متن خبر

چیزی که Arm، Intel و AMD را به هم بزند. Nvidia، Qualcomm، Google و Samsung در RISC-V Summit ارائه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد.

چیزی که Arm، Intel و AMD را به هم بزند. Nvidia، Qualcomm، Google و Samsung در RISC-V Summit ارائه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد.

شناسهٔ خبر: 798405 -




RISC-V
(اعتبار تصویر: RISC-V)

در اجلاس اخیر RISC-V در سانتا کلارا، کالیفرنیا، بازیگران اصلی صنعت مانند انویدیا ، کوالکام، گوگل و سامسونگ ارائه‌هایی با تمرکز بر هوش مصنوعی و نقش رو به گسترش معماری RISC-V ارائه کردند.

درگیر شدن چنین بازیگران نامی، شتاب رو به رشد پشت RISC-V را که به طور فزاینده ای به عنوان یک چالش قابل دوام برای معماری های اختصاصی مانند Arm و x86 در نظر گرفته می شود، مورد توجه قرار می دهد.

انویدیا که نزدیک به یک دهه از RISC-V در میکروکنترلرهای GPU خود استفاده کرده است، سخنرانی 20 دقیقه‌ای با عنوان «یک معماری، ده‌ها برنامه، میلیاردها پردازنده» ارائه کرد که توسط معاون معماری چندرسانه‌ای/ASIC، فرانس سیسترمنز در حال کاوش ارائه شد. این شرکت از RISC-V برای بهبود محصولات خود استفاده کرده است و تأثیر رو به رشد معماری در طراحی GPU را برجسته می کند.

ساخت شتاب دهنده های هوش مصنوعی جدید

کوالکام با اعلام تعهد بلندمدت خود به RISC-V، همچنین برای بحث در مورد Sail و دیگر رویکردهای جایگزین برای ارائه یک منبع حقیقت واحد برای RISC-V ISA به صحنه آمد. این شرکت همچنین در کنار انویدیا و سایرین در یک پنل کلیدی درباره آینده هوش مصنوعی و امنیت شرکت کرد.

سامسونگ چگونگی ادغام موفقیت‌آمیز CPU‌های RISC-V را در سیستم‌های تعبیه‌شده خود برجسته کرد و بینش‌هایی در مورد اینکه چگونه ریخته‌گری سامسونگ به مشتریان کمک می‌کند تا با RISC-V نوآوری کنند، ارائه کرد. این شرکت همچنین راه‌هایی را که برای بهینه‌سازی عملکرد تراشه‌ها و چیپ‌لت‌ها برای ایجاد سیستم‌های هوشمندتر و کارآمدتر انجام داده است، مورد بحث قرار داد.

یکی از نکات برجسته این رویداد، سخنرانی کلیف یانگ از Google DeepMind و مارتین ماس بود که در مورد مزایای ساخت شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی جدید با RISC-V صحبت کردند. TPU های گوگل بر اساس معماری هستند و جلسه به تجربیات این جفت در گوگل در طراحی و استقرار شتاب دهنده های موفق و چالش های پیش روی در این راه پرداخت.

اگرچه پذیرش گسترده سرور و رایانه شخصی ممکن است به زمان نیاز داشته باشد، RISC-V در هر دو بخش هوش مصنوعی و خودرو در حال افزایش است، با سایر سخنرانان اجلاس درباره این موضوع بیشتر بحث می کنند و چگونگی شکل گیری روندهای محاسباتی آینده را توسط معماری، از جمله نقش RISC-V پوشش می دهند. در هوش مصنوعی مولد و محاسبات با عملکرد بالا.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است