متن خبر

کاربران Spotify امسال از Wrapped ضعیف ناامید شده اند

کاربران Spotify امسال از Wrapped ضعیف ناامید شده اند

شناسهٔ خبر: 832158 -




پس از هفته‌ها انتظار، برخی از کاربران Spotify تحت تأثیر ویژگی شخصی‌سازی شده استریمر در تحلیل سالیانه، Spotify Wrapped قرار می‌گیرند – و حتی بسیاری آن را «خسته‌کننده» یا «فلاپ» می‌خوانند.

عمده‌ترین شکایات این است که Spotify گنجاندن یک پادکست هوش مصنوعی برای Wrapped را بر سایر داستان‌های داده‌ای هوشمندانه و خلاقانه که معمولاً ارائه می‌دهد اولویت داده است - مانند مواردی که شخصیت موسیقی شما را شناسایی می‌کنند، شما را با شهری که سلیقه‌های موسیقی شما را به اشتراک می‌گذارد، مطابقت می‌دهد. "هاله صوتی" خود، یا تاریخچه گوش دادن خود را به بازی تبدیل کنید که می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید. دیگران از نبود آمار دقیق تر و حذف اطلاعاتی که انتظارش را داشتند، مانند ژانرهای برتر موسیقی و پادکست های برتر، ناراحت هستند. Spotify از توضیح نحوه تصمیم گیری آنها برای گنجاندن ویژگی ها خودداری کرد.

در X، تعدادی از مردم بازخورد خود را در کنار هشتگ #SpotifyWrapped2024 به اشتراک می‌گذارند، جایی که مرور سالانه تاریخچه شنیداری خود را در این سال به‌عنوان «خسته‌کننده»، «افتاده»، «غم‌انگیز»، «ناامیدی» و «ناامیدی» توصیف می‌کنند. بیشتر اگرچه این امر باعث نشده است که مردم اسکرین شات های Wrapped خود را به اشتراک نگذارند، اما در حال حاضر پیمایش در هشتگ بیشتر از تحسین برانگیز، شکایات را به همراه دارد.

برای مثال، یک پست برتر که Wrapped a flop را فراخوانی می‌کند، تا زمان نوشتن بیش از 108 هزار لایک دارد.

امسال، Spotify به‌شدت روی شراکت با Google شرط‌بندی کرد تا تجربیات Wrapped کاربران را به پادکست مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به سایر جزئیات و آپشن های ی که معمولاً Wrapped را بسیار جذاب کرده‌اند، تبدیل کند. یکی از کاربران Spotify به طور خاص به فقدان «قطعات تعاملی عجیب و غریب» مانند «ارزیابی شخصیت احمقانه» اشاره کرد، در حالی که دیگری اشاره کرد که ویژگی جدید «Your Music Evolution» «بسیار عجیب است». (این دومی ژانرهای خاص Spotify را برای فهرست پخش روزانه شخصی خود، Daylist، به عنوان راهی برای توضیح چگونگی تغییر سلیقه موسیقی کاربران در طول سال تغییر داده بود.)

اعتبار تصویر: Spotify

آنچه که کاربران Spotify می‌خواستند همان اطلاعات ژانر برتری بود که در سال‌های گذشته داشتند.

برخی دیگر دریافتند که Wrapped پادکست های برتر آنها را در سال 2024 درج نکرده است، اما به نظر می رسد این ویژگی به برخی از شنوندگان پادکست ارائه شده است و نه دیگران، پست های X نشان می دهد.

Spotify می گوید که کاربران باید حداقل دو نمایش برتر داشته باشند تا پادکست های برتر بخشی از تجربه Wrapped آنها باشد. اگر کاربر حداقل 60 ثانیه از دو قسمت منحصر به فرد را گوش داده و در دو روز مختلف در طول سال به برنامه گوش داده باشد، یک نمایش واجد شرایط است.

دیگران گفتند که نتوانستند فهرست پخش Wrapped 2024 خود را پیدا کنند. در فید Wrapped در برنامه Spotify به‌عنوان «آهنگ‌های برتر شما در سال 2024» ظاهر می‌شود، اما تجربه تعاملی Wrapped شما به خودی خود به فهرست پخش پیوند نمی‌خورد، به همین دلیل است که برخی از افراد آن را از دست داده‌اند.

طراحی گرافیکی و هنری مورد استفاده برای Wrapped امسال نیز با نقدهای متفاوتی روبرو شد، زیرا برخی آنها را "متوسط"، "واقعا ساده" و بسیار بدتر توصیف کردند، اگرچه برخی دیگر ابراز علاقه کردند.

پادکست هوش مصنوعی نیز با استقبال متفاوتی روبرو شد. کسانی که قبلاً با NotebookLM Google برخورد نکرده بودند تحت تأثیر این فناوری قرار گرفتند، اگرچه برخی از آنها احساس نارضایتی از این ویژگی داشتند. اسپاتیفای احتمالا امیدوار بود که کاربران پادکست‌های هوش مصنوعی خود را در برنامه‌های ویدیویی اجتماعی مانند TikTok به اشتراک بگذارند، اما درعوض، مطالعه هشتگ #SpotifyWrapped در برنامه نشان می‌دهد که بسیاری از شکایت‌ها در مورد این ویژگی امسال با هیاهوی تبلیغاتی روبرو نشده است، و برخی از آنها هوش مصنوعی را پیشنهاد می‌کنند. مقصر بود

علاوه بر این، تعدادی از کاربران ناامیدی خود را از Wrapped به اخراج های قبلی Spotify مرتبط کردند و حدس زدند که کاهش رتبه امسال به کمبود نیروی انسانی همراه با اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی مربوط می شود. این شرکت در سال 2023 2300 نفر را رها کرد که مدیر عامل شرکت دانیل اک بيان کرد بیش از حد انتظار بر عملکردهای روزانه تأثیر گذاشته است.

اگرچه Wrapped یکی از ویژگی های پایان سال است، تا حدودی بخشی از فعالیت های روزانه Spotify است، همانطور که این شرکت در اوایل این هفته به مطبوعات بيان کرد که از قبل کار بر روی Wrapped سال آینده را آغاز کرده است. تیم‌هایی از سراسر شرکت، از جمله بازاریابی، محصول، موسیقی، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و موارد دیگر به این تلاش کمک می‌کنند. با این حال، اسپاتیفای از اعلام تعداد افراد روی Wrapped خودداری کرد.

هنگامی که از Spotify در مورد اینکه چگونه تصمیم گرفت چه چیزی را در Wrapped امسال قرار دهد، سؤال شد، به سادگی گفت: "هر سال ما به دنبال ارائه یک تجربه جدید و هیجان انگیز برای Wrapped برای شنوندگان هستیم. این بخشی از سس مخفی Wrapped است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است