متن خبر

کامبیوم در حال ساخت زنجیره تامین چوب بازیافتی است

کامبیوم در حال ساخت زنجیره تامین چوب بازیافتی است

شناسهٔ خبر: 463425 -




بر اساس مطالعه موسسه منابع جهانی، تقاضای جهانی برای چوب بین سال های 2010 تا 2050 می تواند 54 درصد رشد کند. در حالی که برخی از مصالح ساختمانی مانند فولاد به طور مداوم در زنجیره تامین بازیافت می شوند، چوب اینطور نیست. کامبیوم امیدوار است این مشکل را برطرف کند.

کامبیوم به دنبال ایجاد زنجیره تامینی است که از هدر رفتن چوب با اتصال چوب‌هایی که قبلاً استفاده شده‌اند به مشاغل و افرادی که به آن نیاز دارند، جلوگیری می‌کند. بن کریستنسن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Cambium اخیراً به پادکست Found TechCrunch بيان کرد که در حال حاضر تنها 5 تا 10 درصد از چوب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد و بیشتر آنها در محل های دفن زباله قرار می گیرند یا به مالچ تبدیل می شوند.

کریستنسن گفت: «ما در حال ساختن زنجیره ارزش بهتری هستیم که در آن می‌توانید از مواد محلی استفاده کنید، می‌توانید از مواد نجات‌یافته استفاده کنید، و همه اینها از طریق فناوری ما به هم متصل می‌شوند. پس کاری که ما انجام می‌دهیم این است که چوب هوشمند کربنی، چوب‌های محلی نجات‌یافته را که بر اساس فناوری ما دنبال می‌شود، به خریداران بزرگ تحویل می‌دهیم تا ساختمان‌هایی بسازند تا مبلمان بسازند تا از هر چیزی که شما از چوب برای آن استفاده می‌کنید استفاده کنید. و ما این کار را به روشی واقعا کارآمد و رقابتی با هزینه انجام می دهیم.»

کریستنسن گفت: تقاضا برای چوب پایدارتر در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، اما قبل از Cambium سیستم خوبی برای یافتن چوب بازیافتی وجود نداشت. او بيان کرد کامبیوم این را برطرف می کند و موارد دیگر. این شرکت برای فروش به مشاغلی با چوب بازیافتی می رود و تقاضای محصولات خود را به آنها نشان می دهد و همچنین نرم افزار خود را که به مدیریت موجودی و محل فروش کمک می کند به این تامین کنندگان می فروشد.

کریستنسن بيان کرد که کامبیوم همچنین به خریداران کمک می کند دید بهتری نسبت به جایی که چوبشان از آن می آید داشته باشند و می تواند با انتخاب یک فروشنده محلی ردپای کربن خود را بیشتر کاهش دهد.

کریستنسن گفت: «افرادی که واقعاً، واقعاً می‌خواهند این مواد را بخرند، ما واقعاً در آنجا غرق شده‌ایم و این به ما کمک می‌کند منابع و حجم را به پلتفرم برسانیم تا آن تقاضا را برآورده کنیم».

کریستنسن گفت که شرکت از تغییر نسلی نیز بهره برده است، زیرا شرکت‌های ساختمانی و افرادی که در مشاغل مرتبط با چوب بازنشسته می‌شوند و نسل بعدی افراد در این زمینه‌ها به دنبال استفاده از فناوری و سازگاری با محیط‌زیست هستند.

کامبیوم در سال 2019 تأسیس شد و در واشنگتن دی سی مستقر است. این استارتاپ بیش از 8.5 میلیون دلار بودجه از VCها از جمله The Alumni Fund، Gaingels و MaC Venture Capital و غیره جذب کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است