متن خبر

کنسول PS5 Pro تایید شد – در اینجا آخرین اطلاعات در مورد تاریخ عرضه، مشخصات، قیمت و طراحی آمده است

کنسول PS5 Pro تایید شد – در اینجا آخرین اطلاعات در مورد تاریخ عرضه، مشخصات، قیمت و طراحی آمده است

شناسهٔ خبر: 742470 -




PS5 Pro
PS5 (اعتبار تصویر: سونی)

PS5 Pro توسط سونی تایید شده و در یک ارائه فنی پلی استیشن 5 به رهبری مارک سرنی در 10 سپتامبر معرفی شده است.

این ارائه تنها کمتر از ده دقیقه اجرا شد، اما ما شاهد یک عکس کامل از کنسول، تاریخ انتشار، تاریخ پیش‌سفارش، قیمت و برخی از بزرگترین مشخصات و پیشرفت‌هایی بودیم که کنسول ارائه خواهد کرد.

ما همه چیزهایی را که در مورد PlayStation 5 Pro می دانیم در اینجا در یک مکان مناسب برای شما جمع آوری می کنیم تا همه اطلاعات را در اختیار داشته باشید. زمان هیجان انگیزی برای در نظر گرفتن ارتقاء از نسخه PS5 یا PS5 Slim است و مطالب زیادی برای خواندن و گیر کردن در مورد آنها وجود دارد.

در اینجا همه چیزهایی است که در مورد PS5 Pro می دانیم.

کنسول PlayStation 5 Pro - Reveal Trailer - YouTube کنسول PlayStation 5 Pro - Reveal Trailer - YouTube
تماشا کنید

PS5 Pro: به دنبال آن باشید

چیست؟ ارتقای جانشین کنسول میانی به پلی استیشن 5

هزینه آن چقدر خواهد بود؟ 699.99 دلار | 699.99 پوند | 799.99 یورو | 119.980 ین

کی منتشر میشه؟ 7 نوامبر 2024

ارتقاء آن چه خواهد بود؟ تقویت 45 درصدی GPU، SSD 2 ترابایتی، فناوری ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام PlayStation Super Spectral Resolution و ردیابی پرتوی پیشرفته.

PS5 Pro: تاریخ انتشار

نسخه دیسک PS5

(اعتبار تصویر: Mr.Mikla / Shutterstock)

تاریخ انتشار PS5 Pro 7 نوامبر 2024 تایید شده است. تا زمان نگارش این مقاله تنها دو ماه دیگر باقی مانده است.

همچنین پیش‌خرید PS5 Pro در تاریخ 26 سپتامبر آغاز می‌شود که تنها دو هفته دیگر برای کسانی که علاقه‌مند به انجام زودهنگام هستند، فاصله دارد.

PS5 Pro: قیمت

قیمت PS5 Pro مشخص شده است و از 699.99 دلار، 699.99 پوند، 799.99 یورو و 119.980 ین شروع می شود.

من می گویم «از شروع کن» زیرا دو اخطار بزرگ در مورد قیمت PS5 Pro وجود دارد. اولین مورد این است که کنسول به طور پیش فرض دارای درایو دیسک نیست - باید آن را جداگانه خریداری کنید. و مانند PS5 Slim، همین امر در مورد پایه عمودی نیز صدق می کند - که مقدار دیگری از پول نقد را نیز به شما بازگرداند.

سونی ادعا می کند که همه اینها به یک رابطه گران قیمت می انجامد، اما تجربه ای عالی را ارائه می دهد.

PS5 Pro: مشخصات

نمای نزدیک <a href= از کنسول PS5 و کنترلر Dualsense" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TJX9ZEGp9GfqFqNEKLVnbj.jpg">

(اعتبار تصویر: سونی)

ما تمام مشخصات PS5 Pro را پس از ارائه فنی مارک سرنی نمی دانیم، اما برخی از شکاف ها را می توان پر کرد.

