متن خبر

کانو با دو دعوای حقوقی تامین کننده روبرو شد و آخرین هم بنیانگذار آن را ترک کرد

کانو با دو دعوای حقوقی تامین کننده روبرو شد و آخرین هم بنیانگذار آن را ترک کرد

شناسهٔ خبر: 766791 -




استارت‌آپ EV Canoo با دو شکایت جدید از سوی تامین‌کنندگان مرتبط با پیشرانه‌هایی که وسایل نقلیه الکتریکی آن را تامین می‌کنند، تنها چند هفته پس از شروع یک سازمان‌دهی مجدد بزرگ که شامل کناره‌گیری مدیر ارشد فناوری آن بود، مواجه شد.

TechCrunch دریافته است که Canoo همچنین راه خود را با مدیر ارشد مهندسی وسایل نقلیه پیشرفته کریستوف کاتنر، که آخرین بنیانگذار باقی مانده از تیم نه نفره ای بود که این استارت آپ را در اواخر سال 2017 ایجاد کردند، جدا کرده است.

کاتنر یکی از 9 نفر از بنیانگذارانی بود که در پایان سال 2017 از فارادی فیوچر جدا شدند تا Evelozcity، تجسم اصلی Canoo را راه اندازی کنند. این بنیانگذاران به طور پیوسته از شرکت قبل، در طول و بعد از انتقال آن از یک استارت آپ خصوصی به یک شرکت سهامی عام در اواخر سال 2020 زمانی که با یک شرکت خرید با هدف ویژه ادغام شد، دور شده اند.

کاتنر و کانو بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دعوای تامین کنندگان، که هر دو در ماه سپتامبر در دادگاه منطقه ای اوکلند در میشیگان ثبت شدند، در زمانی مطرح می شوند که Canoo در حال دور شدن از مقر اصلی خود در کالیفرنیا و تمرکز فزاینده بر عملیات خود در تگزاس و اوکلاهاما است و در حالی که مشتریان بالقوه را در این کشور جلب می کند. انگلستان و خاورمیانه این همه این کارها را با بودجه محدود انجام می دهد. این شرکت تنها کمی بیش از 19 میلیون دلار در مجموع وجه نقد گزارش کرد که از 30 ژوئن 2024، 4.5 میلیون دلار آن بدون محدودیت بود.

دو شرکتی که از Canoo شکایت می کنند عبارتند از Jing-Jin Electric America North America و Dana Limited. Canoo از Jing-Jin یا JJE برای طراحی و ساخت موتورهای الکتریکی برای وسایل نقلیه استارتاپ EV استفاده کرده بود. JJE ادعا می کند که Canoo نتوانسته هزینه موتورها را بپردازد و تا اوت 2023 بیش از 1.4 میلیون دلار بدهکار بوده است. تامین کننده ادعا می کند که Canoo با پول بدهی خود مخالفت نکرده و سپس "ماه ها JJE را به همراه داشته است - مکرراً قول داده است JJE را پرداخت کند و دلیل تاخیر آن را به گردن می اندازد. مسائل و عوامل کاملاً غیر مرتبط با JJE.

در نوامبر 2023، طبق این شکایت، JJE و Canoo وارد یک برنامه بازپرداخت برای تنظیم اوضاع شدند. JJE می گوید که Canoo سه پرداخت اول خود را انجام داد که مجموعاً 851,013 دلار و پرداخت اضافی 120,649.23 دلار بود. اما JJE می گوید با وجود اینکه Canoo 446,692.77 دلار دیگر بدهکار بود، پرداخت ها به زودی متوقف شد. JJE همه کارها را برای Canoo در ژوئن 2024 به حالت تعلیق درآورد و او میگوید استارت‌آپ EV پاسخ نداده است.

در همین حال، دانا لیمیتد او میگوید در فوریه 2022 با Canoo برای طراحی و توسعه یک مجموعه درایو برای وسایل نقلیه کانو قراردادی امضا کرده است. دانا لیمیتد او میگوید که به عنوان بخشی از این قرارداد، کانو موظف بود در صورت تاخیر بیش از سه ماهه تولید خودروی استارت‌آپ برقی، هرگونه هزینه‌های متحمل شده به تامین‌کننده را جبران کند.

دانا لیمیتد در شکایت می نویسد: «تولید و کار Canoo تحت توافقنامه به طور قابل توجهی به تعویق افتاد. اکنون تامین کننده ادعا می کند که Canoo علیرغم ارسال "چند اخطار" به استارتاپ EV تا اواخر سال 2023 و تا سال 2024، نتوانسته دو پرداخت 4.3 میلیون دلاری برای بازیابی هزینه انجام دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است