متن خبر

کانسپت خیره کننده Type 00 جگوار بیانیه ای جسورانه از قصد است، اما برای بازگرداندن شهرت نابسامان خودروهای الکتریکی خود به موارد بیشتری نیاز دارد.

کانسپت خیره کننده Type 00 جگوار بیانیه ای جسورانه از قصد است، اما برای بازگرداندن شهرت نابسامان خودروهای الکتریکی خود به موارد بیشتری نیاز دارد.

شناسهٔ خبر: 830241 -




کانسپت جگوار تایپ 00
(اعتبار تصویر: جگوار)

کانسپت جدید تایپ 00 جگوار پیش نمایش GT چهار درب برقی را نشان می دهد

برد EV بیش از 430 مایل را هدف قرار می دهد

کانسپت در رویداد پر زرق و برق هفته هنر میامی راه اندازی شد


جگوار درب خودروی مفهومی تایپ 00 خود را برداشته است، که پیش‌نمایش یک جهت طراحی جدید جسورانه است، زیرا این برند عمدتاً بریتانیایی به سمت آینده تمام الکتریکی خود می‌رود.

تایپ 00 که نشان‌دهنده آلایندگی صفر از اگزوز و اشاره به شروع دوباره - یا سال صفر است - پیش‌نمایش یک مدل تمام الکتریکی GT آینده را نشان می‌دهد که قرار است در سال 2026 فرود بیاید، با دو مدل دیگر از جمله رنج روور. رقیب SUV، همچنین دارای خطوط بیرونی جسورانه است.

این کانسپت طولانی و طنز که در یک رویداد درخشان در میامی (در هفته هنر، نه کمتر) رونمایی شد، برخی از نکات طراحی و عناصر نام تجاری را به نمایش می‌گذارد که در هفته‌های اخیر باعث خشم گستره‌های مختلف اینترنت شده است.

یک نشان جدید برنجی "Leaper" روی پهلوها قرار دارد، در حالی که مدال های JLR در کلاهک های مرکزی چرخ های 23 اینچی به همان اندازه عظیم استفاده شده است. این شرکت اسکریپت خود را مجدداً طراحی کرد تا به طور موثری "jaGuar" را در عقب بنویسد و الگوی برجسته "Strike Through" را می توان در پهلوها، جلوپنجره و قسمت پشتی مشاهده کرد.

چشم‌های تیزبین متوجه خواهند شد که جگوار در کنار گذاشتن کامل شیشه‌ی عقب از Polestar پیروی کرده است، در عوض دوربین‌های دو طرفه را انتخاب می‌کند که یک ویدیوی زنده را برای نمایشگرهای دیجیتال داخلی آینه‌های دید عقب ارائه می‌دهند که به زیبایی در هنگام راه‌اندازی خودرو در جای خود قرار می‌گیرند.

اطلاعات دقیق پیرامون مشخصات نادر است، اما ما می دانیم که سبک بدنه کوپه سر ثابت دو در با شیار کم، به نفع یک GT چهار در معمولی تر در مدل تولیدی حذف خواهد شد.

همچنین در مورد بسته های باتری و موتورهای الکتریکی مورد استفاده صحبتی نشده است، فقط اینکه Type 00 خودرویی را تولید می کند که بیش از 570 اسب بخار قدرت دارد و می تواند با یک بار شارژ بیش از 430 مایل را مدیریت کند.

این یک قدرت شلیک جدی باتری است که این سوال را ایجاد می کند که مهندسان جگوار چگونه می توانند مشخصات بسیار کم شیار خودروی مفهومی را تکرار کنند – چیزی که هیچ سازنده خودروی الکتریکی به لطف مشکلات بسته بندی نامناسب ارائه شده توسط پیشرانه های EV موفق نشده است.