GPU ارتقا یافته با 67% واحدهای محاسباتی بیشتر و 28% حافظه سریعتر. در نتیجه رندر 45 درصد سریعتر است

ردیابی پرتوی پیشرفته

ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی که به عنوان وضوح فوق العاده طیفی پلی استیشن شناخته می شود

2 ترابایت SSD

تقویت بازی PS5 Pro

دیسک درایو اختیاری

ما می دانیم که PS5 Pro دارای یک SSD 2 ترابایتی است

از نظر مشخصات، اگر بخواهید، می دانیم که درایو دیسک بلوری 4K UHD یکی از ویژگی های اختیاری PS5 Pro خواهد بود. این ممکن است

همچنین Wi-Fi 7 وجود دارد که تفاوت زیادی ایجاد می کند - به خصوص با توجه به این

PS5 Pro: آخرین اخبار و شایعات

PS5 Pro توسط سونی معرفی و رسما معرفی شد

سونی به طور رسمی کنسول PS5 Pro را معرفی کرد و وجود آن و همچنین مجموعه ای از ویژگی های مربوط به به روز رسانی میان نسلی مانند مشخصات، طراحی و قابلیت ها را تایید کرد.

به نظر می رسد سونی به طور تصادفی اعلامیه PS5 Pro را قبل از ارائه فنی تایید کرده است

یک ویدیوی فهرست نشده در یوتیوب آپلود شد و برخی از طرفداران چشم مهره متوجه شدند که نام آن برای مدت کوتاهی "PS5 Pro" قبل از تغییر است. در حالی که هنوز نمی‌توانیم مطمئن باشیم، اما این یک سرنخ خوب است که بله، ما در آستانه کشف کنسول PS5 Pro هستیم.

ارائه فنی پلی استیشن 5 در 10 سپتامبر به میزبانی مارک سرنی تایید شد

به نظر می رسد اکنون فقط چند ساعت تا رونمایی احتمالی (احتمالا؟) PS5 Pro (در زمان نگارش) فاصله داریم، زیرا سونی اعلام کرده است که ارائه فنی پلی استیشن 5 به میزبانی معمار اصلی مارک سرنی، فردا در 10 سپتامبر برگزار خواهد شد. درز و شایعات در چند هفته گذشته، به نظر بسیار محتمل است که این اعلامیه باشد، و ما نگاهی دقیق تر به آینده PS5 خواهیم داشت.

به نظر می رسد سونی وجود و طراحی را در آثار هنری جدید سالگرد پلی استیشن تأیید می کند - یا حداقل آن را اذیت می کند

به نظر می‌رسد آثار هنری مورد استفاده سونی برای تبلیغ سی‌امین سالگرد اولین کنسول پلی‌استیشن، حداقل طراحی PS5 Pro را آزار می‌دهد و احتمالاً وجود آن را تأیید می‌کند. به نظر می‌رسد این اولین باری است که سونی رسماً به کنسول نسل میانی بسیار شایعه‌ای اشاره می‌کند، و طراحی آن به‌طور باورنکردنی نزدیک به فاش شدن «Billbil-kun» است (پایین را ببینید).

اطلاعات طراحی لو رفته می تواند اولین نگاه ما را به PS5 Pro ارائه دهد

اطلاعات جدید از افشاگر قابل اعتماد Billbil-kun که در وبلاگ dealabs سایت French-0lnaguage گزارش شده است ، احتمالاً ظاهر PS5 Pro را تأیید می کند. فاش کننده ادعا می کند که بسته بندی PS5 Pro را دیده است و بیان می کند که این کنسول جدید می تواند اشتراکات زیادی با مدل PS5 Slim داشته باشد.

شایعات جدید حاکی از آن است که PS5 Pro ممکن است 2 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد و می تواند بسیار بی صداتر و خنک تر از کنسول پایه کار کند.

Moore's Law is Dead یکی از کارشناسان داخلی این صنعت ادعا می کند که یک Devkit PS5 Pro را دیده است و همچنین ادعا می کند که Devkit دارای 2 ترابایت فضای ذخیره سازی است - اگرچه این به این معنی نیست که واحد مصرف کننده به طور خودکار این کار را خواهد کرد. او همچنین بيان کرد که به نظر می‌رسد این دوشاخه دارای همان دوشاخه برق است، پس به حد مجاز فشار داده نمی‌شود یا توان زیادی مصرف نمی‌کند و می‌تواند نشان‌دهنده دستگاهی باشد که در مقایسه با مدل پایه بسیار آرام‌تر و خنک‌تر کار می‌کند.

