متن خبر

کودکان سال گذشته 60 درصد بیشتر از YouTube زمان خود را در TikTok صرف کردند، 20 درصد از ChatGPT OpenAI استفاده کردند.

کودکان سال گذشته 60 درصد بیشتر از YouTube زمان خود را در TikTok صرف کردند، 20 درصد از ChatGPT OpenAI استفاده کردند.

شناسهٔ خبر: 445633 -




جای تعجب نیست که YouTube Shorts را راه اندازی کرد. یک مطالعه جدید در مورد عادات آنلاین کودکان نشان داد که کودکان 4 تا 18 ساله به طور متوسط ​​روزانه 112 دقیقه را در برنامه ویدیوی کوتاه TikTok در سال 2023 صرف می کنند که نسبت به سال قبل 107 دقیقه افزایش یافته است. و اگرچه یوتیوب همچنان بزرگترین برنامه پخش جریانی جهان در میان این آمار جمعیتی است، کودکان در سال گذشته 60 درصد زمان بیشتری را در TikTok صرف کردند. داده‌های یک مطالعه جدید بر روی رسانه‌های دیجیتال کودکان همچنین استفاده کودکان از فناوری‌های جدید مانند ChatGPT OpenAI را تحلیل کرد.

این مطالعه که عادات رسانه های دیجیتالی بیش از 400000 خانواده و مدرسه در سراسر جهان را در نظر می گیرد، توسط سازنده نرم افزار کنترل والدین Qustodio انجام شده است. این شرکت در گزارش سالانه خود، تصویری از عادات دیجیتالی کودکان و استفاده از فناوری آن‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ، با غواصی عمیق در بازارهای منتخب از جمله ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، استرالیا و فرانسه ترسیم می‌کند. چیزی که در مورد مجموعه داده های آن منحصر به فرد است این است که از استفاده واقعی بچه ها از فناوری ناشی می شود، نه سوالات پانلیست. با این حال، داده ها ممکن است به طور کامل نشان دهنده عادات رسانه های دیجیتالی بچه ها نباشد، زیرا بخشی از بازار آن خانواده ها و مدارس را با استفاده از نرم افزار کنترل والدین خود نشان می دهد.

با این حال، این حجم وسیعی از داده‌ها است که می‌توان از آن استخراج کرد و برخی از روندهای کلی را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه بچه‌ها، چه جوان‌تر و چه بزرگ‌تر، با فناوری درگیر هستند.

شایان ذکر است، این شرکت برای اولین بار در سال جاری به استفاده کودکان از فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی پرداخت.

از آنجایی که ChatGPT OpenAI تا ماه مه در iOS و در ماه جولای در اندروید راه‌اندازی نشد، Qustodio تصمیم گرفت صرفاً به استفاده از وب‌سایت OpenAI نگاه کند. در سطح جهانی، مشخص شد که تقریباً 20 درصد از بچه‌ها سال گذشته به این سایت دسترسی داشتند و آن را هجدهمین سایت پربازدید در سال تبدیل کرد. در ایالات متحده، 18.7٪ از بچه ها از سایت بازدید کردند و در مجموع در جایگاه 32 قرار گرفت. استرالیا بیشترین پذیرش را داشته است، زیرا در سال 2023 24 درصد از کودکان از این سایت بازدید کردند.

اعتبار تصویر: Qustodio

در بخش استریم، کودکان 27 درصد بیشتر از سال گذشته زمان بیشتری را صرف تماشای سرویس‌های استریم کردند، اگرچه افزایش قیمت در برخی از سرویس‌ها ممکن است بر تعداد بینندگان آنها تأثیر بگذارد. این شرکت دریافت که کودکان در سال 2023، 4 درصد زمان کمتری را برای تماشای نتفلیکس، 23 درصد در دیزنی پلاس و 12 درصد زمان کمتری را در Hulu صرف کردند. در همین حال، YouTube و برنامه خواهرش YouTube Kids رکوردها را شکستند، با افزایش زمان تماشای دومی در سطح جهانی 14 درصد و به طور متوسط ​​به 96 دقیقه در روز رسید - بالاترین رقمی که Qustodio از زمان شروع جمع آوری داده های خود در سال 2019 مشاهده کرده است. در 70 دقیقه بود، از 67 سال گذشته.

