تحقیقات جدید ServiceNow نشان میدهد که اکثریت بزرگی (۸۵ درصد) از کسبوکارهای بریتانیا قصد دارند با وجود نگرانیهای اولیه در مورد آمادگی کسبوکارشان، بیشتر برای هوش مصنوعی هزینه کنند.
بر اساس پاسخهای بیش از 2000 مدیر اجرایی از منطقه EMEA، شاخص بلوغ هوش مصنوعی این شرکت نشان داد که 86 درصد از شرکتهای بریتانیایی نسبت به تأثیر مثبت هوش مصنوعی بر کارایی و بهرهوری خوشبین هستند - بطور قابل توجهی بیشتر از میانگین 76 درصدی EMEA.
همانطور که گفته شد، این گزارش همچنین نشان میدهد که بسیاری از شرکتها خود را در مراحل اولیه پذیرش گیر افتادهاند، جایی که همچنان با نگرانیهای مربوط به این فناوری مبارزه میکنند.
کسبوکارهای بریتانیایی مشتاق استفاده از هوش مصنوعی هستند
تقریباً از هر پنج شرکت بریتانیایی (18 درصد) یک شرکت در پذیرش هوش مصنوعی «پیشساز» تلقی میشدند، به این معنی که در آزمون بلوغ هوش مصنوعی بر اساس عواملی مانند استراتژی، رهبری و یکپارچگی، بیش از 50 از 100 را کسب کرده بودند.
این امر بریتانیا را تنها پشت سر خاورمیانه و بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ) قرار میدهد و با جاهطلبی این کشور برای تبدیل شدن به یک مرکز و رهبر جهانی هوش مصنوعی همسو میشود.
دلیل اینکه شرکتها برای پیشرفت استراتژیهای هوش مصنوعی هیجانزده هستند، آشکار میشود – از هر پنج نفر (۷۹%) چهار نفر معتقدند که این فناوری به آنها کمک میکند درآمدشان را افزایش دهند. هوش مصنوعی همچنین برای مشاغلی که با مشتری روبرو هستند جذاب است، حتی بیشتر پاسخ دهندگان (85٪) پیش بینی می کنند که می تواند تجربیات مشتری آنها را بهبود بخشد.
با این حال، از آنجایی که بسیاری از کشورها هنوز در مراحل اولیه پذیرش هوش مصنوعی هستند، چالش های کلیدی همچنان بر تصمیمات رهبران تأثیر می گذارد. بیش از نیمی (57٪) از مشاغل بریتانیا هنوز در حال تعیین مهارت های هوش مصنوعی هستند و 37٪ معتقدند که در حال حاضر ترکیب استعداد مناسبی ندارند. یک سوم (34٪) مدیران نیز نگرانی خود را در مورد خطاها و نادرستی های احتمالی در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ابراز کردند.
دامیان استیرت، معاون و مدیر ارشد اجرایی گروه ServiceNow برای بریتانیا و ایرلند، اظهار داشت: «مسابقه برای به کار انداختن هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه است. با این حال، واضح است که برخی از سازمانها قبلاً در پذیرش و ادغام آن پیشرفت کردهاند.»
با نگاهی به آینده، ServiceNow او میگوید که شرکتها میتوانند با استخدام استعدادهای جدید و ارتقای مهارت نیروی کار موجود، خود را برای استقرار هوش مصنوعی آماده کنند.
ارسال نظر