متن خبر

کارگران فروشگاه اپل در مریلند مجوز اعتصاب را صادر کردند

کارگران فروشگاه اپل در مریلند مجوز اعتصاب را صادر کردند

شناسهٔ خبر: 471141 -




این یک آخر هفته شلوغ برای سازماندهی اتحادیه ها در فروشگاه های اپل ایالات متحده بود، به طوری که اتحادیه در یک فروشگاه به مجوز اعتصاب رای داد، در حالی که کارگران فروشگاه دیگر مخالف تشکیل اتحادیه بودند.

در سال 2022، کارگران فروشگاه اپل در تاوسون، مریلند، اولین اتحادیه رسمی شناخته شده را در یک فروشگاه خرده فروشی اپل سازماندهی کردند. این اتحادیه که بخشی از انجمن بین‌المللی ماشین‌کارها و کارگران هوافضا است، روز شنبه به اجازه اعتصاب رای داد. تاریخ این اعتصاب احتمالی هنوز مشخص نشده است.

کمیته مذاکرات هسته ای IAM در بیانیه ای اعلام کرد: این رای امروز اولین گام برای نشان دادن همبستگی ما است و پیامی واضح به اپل ارسال می کند. "تصویب رای تحریم اعتصاب تعهد تزلزل ناپذیر IAM CORE به دفاع از حقوق و رفاه کارگران در مواجهه با چالش ها را برجسته می کند. همانطور که گفتگوها با مدیریت اپل ادامه دارد، ما همچنان متعهد به بهبودهای ملموسی هستیم که به نفع همه کارکنان است.

اتحادیه می گوید از ژانویه 2023 با اپل بر سر مسائلی از جمله تعادل بین کار و زندگی، برنامه ریزی غیرقابل پیش بینی و دستمزد مذاکره کرده است.

یکی از سخنگویان اپل به بلومبرگ گفت: «ما عمیقاً برای اعضای تیم خود ارزش قائل هستیم و مفتخریم که غرامت پیشرو در صنعت و مزایای استثنایی را به آنها ارائه می دهیم. "مثل همیشه، ما با اتحادیه ای که نماینده تیم ما در تاوسون است، محترمانه و با حسن نیت تعامل خواهیم داشت."

بلومبرگ همچنین گزارش داد که رای به اتحاد یک فروشگاه Short Hills، نیوجرسی با کارگران ارتباطات آمریکا شکست خورده است. قبل از رای‌گیری، CWA یک اتهام کار غیرعادلانه را علیه اپل به اتهام انتقام گرفتن از یکی از سازمان‌دهندگان در فروشگاه با برنامه‌ریزی «جلسات متعدد بی‌سابقه با سرپرستش و رد درخواست‌های مرخصی» مطرح کرد.

اوایل این هفته، هیئت ملی روابط کار حکم داد که اپل در سال 2022 با مصادره آگهی‌های اتحادیه و بازجویی از کارکنان در مورد تلاش‌های اتحادیه‌ای در فروشگاه اپل در مرکز تجارت جهانی نیویورک، قوانین کار فدرال را نقض کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است