متن خبر

کاربران کریپتو در نیجریه برای مدت کوتاهی دسترسی به Binance، Kraken و Coinbase را از دست می دهند

کاربران کریپتو در نیجریه برای مدت کوتاهی دسترسی به Binance، Kraken و Coinbase را از دست می دهند

شناسهٔ خبر: 452828 -




به گزارش فایننشال تایمز، برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نیجریه با مشکلات دسترسی برای کاربران مواجه شدند که باعث گمانه‌زنی درباره محدودیت‌های اعمال‌شده بر روی سایت‌های رمزنگاری شد.

روز چهارشنبه، رسانه‌های محلی گزارش دادند که رگولاتور مخابرات نیجریه، کمیسیون ارتباطات نیجریه (NCC)، دستورالعمل‌هایی را از بانک اوج این کشور برای تعلیق دسترسی به وب‌سایت‌های رمزنگاری، از جمله Binance، Coinbase و Kraken دریافت کرده است. این پیشرفت یک روز پس از اعمال محدودیت‌های بایننس در معاملات همتا به همتا مبادلات جفت USDT/NGN رخ داد که همزمان با سقوط نایرا به پایین‌ترین سطح رکورد، مطابق گزارش دیگری بود.

سایت‌های رمزنگاری، به‌ویژه Binance، به دلیل آپشن های همتا به همتای خود محبوب شدند و معاملات مستقیم ارزهای دیجیتال را پس از اینکه بانک مرکزی سه سال پیش موسسات مالی محلی را از تسهیل چنین تراکنش‌هایی منع کرد، امکان‌پذیر کرد. و اگرچه بانک مرکزی اخیراً محدودیت‌ها را بر روی بانک‌ها برداشته و اعطای مجوز به شرکت‌های رمزنگاری را برای تراکنش‌های رمزنگاری قانونی در نظر گرفته است، کاهش شدید اخیر نایرا به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه (تقریباً 1 دلار تا 1900 N) - که تا حدی توسط دولت به ارزهای دیجیتال نسبت داده می‌شود. پلتفرم های معاملاتی – بایننس را بر آن داشت تا محدودیت های تجاری را در روز سه شنبه اعمال کند.

برای بسیاری از کاربران کریپتو در نیجریه، بایننس و سایر پلتفرم‌ها به عنوان پوششی در برابر کاهش مکرر ارزش نایرا برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال در این کشور عمل می‌کنند. اما برای دولت نیجریه، تصمیم اخیرش برای محدود کردن دسترسی به این پلتفرم‌ها به‌عنوان اقدامی برای بازپس‌گیری کنترل بر ارزش‌گذاری نایرا تلقی می‌شود.

این صرافی‌ها نقش مهمی در تعیین نرخ‌های ارز غیررسمی برای نایرا ایفا کرده‌اند، به طوری که پلتفرم‌هایی مانند Binance اغلب به‌عنوان معیاری برای نرخ‌های ارز خارجی محلی عمل می‌کنند. با محدود کردن دسترسی به این پلتفرم‌ها، دولت قصد دارد تا بر ارزش‌گذاری نایرا اقتدار داشته باشد و موقعیت آن را در بازار مالی تثبیت کند. با این حال، اثرات بلندمدت اقدامات اخیر دولت هنوز آشکار نشده است.

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی ریاست جمهوری صدور دستورالعملی از سوی نیجریه را تایید کرد که به شرکت های مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی دستور می دهد دسترسی به پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال را مسدود کنند. بایننس به صراحت اعتراف نکرد که تحت تأثیر این دستورالعمل قرار گرفته است. با این حال، کاربران را از دسترسی به حساب‌هایشان و امنیت وجوهشان اطمینان می‌دهد.

ما می دانیم که برخی از کاربران در دسترسی به binance.com و سایر پلتفرم های صنعت با مشکلاتی مواجه هستند. فقط کاربرانی که سعی در دسترسی به وب سایت دارند تحت تأثیر قرار می گیرند، اگرچه برنامه در حال حاضر در دسترس است.

در حالی که چندین کاربر بایننس در نیجریه در ساعات اولیه روز پنجشنبه مشکلاتی را برای دسترسی به سایت گزارش کردند، به نظر می رسد که دستورالعمل محدود کردن دسترسی به طور موقت متوقف شده است، زیرا بایننس و سایر پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال از جمله Kraken و Coinbase در حال حاضر در دسترس هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است