفن همراه تأکید کرد. (اپل و گوگل به معنای واقعی کلمه قوانینی را در مورد نحوه مبادله داده‌های اعلان قرار گرفتن در معرض COVID-19 تعیین می‌کنند، با انتخاب‌های فنی آنها که در چندین مورد بر اولویت‌های دولت‌ها که مستقیماً اعلام شده است، غلبه می‌کند.)

فراتر از ملاحظات حاکمیت دیجیتال استراتژیک، مفهوم کیف پول جهانی شناسه الکترونیکی به شدت با فشار عمومی اتحادیه اروپا برای تقویت دیجیتالی شدن به عنوان چرخ لنگر برای ثروت اقتصادی بهتر پیوند دارد. با فرض اینکه سیستم به خوبی اجرا شده و قابل اعتماد است، و کیف پول‌ها کاربر پسند و قابل استفاده هستند، یک شناسه جهانی EU می‌تواند با افزایش کارایی و جذب خدمات آنلاین، بهره‌وری را افزایش دهد.

البته، این یک "اگر" بزرگ است. چالش های فنی قابل توجهی برای ارائه چشم انداز اتحادیه اروپا برای سیستم شناسه جهانی وجود دارد.

امنیت و حریم خصوصی بدیهی است که قطعات ضروری این پازل هستند. اولین مورد برای هر سیستم هویت و احراز هویت برای پرواز اساسی است. دومی شامل پیشنهاد اصلی بلوک برای شهروندانی است که باید متقاعد شوند که کیف پول ها را بپذیرند، اگر کل پروژه به یک فیل سفید گران قیمت تبدیل نشود.

اجرای ضعیف یک خطر آشکار است. جذب کم طرح ملی شناسه الکترونیکی ملی نشان می دهد که چه چیزی ممکن است اشتباه باشد. برنامه‌های کیف پول باید نرم و روان و آسان برای استفاده در تمام موارد استفاده برنامه‌ریزی‌شده باشند، و همچنین دارای امنیت و حریم خصوصی قوی باشند - که نیاز به یک اکوسیستم کامل از بازیکنان دارد - در غیر این صورت کاربران به سادگی نمی‌توانند وارد پروژه شوند. .

به یاد داشته باشید، رقابت بر روی هویت دیجیتال از طریق پیشنهادات پلتفرم اصلی از قبل آماده شده، مانند "ورود به سیستم با Google" صورت می گیرد. و، متأسفانه، راحتی و سهولت استفاده هنوز اغلب بر نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی در عرصه آنلاین برتری دارد.

حریم خصوصی همچنین می تواند موانعی برای پذیرش ایجاد کند . پس از رونمایی از این پیشنهاد، در مورد ایجاد زیرساخت شناسه جهانی توسط اتحادیه اروپا، با برخی از مفسران که خطر خزش عملکرد به سمت یک کنترل اجتماعی به سبک چین را مورد استناد قرار می‌دهند، ملاحظاتی وجود داشت. پس داشتن یک معماری فنی معتبر که داده های شهروندان را ایمن و فایروال کند، برای موفقیت بسیار مهم است.

در دسترس بودن جهانی تا سال 2030

راه اندازی سیستم کیف پول هویت دیجیتال اتحادیه اروپا در حال حاضر مستلزم سال ها کار مقدماتی بوده است، اما آزمایشات، تنظیم استاندارد و پیاده سازی بیشتری در پیش است.

تا کنون این بلوک یک چارچوب قانونی برای کیف‌پول‌های اتحادیه اروپا قابل کارکرد (به عنوان مثال، مقررات هویت دیجیتال، که در ماه مه امسال لازم‌الاجرا شد) ایجاد کرده است. کار بر روی توسعه یک معماری فنی امن، استانداردها و مشخصات مشترک در حال انجام است، اما جعبه ابزار مشترک اتحادیه اروپا ایجاد شده است. کمیسیون همچنین یک مرجع معماری در GitHub منتشر کرد . کد منبع باز است و اتحادیه اروپا در نظر دارد زیرساخت اکوسیستم بر اساس استانداردهای مشترک برای ایجاد اعتماد و پذیرش باشد.

این بلوک همچنین با سهامداران صنعت و بخش عمومی در آزمایش‌های آزمایشی در مقیاس بزرگ درگیر است تا مشخصات فنی پیشنهادی را آزمایش کند.

در سال‌های آینده باید روسازی بیشتری انجام شود، از جمله از طریق یک سری اقدامات اجرایی که جزئیات فنی مهم را تأیید می‌کنند. هنوز بسیاری از موارد ممکن است به اشتباه بروند. اما اتحادیه اروپا حداقل به خود یک رهبری نسبتاً سخاوتمندانه داده است تا این مورد را به درستی انجام دهد. پس ، در حالی که قرار است اولین کیف پول‌ها تا چند سال دیگر آنلاین شوند، بلوک انتظار دسترسی به سیستم جهانی برای حدود 450 میلیون شهروند خود را تا سال 2030 ندارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است