متن خبر

کروم بوک بعدی لنوو می تواند نیروگاهی باشد که با هوش مصنوعی تغذیه می شود

کروم بوک بعدی لنوو می تواند نیروگاهی باشد که با هوش مصنوعی تغذیه می شود

شناسهٔ خبر: 700370 -




Lenovo IdeaPad Duet 5 روی یک میز
(اعتبار تصویر: آینده)

لنوو در حال کار بر روی دو تبلت جدید کروم بوک مجهز به هوش مصنوعی است که در مجموع با کد Ciri نامگذاری شده اند. این همان چیزی است که سایت خبری Chrome Unboxed پس از ردیابی دستگاه ها در دو "مخزن عمومی" - cros.tech و Chromium Dash - ادعا می کند که اطلاعات خود را از سرورهای Google می گیرند. به گفته این نشریه، یک افشای رسمی ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

طبق گزارش‌ها، این تبلت با نام Lenovo Chromebook Duet شناخته می‌شود و به‌عنوان دنباله‌ای مستقیم برای Chromebook IdeaPad Duet 5 عمل می‌کند. مانند نسل قبلی، صفحه نمایش 11 اینچی قابل جدا شدن دارد که می توان آن را از صفحه کلید همراه خود جدا کرد.

این سیستم بر روی MediaTek Kompanio 838 SoC (سیستم بر روی یک تراشه) که به‌عنوان MT8188G در Chromium Dash شناخته می‌شود، اجرا می‌شود. این ستاره واقعی این نمایشگاه است زیرا یک چیپست مبتنی بر ARM است که «پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی» خود، NPU 650 را در خود جای داده است. NPU ها یا واحدهای پردازش عصبی، عملکرد سخت افزاری را در سراسر صفحه افزایش می دهند.

قدرت هوش مصنوعی

Chrome Unboxed بیان می‌کند که چند رسانه‌ای با کیفیت بالا و همچنین «برنامه‌های تعاملی و هوشمندتر» را فعال می‌کند. مواد بازاریابی مدیاتک همچنین معیارهای عملکرد کلیدی را برجسته می کند، مانند توانایی تراشه برای ارسال سیگنال های ویدئویی تا دو صفحه نمایش 4K به طور همزمان، به علاوه پردازش "تصویربرداری برتر" برای نشان دادن رنگ های زنده روی صفحه. سازنده حتی اشاره می کند که Kompanio 838 به لپ تاپ ها اجازه می دهد از عمر باتری طولانی لذت ببرند.

دومین تبلتی که قبلا ذکر شد یک مدل EDU برای مدارس است. تقریباً هیچ اطلاعاتی در مورد این شکاف در مخازن جدا از وجود آن وجود ندارد. انتظار داریم که که سخت‌افزار مشابهی داشته باشد، اگرچه احتمالاً می‌توان آن را بادوام‌تر کرد و در برابر سقوط مقاومت کرد.

نرم افزار گم شده

همانطور که Chromebook آینده لنوو ممکن است جالب باشد، اخبار بالقوه بدی پیرامون آن وجود دارد. Chrome Unbox در گزارش دیگری اشاره می‌کند که عضوی از سری Chromebook Plus نیست.

لپ‌تاپ‌های این خط از عملکرد بهتری بالاتر از میانگین Chromebook برخوردار هستند. از یک طرف، این مسئله مهمی نیست زیرا دستگاه لنوو به لطف چیپست مدیاتک می تواند به همان اندازه خوب و شاید حتی بهتر از کروم بوک پلاس باشد. با این حال، این بدان معناست که کاربران به ویژگی های انحصاری سری دسترسی نخواهند داشت.

Magic Editor ، پس‌زمینه‌های تولیدی، و پشتیبانی از Adobe Photoshop ممکن است در Chromebook Duet آینده وجود نداشته باشد. البته ما این را به طور قطع نمی دانیم. دستگاه لنوو هنوز در حال توسعه است و برای مدتی طولانی تر خواهد بود. مطمئن شوید که همه چیز را از این گزارش با کمی نمک در نظر بگیرید زیرا همه چیز همیشه می تواند تغییر کند.

حتماً فهرست TechRadar از بهترین کروم‌بوک‌های 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است