اعتبار تصویر: Qustodio

اگرچه نتفلیکس در سال 2023 قیمت ها را افزایش داد و رمزهای عبور را سرکوب کرد، اما همچنان دومین پخش کننده محبوب در سراسر جهان در بین بچه ها باقی ماند، زیرا 40٪ از این سرویس استفاده می کردند. یوتیوب با استفاده از 63 درصد از بچه‌ها در جایگاه اول و دیزنی پلاس با 20 درصد در جایگاه سوم قرار گرفتند. با این حال، نتفلیکس تنها سرویس پولی بود که سال به سال محبوبیت خود را افزایش داد، زیرا سایر استریم‌کنندگان از جمله Disney+، Amazon Prime Video، و Hulu و همچنین سرویس پخش زنده Twitch که از 11 درصد بچه‌ها کاهش یافت، درصدشان کاهش یافت. استفاده از این سرویس در سال 2022 به تنها 8 درصد در سال 2023 رسید. کسانی که امسال در توییچ باقی ماندند، ساعات بازدید خود را افزایش دادند و به طور متوسط ​​22 دقیقه در روز، 16 درصد پخش زنده بیشتر را در سطح جهانی تماشا کردند.

علی‌رغم نگرانی‌های فزاینده در میان والدین و قانون‌گذاران در مورد آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی در میان کودکان در سال ۲۰۲۳، چه خوب و چه بد، مانند همیشه محبوب بود.

TikTok محبوب‌ترین اپلیکیشن در سطح جهان باقی ماند که 44 درصد از بچه‌ها از آن استفاده می‌کردند و فیس‌بوک با اثبات قدرت ماندگاری خود، دومین محبوب‌ترین برنامه با استفاده از 38 درصد بود.

اعتبار تصویر: Qustodio

کوستودیو او میگوید ، به نظر می‌رسد که ایلان ماسک به این شعار عمل می‌کند که «هیچ مطبوعاتی مطبوعات بدی نیستند، زیرا تغییر نام تجاری توییتر باعث شد 38 درصد از جمعیت جوان‌تر در سال گذشته از این پلت‌فرم استفاده کنند، در حالی که این میزان در سال 2022 30 درصد بود. (اما به نظر می‌رسد والدین تغییرات X را نیز مورد توجه قرار داد و آن را به سومین سرویس مسدود شده در سراسر جهان پس از TikTok و Instagram تبدیل کرد.

در پایان فهرست محبوب ترین برنامه های اجتماعی در سراسر جهان، Reddit، Instagram و Pinterest به ترتیب با 32٪، 32٪ و 31٪ استفاده می شوند.

این فهرست در ایالات متحده کمی متفاوت به نظر می رسد، زیرا TikTok توسط X، Reddit، Facebook، Pinterest و سپس Instagram دنبال می شود.

با این حال، TikTok با استفاده از 112 دقیقه در روز، به طور متوسط ​​در سطح جهانی، زمان بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود به دست آورد، در مقایسه با 63 دقیقه برای اینستاگرام، 19 دقیقه برای فیس بوک، 16 برای Pinterest، 10 برای X و 9 دقیقه برای Reddit.

در همین رابطه، واتس اپ متا به عنوان محبوب ترین برنامه پیام رسان در سطح جهان، بالاتر از Snapchat (35٪)، Discord (31٪)، Messages (28٪)، اسکایپ (21٪) و گوگل، جایگاه اول را به عنوان محبوب ترین برنامه پیام رسانی در سطح جهان حفظ کرد که توسط 37٪ از بچه ها استفاده می شود. Duo (13%). با این حال، اسنپ چت با فاصله زیاد، با میانگین 74 دقیقه در روز، با 27 دقیقه در روز، از نزدیک ترین رقیب بعدی خود، Discord، بیشترین زمان را صرف آن می کرد. اگر به جای برنامه های ارتباطی در بین برنامه های اجتماعی دسته بندی می شد، از نظر زمان صرف شده آن را به برنامه شماره 3 تبدیل می کرد.

در میان برنامه های بازی، Roblox محبوب ترین بود که توسط 48٪ از بچه ها به طور متوسط ​​130 دقیقه در روز در سراسر جهان استفاده می شد و پس از آن Minecraft، Among Us، Clash Royale، Stumble Guys و Magic Tiles 3 قرار گرفتند.

بچه‌ها همچنین در سال گذشته به استفاده از برنامه‌های آموزشی محبوب، مانند برنامه‌های ارائه شده توسط مدارسشان، مانند Google Classroom، و همچنین برنامه‌های موجود در فضای آموزشی، مانند برنامه‌های برتر Duolingo، Photomath، Kahoot!، Quizlet، Simply Piano و Brainly ادامه دادند.

اعتبار تصویر: Qustodio

علاوه بر کنکاش در روندهای بازار، گزارش کامل همچنین به چگونگی رویکرد والدین به مدیریت و نظارت بر استفاده از فناوری فرزندانشان و آنچه در آینده باید انتظار داشت، می پردازد. در مورد دوم، Quostido به والدین هشدار داد که انتظار داریم که ابزارهای هوش مصنوعی بین سال‌های 2023 تا 2030 تقریباً 40 درصد در سال رشد کنند، اگرچه در میان بچه‌های کوچک‌تر (10 تا 13 سال)، تنها 6 درصد گفتند که کاربران فعال هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است