متن خبر

کاربران iPad Pro متوجه یک اثر دانه‌دار عجیب در صفحه نمایش OLED پشت سر هم شده‌اند – اما آیا این یک مشکل است؟

کاربران iPad Pro متوجه یک اثر دانه‌دار عجیب در صفحه نمایش OLED پشت سر هم شده‌اند – اما آیا این یک مشکل است؟

شناسهٔ خبر: 472360 -




آیپد پرو 2024
(اعتبار تصویر: اپل)

آیپد پرو 2024 کاملاً جدید اپل اکنون برای اولین بار با صفحه نمایش OLED عرضه می شود و تحسین های زیادی را به خود اختصاص داده است و بازبین ما اعلام کرده است: «تا جایی که تبلت ها پیش می روند، تجربه تماشای بهتری نخواهید داشت. ” اما این موضوع خالی از اشکال نبوده و در چند روز اخیر، یک شماره جدید مطرح شده است. با این حال، همانطور که مشخص است، ممکن است از نظر فنی به هیچ وجه نقصی نداشته باشد.

همانطور که توسط MacRumors گزارش شده است، کاربران iPad Pro به Reddit و انجمن MacRumors مراجعه کرده اند تا مشکل تبلت های جدید خود را ثبت کنند که به موجب آن صفحه نمایش در شرایط خاص ظاهری دانه دار ایجاد می کند. در حال حاضر، دانستن این موضوع که چقدر گسترده است و اپل چگونه به آن پاسخ خواهد داد، سخت است.

بر اساس پست‌ها، آی‌پد گه‌گاه جلوه‌ای دانه‌دار را نشان می‌دهد که در محیط‌های تاریک بیشتر نمایان می‌شود. به نظر می‌رسد زمانی که آی‌پد روشنایی صفحه‌نمایش را در سطح پایین یا متوسط ​​تنظیم کرده باشد و محتوای روی صفحه آن حاوی رنگ‌های خاکستری یا خاموش باشد، رایج‌تر است.

این بدان معناست که به نظر می رسد فقط در یک مجموعه شرایط خاص اتفاق می افتد. این یادآور مسئله دیگری است که چند روز پیش مطرح شد، زمانی که جرالد لینچ از iMore هنگام مشاهده رنگ‌های آبی تیره در iPad Pro خود متوجه یک جلوه درخشان شد، چیزی که Lance Ulanoff خود TechRadar توانست آن را تکرار کند . این همه مطبوعات منفی است که اپل بدون شک می خواست از آن اجتناب کند.

عیب یا عیب؟

نمای نزدیک <a href= از صفحه نمایش OLED پشت سر هم آیپد پرو 2024 که بافت دانه ای را نشان می دهد." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/f5JeEg2tAVKRZNAT9W4ci8.jpg">

(اعتبار تصویر: Vingdoloras در Reddit)

علیرغم ظاهر اولیه، دشوار است که بدانیم آیا اثر دانه دانه در واقع یک نقص است یا صرفاً نتیجه نحوه عملکرد پنل های OLED است. شناخته شده است که این نمایشگرها هر از گاهی جلوه هایی از این دست را تولید می کنند و این می تواند چیزی باشد که در اینجا اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، روشنایی صفحه نمایش OLED در سطح پیکسل کنترل می شود و این می تواند منجر به ناهماهنگی جزئی در روشنایی صفحه شود. همانطور که در مورد این مشکل گزارش شده، این می تواند خود را به عنوان دانه دانه نشان دهد، به خصوص در شرایط کم نور.

به طور مشابه، زیرپیکسل‌های داخل صفحه نمایش OLED می‌توانند از نظر شکل و اندازه متفاوت باشند. این می‌تواند جلوه‌های متفاوتی روی صفحه، از جمله بافت‌های دانه‌دار ایجاد کند.

در نهایت، مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی باعث این مشکل شده است، و ممکن است یک خطا مقصر باشد. با توجه به راه اندازی پرمخاطب iPad Pro، ما مطمئن هستیم که اپل از این موضوع آگاه است و در حال تحلیل است. اگر نقص واقعی باشد، شرکت احتمالاً در زمان مناسب چیزی را اعلام خواهد کرد. اما اگر این فقط یکی از ویژگی های خصلت داشتن نمایشگر OLED باشد، کاربران آیپد پرو به احتمال زیاد مجبورند با آن زندگی کنند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

الکس بلیک از اوایل دهه 1990 با کامپیوترها را فریب می داد و از آن زمان تا به حال یک یا دو چیز در مورد فناوری یاد گرفته است. هر چند بیشتر از دو چیز نیست. این تمام چیزی است که مغز او می تواند نگه دارد. علاوه بر TechRadar، الکس برای iMore، Digital Trends و Creative Bloq و غیره می نویسد. او قبلاً در مجله MacFormat ویراستار بود. این بدان معناست که او بیشتر دنیای اپل و جدیدترین محصولات آن را پوشش می‌دهد، اما ویندوز، تجهیزات جانبی کامپیوتر، برنامه‌های موبایل و بسیاری موارد دیگر را نیز پوشش می‌دهد. وقتی نمی نویسد، می توانید او را در حال پیاده روی در حومه شهر انگلیسی و بازی در رایانه شخصی خود بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است