متن خبر

کروز مانع اصلی برای بازگشت رباتاکسی به جاده‌های کالیفرنیا را برطرف می‌کند

کروز مانع اصلی برای بازگشت رباتاکسی به جاده‌های کالیفرنیا را برطرف می‌کند

شناسهٔ خبر: 584794 -




کروز، زیرمجموعه خودران جنرال موتورز، به دلیل عدم ارائه اطلاعات کامل در مورد تصادف یکی از ربات‌اکسی‌های خود در سال گذشته، با پرداخت ۱۱۲۵۰۰ دلار جریمه موافقت کرده است. توافق با کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) نه تنها از طرح دعوی قضایی جلوگیری می کند، بلکه کروز را در موقعیتی قرار می دهد که فعالیت های خود را در ایالت از سر بگیرد.

در این حکم آمده است که توافق حل و فصل «این اختلاف را به پایان می‌رساند» و به کارکنان کمیسیون این امکان را می‌دهد که «منابع خود را به جای شرکت در دعاوی بالقوه طولانی، به نظارت نظارتی کروز اختصاص دهند». کروز در بیانیه ای ایمیلی بيان کرد که شرکت از دستیابی به توافق "خشنود است" و اشاره کرد که شرکت "گام های مهمی برای بهبود رهبری، فرآیندها و فرهنگ ما" برداشته است.

کروز در اکتبر 2023 پس از اینکه یک رباتاکسی کروز با یک عابر پیاده برخورد کرد که پس از برخورد با وسیله نقلیه انسانی در مسیر خود پرت شده بود، با واکنش شدید روبرو شد. روباتاکسی سپس عابر پیاده را در حالی که در حال انجام یک مانور پولور بود، 20 فوت کشید، واقعیتی که کارکنان کروز بلافاصله با CPUC و سایر رگولاتورهای ایالتی و فدرال در هنگام تحلیل شرکت در میان گذاشتند. این پنهان نگه داشتن اطلاعات منجر به این شد که هم CPUC و هم دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز کروز را برای استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در این ایالت گرفتند.

از آن زمان، کروز مجموعه‌ای از «اقدامات اصلاحی» را اجرا کرده است که به نظر می‌رسد بسیاری از نگرانی‌های CPUC در مورد ادامه عملیات خودروهای خودران شرکت را برآورده کرده است. حکم آژانس به اقداماتی اشاره دارد که کروز انجام داده است، از جمله حفظ شرکت حقوقی کوین امانوئل برای انجام تحقیقات داخلی در مورد ساختار عملیاتی کروز، ایجاد یک عملیات شرکتی شفاف‌تر و تحریک کارکنانی مانند کایل وگت، مدیرعامل سابق.

کمیسیون بيان کرد که کروز مسئولیت شکست های گذشته خود را بر عهده گرفته است و قول می دهد در آینده شفاف تر با آژانس باشد. همچنین به نظر می رسد کروز به دلیل تلاش برای «حل و فصل سریع این اختلاف» به جای اجازه دادن به موضوع از طریق شلوغی پرهزینه و وقت گیر تصمیم گیری ها، تجدیدنظرخواهی ها و جلسات بازنگری، امتیازات زیادی دریافت می کند.

در این حکم آمده است: «ما نتیجه می‌گیریم که با انجام این اقدامات اصلاحی، کروز در مسیر بازگرداندن اعتماد عمومی است و خود را به نهادی شفاف‌تر و همکاری‌کننده تبدیل می‌کند که اطلاعات مادی را از آژانس‌های نظارتی که بر خدمات حمل‌ونقل AV آن نظارت می‌کنند پنهان نمی‌کند.»

به عنوان بخشی از توافق، کروز همچنین موظف است به طور منظم اطلاعات حادثه را با CPUC به اشتراک بگذارد. این شامل افزایش گزارش برخورد و همچنین گزارش های ماهانه در مورد حوادث مربوط به AVهای متوقف شده است که باید به صورت فیزیکی از میدان بازیابی شوند.

قبل از حادثه بدنام 2 اکتبر، کروز از سوی مردم، سیاستمداران و سازمان‌های مجری قانون نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود، زیرا روباتاکسی آن عادت بدی داشت که در وسط ترافیک خراب شود.

کروز به آرامی راه خود را به جاده‌های عمومی در سایر ایالت‌ها باز می‌کند که تشریفات نظارتی کمتری دارند. از ماه آوریل، شرکت AV ناوگان های کوچکی را با اپراتورهای ایمنی انسانی پشت فرمان در فینیکس، هیوستون و دالاس برای نقشه برداری و شروع مجدد آزمایش مستقر کرده است.

کروز ممکن است روشی مشابه در کالیفرنیا داشته باشد، جایی که رقیب Waymo به سرعت در حال افزایش است. DMV مجوزهای کروز را برای آزمایش و استقرار وسایل نقلیه بدون راننده انسان در صندلی جلو به حالت تعلیق درآورد و CPUC مجوزهای کروز را برای دریافت هزینه برای چنین خدماتی به حالت تعلیق درآورد. اما کروز هنوز مجوز فعالی با DMV دارد تا خودروهای خود را با یک راننده ایمنی آزمایش کند، چیزی که شرکت ممکن است در تلاش برای بستن آخرین فصل خود و حرکت رو به جلو، به آن تکیه کند.

یکی از سخنگویان شرکت به TechCrunch بيان کرد که کروز متعهد به بازسازی اعتماد با تنظیم‌کننده‌ها، مقامات و جوامع در سانفرانسیسکو، زادگاه کروز، و همه جاهایی است که قبلاً فعالیت می‌ کرد. DMV و Cruise هر دو تأیید کرده اند که این شرکت اقداماتی را برای بازگرداندن مجوزهای دیگر خود انجام داده است، اما هیچ به روز رسانی یا جدول زمانی دیگری را به اشتراک نگذارند. سخنگوی کروز بيان کرد که مجوزهای DMV شرط لازم برای درخواست مجدد برای مجوزهای CPUC است.

اگر آژانس در حال آماده شدن برای تأیید مجدد مجوزهای کروز باشد، CPUC به درخواست TechCrunch پاسخ نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است