PS5 Pro هنوز در مسیر انتشار در اواخر سال 2024 است و ممکن است یک پنی بسیار هزینه داشته باشد

طبق گزارش‌های اخیر ، PS5 Pro هنوز هم قرار است امسال عرضه شود و ممکن است در زمان عرضه حدود 600 دلار قیمت داشته باشد. این گزارش از سوی مفسر جف گراب آمده است، او همچنین بيان کرد که احتمالاً در ماه سپتامبر یک نمایش State of Play برگزار می‌شود، اما نگفت که آیا این معرفی PS5 Pro را نشان می‌دهد یا خیر.

آخرین مشخصات شایعه شده PS5 Pro حاکی از یک جهش بزرگ در قدرت است

بر اساس اسناد جدیدی که در مورد کنسول PS5 Pro به بیرون درز کرده است، متخصصان فناوری بازی Digital Foundry گزارش دادند که GPU آن می تواند بسیار قدرتمندتر از کنسول پایه باشد - تا 227٪ از نظر افزایش ترافلاپس.

طبق گزارش ها، PS5 Pro بر روی ردیابی پرتو تمرکز می کند و سونی از توسعه دهندگان می خواهد بازی ها را برای بهینه سازی آماده کنند

طبق گزارش‌ها، سونی از توسعه‌دهندگان خواسته است تا بازی‌های خود را برای PS5 Pro آماده کنند ، که هم بازی‌های موجود، منتشر شده و هم عناوین در حال توسعه را پوشش می‌دهد. ظاهراً این غول فناوری در حال آماده کردن برچسب "Trinity Enhanced" است (که به نام رمز داخلی PS5 Pro اشاره دارد) تا نشان دهد یک بازی برای PS5 قدرتمندتر آینده بهینه شده است.

PS5 Pro می‌تواند به ازای هر افشای «دقیق»، یک ارتقای قابل‌توجه GPU ارائه دهد

طبق گفته‌های تام وارن از The Verge و مستندات توسعه‌ی ادعایی‌اش ، سونی در حال آماده شدن برای افزایش 10 درصدی سرعت CPU برای PS5 Pro است، اما افزایش 45 درصدی در قدرت پردازنده گرافیکی Pro.

PS5 Pro: طراحی شایعه شده

پلی استیشن 5 با کنترلر کنار تلویزیون

(اعتبار تصویر: آینده)

اگر مثلاً بین PS4 و PS4 Pro جهشی داشته باشیم، احتمالاً PS5 Pro از نظر فیزیکی بزرگتر از PS5 استاندارد خواهد بود. با توجه به این واقعیت که PS5 در حال حاضر پسر بزرگی است، به لطف صفحات جانبی خمیده و ساختار بلند آن، یک PS5 Pro می تواند از نظر فیزیکی بلندتر و ضخیم تر باشد تا بتواند سخت افزارهای داخلی و همچنین افزایش اندازه خنک کننده مورد نیاز را جبران کند. راه حل

این نشان دهنده افزایش اندازه PS4 Pro نسبت به عرضه کنسول های PS4 و PS4 Slim است. با توجه به نیازهای خاص کنسول مدرن برای خنک‌سازی، حدس زدن آپشن های طراحی زمانی که مشخصات آن مشخص نیست واقعاً کمی دشوار است.

بعید است که سونی طراحی صفحه جانبی PS5 را به‌طور کامل کنار بگذارد، زیرا باز کردن کنسول برای تمیز کردن فن‌ها و نصب SSD برای PS5 را آسان می‌کند - مطمئناً چیزی که در هیچ طراحی PS5 Pro حذف نخواهد شد. - و امکان سفارشی سازی را نیز با صفحات رنگی که به طور جداگانه در دسترس هستند، فراهم کنید.

