متن خبر

کوین بیکن، جولیان مور، تام یورک و سازندگان +10K در مورد استفاده از هوش مصنوعی از آثارشان هشدار دادند

کوین بیکن، جولیان مور، تام یورک و سازندگان +10K در مورد استفاده از هوش مصنوعی از آثارشان هشدار دادند

شناسهٔ خبر: 795228 -




کوین بیکن در ویژه تعطیلات نگهبانان کهکشان ترسیده است
(اعتبار تصویر: Disney / Marvel Studios)

بیش از 10000 بازیگر، نوازنده، نویسنده و دیگر خالقان حرفه‌ای طوماری را امضا کرده‌اند که در آن از هوش مصنوعی بدون مجوز برای آموزش استفاده نمی‌شود. آهنگساز بریتانیایی اد نیوتن رکس بیانیه را نوشت و مجموعه امضاها را راه اندازی کرد. در ردیف امضاکنندگان نام های معروف بسیاری وجود دارد. آنها از ستاره های هالیوود مانند کوین بیکن و جولیان مور گرفته تا موسیقیدانان و آهنگسازان پرفروش مانند تام یورک از Radiohead و Björn Ulvaeus از Abba و نویسندگان پرفروش هارلان کوبن و تد چیانگ را شامل می شود. خود بیانیه مختصر و دقیق است:

استفاده بدون مجوز از آثار خلاقانه برای آموزش هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ و ناعادلانه برای معیشت افراد پشت آن آثار است و نباید اجازه داده شود.»

اساساً، امضاکنندگان نگران هستند که آثار دارای حق چاپ آنها بدون اجازه آنها به حجم عظیمی از داده‌های مورد استفاده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در پشت ChatGPT ، Gemini ، Meta AI و بسیاری دیگر از ابزارهای ایجاد متن، تصویر، صدا و ویدیو کمک کند. آنها ادعا می کنند که قوانین و مقررات مختلف مالکیت معنوی را نقض می کند.

این بیانیه همراه با افراد مشهور، تأیید بسیاری از سازمان‌ها را در فضای خلاق به دست آورده است. SAG-AFTRA، فدراسیون موسیقیدانان آمریکا، گروه موسیقی یونیورسال، و انجمن ناشران بین المللی تنها تعدادی هستند که برای حمایت امضا کردند.

بحث غرامت هم هست به عنوان مثال، متا برای استفاده از صدای خود با دستیار جدید Meta AI، دستمزدهای سنگینی به افراد مشهور نوشت. بدون آن، این شکایات باعث ایجاد مشکلاتی می شود ، مانند زمانی که OpenAI متهم به تقلید از صدای اسکارلت جوهانسون برای ChatGPT به تقلید از فیلم Her شد.

نیوتن رکس فضای هوش مصنوعی را به خوبی می شناسد، زیرا قبلاً روی مدل های صوتی مولد هوش مصنوعی در Stability AI کار کرده است. او مدعی شده است که تا حدودی این کار را ترک کرده است زیرا معتقد است که هوش مصنوعی پایداری در تکیه بر دکترین استفاده منصفانه برای آموزش مدل‌هایش بسیار فراتر رفته است. او اکنون Fairly Trained را اداره می‌کند، که خود را به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی گواهی‌دهنده هوش مصنوعی مولد برای شیوه‌های داده‌های آموزشی منصفانه‌تر توصیف می‌کند.

امروز بیانیه‌ای را درباره آموزش هوش مصنوعی منتشر می‌کنیم که توسط بیش از 10000 خالق امضا شده است: «استفاده بدون مجوز از آثار خلاقانه برای آموزش هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ و ناعادلانه برای معیشت افراد پشت آن آثار است و نباید اجازه داده شود. امضاکنندگان عبارتند از… pic.twitter.com/AqVaEThMs4 22 اکتبر 2024

پس بک AI

این با اولین شکایت از این دست فاصله زیادی دارد. OpenAI به تنهایی چندین پرونده در حال تحلیل از نویسندگانی دارد که ادعا می کنند ChatGPT به آثار آنها نقض شده است، در حالی که Suno، Udio و سایر سازندگان موسیقی هوش مصنوعی با شکایت انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) و لیبل های موسیقی بزرگ درگیر هستند. شکایات، حقوقی و غیره، با افزایش محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی که آنها علیه آن ها مخالفت می کنند، در حال افزایش است. آنها جنبه‌ای از سؤالات اخلاقی و مقرراتی بزرگ‌تر هستند که در حال حاضر درباره مدل‌های هوش مصنوعی و داده‌های آموزشی آنها بی‌پاسخ هستند.

احتمالاً در کوتاه‌مدت هیچ تأثیری بر ابزارهای هوش مصنوعی نخواهید دید، اما امضاکنندگان به وضوح امیدوارند که بحث در مورد آموزش اخلاقی هوش مصنوعی را به پیش ببرند و شکل نهایی مقررات و قوانین پیرامون این عمل را شکل دهند. این به تنهایی کار زیادی انجام نخواهد داد، اما در کنار حل چالش‌های قانونی و مقررات جدید، می‌تواند عاملی در نحوه طراحی و ساخت مدل‌های شرکت‌های هوش مصنوعی در سال‌های آینده یا سیستم فعلی جبران کار خلاق باشد. به نظر می رسد هر چیزی شبیه به امروز است.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است