اوه، و GT آینده در هنگام فروش بیش از 120000 پوند یا حدود 150000 دلار / 235000 دلار استرالیا قیمت خواهد داشت. جگوار با جریان اصلی کار خود را به پایان رسانده است و در عوض افراد فوق‌ثروتمند را انتخاب می‌کند، علی‌رغم همه فریادهایش مبنی بر «شمول‌پذیری» زمانی که کمپین تبلیغاتی کمی عجیب و غریب خود را با تبلیغات تغییر نام تجاری راه‌اندازی کرد.


تحلیل: سبک بر ماده؟

تایپ 00 به طور غیرقابل انکاری جسور، چشمگیر و بر خلاف هر چیز دیگری در جاده های امروزی است، اما آیا این موضوع برای اکثر خودروهای مفهومی صادق نیست؟ دور یک نمایشگاه موتور سال گذشته بچرخید و نمی‌توانید برای ماکت‌های کمی دیوانه‌وار حرکت کنید که به ندرت روشنایی روز را می‌بینید.

حتی خودروهایی که به دلیل وفاداری به همتایان مفهومی خود مورد تحسین قرار گرفته اند، مانند آئودی TT و هوندا e، به عنوان مثال، به ناچار زمانی که در معرض قوانین و قوانین ایمنی تصادف قرار می گیرند، به چیزی بیشتر تبدیل می شوند.

جگوار به شدت نیاز به اختراع مجدد خود دارد، با فروش متزلزل و فقدان مشخص محصول جدید، برند را مجبور می‌کند مسیری کاملاً تازه را در پیش بگیرد. کانسپت Type 00 مطمئناً یک بیانیه جسورانه از قصد است، و نشان‌دهنده «خلاقیت بی‌باکانه» مدیر طراحی Jag است که Gerry McGovern درباره آن صحبت کرده است، اما این خودروهای تولیدی هستند که واقعاً باید ارائه دهند.

این برند بریتانیایی در حال ورود به قلمرو جدیدی است و تقریباً دو برابر قیمت درخواستی هر وسیله نقلیه ای در محدوده اخیر خود است. با این کار، انتظار بیشتری برای کیفیت ساخت بی‌عیب، تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و فناوری که واقعاً کار می‌کند، بیشتر می‌شود.

اولین تلاش آن برای یک خودروی الکتریکی در iPace در زمان راه اندازی یک مبتکر واقعی بود، اما فناوری آن به زودی از رقبا عقب نشینی کرد و در طول چرخه عمر خود با مشکلات و فراخوانی مواجه شد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که جگوار تقریباً 3000 خودروی الکتریکی I-Pace را از مدل سال 2019 باز می‌خرد زیرا ممکن است باتری‌های آنها آتش بگیرد.

همه چیز خوب و خوب است که با یک کمپین تبلیغاتی تعیین کننده - کمپینی که حتی ایلان ماسک را با یک پست X مشخصاً گیج کننده به صدا درآورده بود - خوب است - اما این برند اکنون باید یک مخاطب کاملاً جدید پیدا کند و شهرت جدیدی در بازارهای داغ ایجاد کند- بازار خودروهای برقی را به چالش کشید و در حجم کافی به فروش رساند تا بخشی از سرمایه گذاری عظیم مورد نیاز برای تأمین مالی این مسیر شجاعانه جدید را پس بگیرد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

لئون تقریباً 20 سال است که در دنیایی که در آن خودرو و فناوری با هم برخورد می کنند حرکت می کند و در مورد همه چیز از سرگرمی های داخل خودرو گرفته تا کارخانه های تولید رباتیک گزارش می دهد. در حال حاضر، خودروهای برقی در کانون توجه او قرار دارند، اما چند سالی به آن فرصت دهید و این خودروهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی خواهند بود. خارج از ساعات کاری، می توان او را در حال سرهم بندی با موتورسیکلت های آنالوگ متمایز یافت، زیرا موتورهای الکتریکی جایگزینی برای هوندا چهار خطی قدیمی نیستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است