PS5 Pro: آیا باید صبر کنم؟

در حال حاضر، با توجه به ارائه فنی پلی استیشن 5 که امروز، 10 سپتامبر برگزار می شود، ما کاملاً توصیه می کنیم منتظر بمانید. این ارائه تقریباً به طور قطع رونمایی از PS5 Pro است و اگر چنین است، احتمالاً اطلاعات بیشتری را می شنویم تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد نوع ارتقاء ارائه شده توسط آن و جهش در مشخصاتی که ممکن است نسبت به نسخه معمولی نشان دهد بشنویم. PS5. اگر در مورد آن در حصار هستید، پس، در حال حاضر، کاملاً ارزش دارد که منتظر شنیدن ارائه و دریافت جزئیات بیشتر باشید.

با این حال، به طور گسترده‌تر، این موضوع که آیا قبل از ورود به دنیای پلی‌استیشن 5 باید منتظر عرضه PS5 Pro بود یا خیر، ممکن است در آستانه انتشار اجتناب‌ناپذیر این کنسول، ذهن بسیاری را به خود مشغول کند. با این حال، صراحتاً، این به نیازها، خواسته ها و خواسته های خاص شما در مورد کنسول های بازی بستگی دارد.

اگر منتظر بوده اید تا کتابخانه بازی PS5 پر شود و صرفاً علاقه مند به یافتن راهی برای اجرای آن بازی های موجود هستید، PS5 یا PS5 Slim 'پایه' یا استاندارد برای شما کافی خواهد بود. این یک کنسول پر زرق و برق است که مجموعه ای از ویژگی ها و ابزارهای جذاب را برای استفاده حداکثری از بازی ها ارائه می دهد و آنها را به زیبایی ارائه می دهد. اکنون از آنجایی که کنسول تقریباً چهار ساله است (در زمان نگارش مقاله) شاهد افت قیمت نیمه منظم هستیم، پس احتمالاً می توانید در این فرآیند در هزینه خود صرفه جویی کنید.

نکته آخر به ویژه در مواجهه با چیزی که احتمالاً قیمت نسبتاً بالایی برای PS5 Pro خواهد بود، مرتبط است. برخی از آخرین شایعات به کنسولی با قیمت 600 دلار و شاید حتی 700 دلار اشاره می کنند، پس اگر با بودجه ای کار می کنید، یک PS5 استاندارد یا PS5 Slim با قیمت راحت کمتر از 500 دلار در مقایسه با قیمت بسیار خوبی ارائه می دهد.

اگر کارآمدترین کنسول را می‌خواهید - رویکردی قانونی که من به اشتراک می‌گذارم - و به دنبال بهترین تجربه و ارائه بازی‌های ممکن هستید، مطمئناً ارزش انتظار برای PS5 Pro را دارد. اگر در حال حاضر مالک پلی استیشن 5 نیستید، پس نباید ماه‌های زیادی فرصت داشته باشید تا فرصتی برای بدست آوردن چیزی قدرتمندتر داشته باشید، و طبق شایعات، PS5 Pro یک جهش بسیار جذاب به سمت بالا خواهد بود. مشخصات

نوشته شده و به روز شده توسط
هد شات راب دویار روی پس‌زمینه «رادار» صورتی
نوشته شده و به روز شده توسط

من یک متخصص سخت افزار بازی و پلی استیشن هستم که سال ها در این صنعت کار کرده ام و از اواسط دهه 90 همیشه یک پلی استیشن در این نزدیکی داشته ام. این پلتفرم مورد علاقه من است و همیشه در حال غرق شدن در آن هستم و با آخرین شایعات، درزها و به روز رسانی ها در مورد سخت افزار، لوازم جانبی و بازی های بازی سونی به روز می مانم.

