متن خبر

کلاهبرداری های جعلی قربانی مورد علاقه مایکروسافت را پیدا می کنند، برندی که مجرمان سایبری دوست دارند جعل هویت کنند.

کلاهبرداری های جعلی قربانی مورد علاقه مایکروسافت را پیدا می کنند، برندی که مجرمان سایبری دوست دارند جعل هویت کنند.

شناسهٔ خبر: 759711 -




زنی سفیدپوست با موهای بلند قهوه ای دم اسبی با حالتی مضطرب <a href= به کامپیوتر خود نگاه می کند. با یک دست پیشانی و با دست دیگرش کارت اعتباری گرفته است" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/G9b9aDt5RHPkFyGAnQCSvA.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

حملات فیشینگ همچنان یک تهدید مهم برای سازمان‌ها در صنایع مختلف باقی می‌ماند، با عوامل تهدید که ایمیل‌های مخرب را به عنوان پیام‌های قانونی از برندهای مورد اعتماد پنهان می‌کنند تا کاربران را برای افشای اطلاعات حساس یا نصب بدافزار فریب دهند.

یک نظرسنجی چند ساله توسط Cofense، کمپین‌های فیشینگ را برجسته کرده است که برندهای مورد اعتماد را در 10 صنعت برتری که در آنها خدمت می‌کنند جعل می‌کنند - و مایکروسافت به عنوان جعل هویت‌ترین برند در صدر قرار گرفته است.

Cofense دریافت که 92.87 درصد از ایمیل‌های فیشینگ مورد تجزیه و تحلیل کاربران مایکروسافت بوده و پس از آن Adobe و Webmail به ترتیب 3.53 درصد و 1.62 درصد را شامل می‌شوند.

مراقب ایمیل های مایکروسافت باشید

Cofense هشدار داد که جعل مایکروسافت بسیار همه کاره است و ایمیل‌هایی که از درخواست‌های احراز هویت چند عاملی (MFA) گرفته تا هشدارهای اسناد مشترک تقلید می‌کنند، بسیار متنوع است. آشنایی با ایمیل‌های مرتبط با مایکروسافت، طراحی تلاش‌های فیشینگ متقاعدکننده را برای مهاجمان آسان می‌کند.

در امور مالی و بیمه، جایی که اتکای قوی به اشتراک اسناد برای امضا وجود دارد، Adobe پس از مایکروسافت دومین برند هدفمند در این بخش است. DHL و Meta نیز اهداف مشترکی هستند.

بخش‌های تولید و استخراج مایکروسافت، ادوبی و وب‌میل در صدر فهرست قرار دارند. با این حال، جالب است بدانید که China Union Pay، یک سرویس پرداخت در چین و اداره پست آفریقای جنوبی در بین پنج برند برتر جعلی در این بخش قرار دارند.

در بخش خرده فروشی، مایکروسافت و ادوبی همچنان به تسلط خود ادامه می دهند، اما به دلیل ماهیت لجستیکی صنعت خرده فروشی، DHL در رتبه سوم قرار دارد. Canada Post، یک ارائه‌دهنده کلیدی لجستیک، با تأکید بر تمرکز بر زنجیره تأمین و کمپین‌های فیشینگ مرتبط با تحویل، این فهرست را تهیه می‌کند.

حتی در بخش‌های خاص مانند املاک و مستغلات، خدمات آب و برق و حمل و نقل، مایکروسافت و ادوبی اغلب جعل هویت می‌شوند. اینستاگرام همچنین در معرض جعل هویت است و مهاجمان اغلب سعی می‌کنند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را که با فالوور بالایی همراه هستند را ربودند تا کلاهبرداری و بدافزار را گسترش دهند.

مایکروسافت و ادوبی دوباره در صدر فهرست در بخش مراقبت های بهداشتی قرار دارند، اما از آنجایی که این صنعت نیازمند استفاده مکرر از اشتراک گذاری فایل است، Dropbox و Docusign اغلب جعل هویت می شوند تا کارکنان مراقبت های بهداشتی را فریب دهند تا به داده های حساس بیمار دسترسی داشته باشند.

ایمیل‌های فیشینگ اغلب پیام‌های مشروع شرکت‌های معروف را تقلید می‌کنند، و مهاجمان را برای فریب دادن کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک‌های مخرب یا ارائه اطلاعات حساس آسان‌تر می‌کند. بسیار مهم است که صحت هر ایمیل غیرمنتظره ای از این برندها را تأیید کنید و مراقب علائم فیشینگ باشید، مانند پیوندهای مشکوک، فرستندگان ناآشنا، یا درخواست اطلاعات شخصی.

بیشتر از TechRadar Pro

روزنامه نگار آزاد

Efosa بیش از 7 سال است که در مورد فناوری می نویسد، در ابتدا با کنجکاوی هدایت می شود، اما اکنون با اشتیاق شدید به این زمینه تغذیه می شود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در علوم است که پایه و اساس محکمی در تفکر تحلیلی برای او فراهم کرده است. Efosa علاقه شدیدی به خط مشی فناوری، به ویژه کاوش در تلاقی حریم خصوصی، امنیت و سیاست داشت. تحقیقات او به چگونگی تأثیر پیشرفت های فناوری بر چارچوب های نظارتی و هنجارهای اجتماعی، به ویژه در مورد حفاظت از داده ها و امنیت سایبری می پردازد. او پس از پیوستن به TechRadar Pro، علاوه بر سیاست حفظ حریم خصوصی و فناوری، بر روی محصولات امنیتی B2B نیز تمرکز کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است