متن خبر

“کل تاریخچه شما”: چگونه یک توسعه دهنده تنها یک برنامه رایگان ایجاد کرد که هر کاری را که در رایانه شخصی خود انجام می دهید ضبط می کند – و به شما امکان می دهد هر چیزی را در ادای احترامی عجیب به قسمتی از Black Mirror به عقب برگردانید و جستجو کنید.

“کل تاریخچه شما”: چگونه یک توسعه دهنده تنها یک برنامه رایگان ایجاد کرد که هر کاری را که در رایانه شخصی خود انجام می دهید ضبط می کند – و به شما امکان می دهد هر چیزی را در ادای احترامی عجیب به قسمتی از Black Mirror به عقب برگردانید و جستجو کنید.

شناسهٔ خبر: 471219 -




آینه سیاه - کل تاریخچه شما
(اعتبار تصویر: Endemol)

همه ما آنجا بوده‌ایم: به یاد می‌آورید که چیزی را در رایانه شخصی خود خوانده یا تماشا کرده‌اید، اما همه تلاش‌ها برای یافتن مجدد آن مورد بی‌فایده است. تکرار جستجوهای گذشته هیچ نتیجه ای ندارد و سابقه مرورگر شما نیز فایده ای ندارد. شما مطمئن نیستید که آن مورد را کجا دیدید، و در نهایت شروع به این سوال می‌کنید که آیا ممکن است به سادگی آن را تصور کرده باشید.

یک قسمت اولیه از Black Mirror به نام "کل تاریخچه شما" وجود دارد که در آن فناوری "دانه" به افراد اجازه می دهد تا خاطرات خود را در صورت درخواست ضبط و پخش کنند. این قسمت، همراه با برنامه Rewind در macOS و FOMO (ترس از دست دادن)، یک توسعه دهنده را به ایجاد یک برنامه منبع باز جدید سوق داده است.

Windrecorder، «موتور جستجوی حافظه شخصی»، هر چیزی را که می‌بینید و انجام می‌دهید روی صفحه‌نمایش ضبط می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را به عقب برگردانید و جستجو کنید.

بلوک های 15 دقیقه ای

این برنامه از FFmpeg برای ضبط فعالیت صفحه در قطعات 15 دقیقه ای استفاده می کند و سپس آنها را با استفاده از API محلی OCR ویندوز و جاسازی تصویر فهرست می کند. می‌توانید برخی از برنامه‌ها یا قسمت‌های صفحه را نادیده بگیرید، و بدون در نظر گرفتن تنظیمات شما فقط یک صفحه را ضبط می‌کند – اگرچه پشتیبانی از چند مانیتور برنامه‌ریزی شده است.

این برنامه به شما امکان می دهد زمان های صفحه نمایش روزانه و دوره ای و خلاصه های شبانه روزی را مشاهده کنید و می تواند لایت باکس های ماهانه تولید کند.

نکات منفی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود - FFmpeg می‌تواند گهگاه مقدار زیادی از حافظه را مصرف کند، و بازگشت فوری گزینه‌ای نیست. باید منتظر بمانید تا هر قطعه ویدیوی 15 دقیقه‌ای ضبط شود تا بتوان آن را به عقب برگرداند.

ضبط رمزگذاری نشده است، اما اگر نگران لو رفتن آنلاین رایانه خود هستید، خبر خوب این است که همه چیز به صورت محلی انجام می شود، هیچ چیزی در فضای ابری آپلود نمی شود. هیچ پشتیبانی AI/LLM نیز وجود ندارد، اگرچه این امکان برای آینده وجود دارد.

می توانید Windrecorder را از GitHub از اینجا دانلود کنید.

ضبط کننده بادی

(اعتبار تصویر: Antonoko)

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است