PS5 Pro: سوالات متداول

آیا ما حتی به PS5 Pro نیاز داریم؟

از نظر فنی، خیر، اما در آینده، ممکن است شاهد باشیم که توسعه‌دهندگان به دلیل قدیمی بودن سخت‌افزار PS5 با موانع بیشتری روبرو می‌شوند که منجر به سازش‌های قابل‌توجهی در بازی‌ها می‌شود، مانند نرخ فریم یا وضوح پایین‌تر. یک PS5 Pro می‌تواند بسیاری از بازی‌های قدیمی‌تر را احیا کند، اگر همانطور که در PS4 Pro دیدیم، بهبود پیدا کنند، و اسب بخار اضافی باید تضمین کند که عناوین جدیدتر نیز عقب نمانند.

آیا PS5 Pro از 8K پشتیبانی می کند؟

چندی پیش بود که ظاهراً سونی شروع به حذف لوگوی '8K' از بسته بندی PS5 کرد که یک ویژگی یا ویژگی کنسول بود که همیشه کمی در دسترس بود.

با این حال، آیا سونی می‌تواند لوگوی 8K را برای PS5 Pro ذخیره کند؟ شاید، اما به نظر می‌رسد که بازی‌های بومی یا «مناسب» 8K برای کنسول‌های تازه‌سازی میان‌جنسی یک جهش بزرگ به نظر می‌رسد. حدس صادقانه در این مرحله این است که قادر به خروجی با وضوح واقعی 8K نخواهد بود.

البته، برای روشن بودن، و درست مانند هر کنسول خانگی دیگری در حال حاضر، می‌توانید از PS5 یا هر PS5 Pro آینده با تلویزیون 8K استفاده کنید - این یک تصویر 8K واقعی نخواهد بود.

آیا PS5 Pro گرافیک بهتری نسبت به PS5 خواهد داشت؟

این یک سوال عالی است که به هسته اصلی آن می پردازد که آیا ممکن است ارزش ارتقاء از PS5 به PS5 Pro در زمان (و اگر) عرضه شود یا خیر.

به طور کلی، هر زمان که یک کنسول قدرتمندتر عرضه می شود - چه یک جهش نسلی باشد یا یک ارتقاء میان نسلی - بازی ها به طور کلی ظاهر بهتری دارند و از مزایای گرافیک بهتر برخوردار هستند. "گرافیک" به چند شکل ارائه می شود، خواه کیفیت کلی، وفاداری واقعی، افزایش نرخ فریم یا حتی موارد خاصی مانند انعکاس، نور و دقت دود. ما انتظار داریم PS5 Pro در همه این عناصر، به ویژه در ردیابی پرتو که بازتولید بلادرنگ نور و انعکاس را افزایش می‌دهد - که به دلیل مصرف انرژی و منابع بدنام است - بدون به خطر انداختن کیفیت یا عملکرد کلی، افزایش یابد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

صدای خود را با یکی از بهترین هدست های PS5 ارتقا دهید

فضای ذخیره سازی خود را با یک SSD برتر برای PS5 افزایش دهید

PS6 : چه زمانی می‌توانیم منتظر پلی‌استیشن 6 باشیم و چه چیزی را می‌خواهیم ببینیم؟

ویرایشگر مدیریت، TechRadar Gaming

راب سردبیر TechRadar Gaming، روزنامه‌نگار، منتقد، ویراستار و نویسنده بازی‌های ویدیویی است و سال‌ها تجربه کسب‌شده از چندین نشریه دارد. قبل از اینکه ویرایشگر TechRadar Gaming باشد، معاون ویرایشگر TRG و یکی از اعضای قدیمی GamesRadar+ بود و سال‌ها به عنوان ویرایشگر سخت‌افزار در آنجا فعالیت می‌کرد، در حالی که درست قبل از پیوستن به TechRadar Gaming در مدت کوتاهی به عنوان ویرایشگر بازی در WePC مشغول به کار بود. او همچنین نویسنده‌ای در زمینه فناوری، سخت‌افزار بازی و بازی‌های ویدیویی، اما همچنین باغ‌ها و مناظر است، و این دو حوزه را در کتابی آینده درباره مناظر بازی‌های ویدیویی ترکیب می‌کند که می‌توانید اکنون آن را پشتیبان و پیش‌سفارش دهید.

با مشارکت از

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است