متن خبر

کلوور می‌خواهد با کمک به نصاب‌ها در تامین مالی فروش‌های جدید، پذیرش خورشیدی را سرعت بخشد

کلوور می‌خواهد با کمک به نصاب‌ها در تامین مالی فروش‌های جدید، پذیرش خورشیدی را سرعت بخشد

شناسهٔ خبر: 475875 -




پانل های خورشیدی عملاً خود را در اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین به فروش رساندند که قیمت برق را به شدت افزایش داد. اکنون که قیمت ها شروع به کاهش کرده است، نصاب های خورشیدی متوجه شده اند که برای جذب مشتری بیشتر برای بازاریابی هزینه می کنند.

یکی از راه های اثبات شده برای کسب و کار بیشتر، ارائه تامین مالی بوده است. اما عملیات‌های کوچک معمولاً منابع لازم برای پذیرش تأسیسات جدید را ندارند که هر کدام ده‌ها هزار یورو هزینه دارند و مشتریان را مجبور می‌کند به بانک مراجعه کنند. جودوک بتچارت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل کلوور، به TechCrunch گفت، مشکل این است که بسیاری از مشتریان نصب کننده را عوض می کنند "زیرا در راه بانک، پنج ارائه دهنده دیگر با آنها تماس می گیرند."

برای Betschart و هم بنیانگذارانش، Peder Broms و Valentin Gönczy، پاسخ فقط نرم افزار بهتر برای مناقصه پروژه نبود، بلکه اضافه کردن بودجه برای کمک به نصاب های کوچک برای ارائه وام بود. Betschart گفت: «در یک مکالمه، نصاب‌ها یک تصمیم بی‌درنگ پذیره‌نویسی و اعتبار دریافت می‌کنند.

استارت آپ آنها، Cloover مستقر در اروپا، نرم افزاری را توسعه داده است که داده های مشتریان را برای ارزیابی نه تنها توانایی آنها در بازپرداخت وام، بلکه میزان پولی که برای انرژی خرج می کنند را نیز جذب می کند. در بسیاری از موارد، پرداخت ماهانه پانل های خورشیدی کمتر از مبلغی است که شخص برای قبض برق خود می پردازد.

Betschart گفت: "اما یک بانک واقعاً این صرفه جویی در انرژی را در مدل های خود ادغام نمی کند." "بسیار اوقات، ما می توانیم تامین مالی را در جایی فعال کنیم که یک بانک معمولی می گوید نمی تواند این کار را انجام دهد."

این شرکت به طور انحصاری به TechCrunch گفت، برای پذیره نویسی این وام ها، کلاور اخیراً 108.5 میلیون دلار بدهی در کنار یک دور اولیه 5.5 میلیون دلاری به رهبری Lowercarbon Capital با مشارکت 9900 Capital و Fontes QED افزایش داد. Betschart بيان کرد که این استارت‌آپ وام‌ها را در یک وسیله نقلیه ویژه که از طریق ارائه‌دهندگان بدهی ارشد تامین مالی می‌شود، در اختیار خواهد داشت و بخش کوچکی از آنها را از طریق سهام پوشش می‌دهد.

این شرکت برای هر وام از نصاب ها کارمزد تراکنش دریافت می کند و همچنین درصدی از پرداخت هر وام را مطالبه می کند. وقتی Cloover نرم‌افزاری را در اواخر امسال عرضه می‌کند تا به مالکان خانه اجازه دهد تا از باتری‌های خود برای فروش الکترون به شبکه استفاده کنند، این کار نیز کاهش می‌یابد.

بتچارت بيان کرد که کلوور از این بودجه برای استخدام تیم های فروش و موفقیت مشتری برای آموزش نصب کنندگان در مورد نحوه استفاده از منابع مالی برای ارتقاء انرژی استفاده خواهد کرد. امروز، این شرکت با حدود 200 نصب کننده کار می کند، اگرچه او اضافه کرد که هزاران نفر دیگر ممکن است بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

Betschart بيان کرد که دسترسی نصابان کوچک به منابع مالی باید به سرعت پذیرش فناوری های سازگار با آب و هوا کمک کند.

او گفت: "هشتاد و پنج درصد از تمام تاسیسات انرژی های تجدیدپذیر ذخیره انرژی خورشیدی، پمپ های حرارتی، سیستم های مدیریت انرژی و غیره، از طریق نصب کنندگان محلی و SMB انجام می شود." او گفت که شرکت های بزرگ در حال حاضر پلتفرم های پیچیده ای برای ارزیابی ظرفیت های مالی مشتریان دارند. "تنها راه برای دستیابی به انتقال انرژی این است که دقیقاً همان اختیار را به نصابان SMB ارائه دهید."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است