متن خبر

کاربران اندرویدی همچنان به اپل می روند، اما تعداد آنها در حال کاهش است

کاربران اندرویدی همچنان به اپل می روند، اما تعداد آنها در حال کاهش است

شناسهٔ خبر: 450925 -




تصویر سامسونگ گلکسی اس 23 در کنار آیفون 13 پرو مکس اپل
(اعتبار تصویر: آینده / جیمز اید)

مهاجرت کاربران تلفن های اندرویدی به اکوسیستم آیفون و iOS اپل ممکن است کند شود.

بر اساس گزارشی که توسط Consumer Intelligence Research Partners (CIRP)، بر اساس داده‌های مصرف‌کنندگان آمریکایی در پنج سال گذشته، نشان می‌دهد که نسبت خریداران آیفون که کاربران سابق اندروید بودند، از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۳ درصد در سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، این نسبت هنوز نسبت به سال‌های 2020 و 2021 که این رقم 11 درصد بود، بیشتر است.

مهاجرت کاربران از اندروید به اپل و بالعکس بی سابقه نیست، اگرچه طبق همین مطالعه، بیش از 90 درصد از کاربران گوشی های هوشمند تمایل دارند به هر اکوسیستمی که برای اولین بار با آن معرفی شده اند، پایبند باشند.

در طول پنج سال، سال 2022 بیشترین افزایش را در تغییر روی کاربران اندرویدی به آیفون نشان می دهد. پرچمداران آن سال سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا برای اندروید و آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس بودند.

این فقط یک روند در ایالات متحده نیست، زیرا داده های شرکت بین المللی داده (IDC) نشان می دهد که در سال 2023 افزایش محبوبیت آیفون ها در سراسر جهان، سامسونگ را به عنوان بزرگترین ارائه دهنده تلفن های هوشمند در جهان از رتبه اول خارج کرد. مکانی که به مدت 12 سال برگزار می شود.

پس چرا کاربران اندروید به اپل روی می آورند؟

دوربین آیفون 15 و پشتی دستی

(اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر-تاد)

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاربران بین اکوسیستم های گوشی هوشمند جابجا می شوند و یکی دیگر از مطالعات CIRP دلایل تغییر کاربران اندروید به اپل را فهرست می کند که چهار مورد از رایج ترین آنها عبارتند از:

مشکلات تلفن قبلی: تلفن قدیمی آنها به آنها خدمات نمی داد، زیرا قدیمی بود، نیاز به تعمیر داشت یا نقصی داشت که بر تجربه کاربری آنها تأثیر گذاشت.

آپشن های جدید تلفن: آن‌ها راه‌های بیشتر و متفاوتی را برای استفاده از تلفن هوشمند خود می‌خواستند، مانند دوربین بهتر، گزینه‌های لوازم جانبی پیشرفته یا رابط کاربری بصری‌تر.

هزینه: آن‌ها می‌توانند کمتر از چیزی که انتظار داشتند برای یک آیفون جدید یا یک گوشی هوشمند اندرویدی مشابه هزینه کنند.

اتصال به جامعه: آنها گوشی هوشمندی می‌خواستند که با خانواده و دوستان، از جمله استفاده از iMessage و FaceTime در iOS ادغام شود.

همچنین عوامل دیگری مانند محبوبیت عمومی محصولات اپل و همچنین ادغام نسبتاً آسان با اکوسیستم آن در صورتی که قبلاً دستگاه‌های دیگر اپل را دارید، وجود دارد. این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که برخی از کاربران صرفاً به این دلیل که «چیزی جدید می‌خواهند» تغییر کاربری داده‌اند، یا نمی‌توانند توضیح دهند که چرا می‌خواهند به اپل نقل مکان کنند.

با این حال، شایان ذکر است که مطالعات CIRP ارقامی را برای کاربرانی که از اپل به اندروید منتقل می‌شوند را شامل نمی‌شود، که به نظر می‌رسد می‌تواند به ترسیم تصویر کامل‌تری کمک کند.

در حالی که برای هر اکوسیستم مزایا و معایبی وجود دارد، رقابت برای سازندگان تلفن سالم است زیرا آنها را مجبور به نوآوری می کند، که منجر به پیشرفت های اخیر مانند تلفن های تاشو و ترکیب ویژگی های هوش مصنوعی شده است که منجر به محصولات و تجربیات بهتر برای مصرف کنندگان شده است.

اگر به فکر تغییر از اندروید به اپل هستید، فهرست بهترین آیفون ما را تحلیل کنید تا ببینید آیا ارزشش را دارد یا خیر. از طرف دیگر، اگر از کاربران آیفون هستید که قصد تغییر به اندروید را دارید، به فهرست بهترین گوشی های اندرویدی ما نگاهی بیندازید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

کارکنان نویسنده، محاسبات موبایل

جیمز اید نویسنده TechRadar متخصص در تلفن و تبلت است که قبلاً از سال 2016 در Daily Mirror کار می کرد و اخبار و تحلیل ها را پوشش می داد.

جیمز دوست دارد با جدیدترین فناوری‌ها، به‌ویژه گوشی‌ها، به دلیل سرعت فوق‌العاده سریع توسعه‌شان، دست و پنجه نرم کند.

وقتی جیمز توسط دستگاه‌های مختلف احاطه نشده است و/یا در حین انجام دادن ابزارها با آن‌ها کار نمی‌کند، به کنسول‌های دستی علاقه دارد.

او تقریباً تعریف کتاب درسی یک گیک است که عاشق علمی تخیلی، کمیک، بازی و البته همه چیزهای فنی است. اگر فکر می کنید داستانی برای او دارید یا فقط می خواهید او را در Smash Bros به چالش بکشید، تماس بگیرید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است