متن خبر

کیبوردی تاشو می‌خواهید که مانند رایانه شخصی باشد؟ این یکی حتی در آخرین پردازنده Ryzen 7 AMD فشرده می شود

کیبوردی تاشو می‌خواهید که مانند رایانه شخصی باشد؟ این یکی حتی در آخرین پردازنده Ryzen 7 AMD فشرده می شود

شناسهٔ خبر: 633621 -




یک کامپیوتر صفحه کلید مشکی <a href= که از وسط تا شده است" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/24itJHjaffMB3NkmXnam9Q.jpg">
(اعتبار تصویر: لینگ لانگ / Bilibili)

در چند سال گذشته، به لطف مصرف‌کنندگانی که خواهان ماشین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند که فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند، بهترین رایانه‌های شخصی کوچک محبوبیت پیدا کرده‌اند. دیدن طرح های مختلفی که تولیدکنندگان برای پر کردن این بازار رو به رشد ارائه کرده اند بسیار جذاب است.

و اکنون یک رقیب جدید برای قابل حمل ترین، منحصر به فرد ترین و کم حجم ترین مینی پی سی وجود دارد: یک شاسی صفحه کلید که شامل یک کامپیوتر کامل است. صفحه کلید تاشو Ling Long نامیده می شود، یک طرف باتری را در خود جای می دهد در حالی که طرف دیگر دارای مادربرد، APU، حافظه، ذخیره سازی و سیستم خنک کننده است.

اما تکان دهنده ترین قسمت پردازنده ای است که به آن مجهز شده است، AMD Ryzen 7 8840U. این یک پردازنده هشت هسته‌ای Zen 4 با گرافیک Radeon 780M است که به کامپیوتر کیبورد قدرت کاملاً افزایش می‌دهد در حالی که سمت مادربرد را زیر 42 درجه نگه می‌دارد. و اگر نگران انتخاب و اتصال پورت هستید، دارای پورت های USB Type-C و Type-A و پشتیبانی از Wi-Fi 6 است.

باتری ارائه شده 10 ساعت بهره وری، 6 ساعت سرگرمی مانند پخش ویدئو و چهار ساعت بازی ارائه می دهد. چندین پیکربندی در دسترس است، از جمله حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 و حداکثر 1 ترابایت حافظه.

از آنجایی که همه اینها برای قرار گرفتن در زیر کاپوت چنین صفحه کلید کوچک، سبک وزن و تاشو ساخته شده است، واقعاً چشمگیر است. این یک مینی کامپیوتر عالی برای کارمندان اداری است که نیاز به آوردن لپ تاپ به محل کار و بازگشت به محل کار دارند. همچنین بسیار ارزان است، فقط حدود 412 دلار (321 پوند / 611 دلار استرالیا) برای مدل 16 گیگابایت/512 گیگابایت و 495 دلار (385 پوند / 734 دلار استرالیا) برای مدل 32 گیگابایت/1 ترابایت هزینه دارد.

رایانه های شخصی کوچک اینجا هستند تا بمانند

به جای اینکه تولیدکنندگان منابع زیادی را بر روی رقابت تسلیحاتی بازنده برای ساخت بهترین کارت‌های گرافیک، بهترین پردازنده‌ها یا بهترین لپ‌تاپ‌ها متمرکز کنند، تمرکز اصلی باید بر روی توسعه رایانه‌های شخصی مقرون‌به‌صرفه باشد که یک کارگر معمولی بتواند از عهده آن برآید و در صورت نیاز به راحتی حمل و نقل کند. .

بازار نوظهور رایانه‌های شخصی کوچک در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است، همانطور که با افزایش تعداد آنها با انتشار نسخه‌هایی مانند GMKtec NucBox M6 ، Minisforum AtomMan X7 Ti و Geekom AX8 Pro مشاهده می‌شود. واضح است که تقاضای زیادی برای این نوع رایانه شخصی وجود دارد که همچنان در حال رشد است. وقتی می‌توانید این تلاش و هزینه توسعه را به ماشین‌های بسیار ارزان‌تری اختصاص دهید که هنوز هم عملکردی باورنکردنی دارند، چرا باید برای ساخت قوی‌ترین لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی که بازدهی کمتری دارند، مبالغ گزافی هزینه کرد؟

امیدواریم همچنان شاهد رشد این مینی پی سی باشیم زیرا تولیدکنندگان بیشتری متوجه می شوند که سرمایه گذاری هوشمندانه تری است. همچنین می‌تواند بحران انرژی ناشی از قدرت بیش از حد قطعات و هوش مصنوعی را که با آن فناوری نیرو می‌گیرد، حل کند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است