متن خبر

“چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد”: سامسونگ از ویرایش عکس با هوش مصنوعی در Galaxy S24 دفاع می کند

“چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد”: سامسونگ از ویرایش عکس با هوش مصنوعی در Galaxy S24 دفاع می کند

شناسهٔ خبر: 444001 -




ویرایش عکس در Samsung Galaxy S24 Ultra
ویرایش عکس در Samsung Galaxy S24 Ultra (اعتبار تصویر: سامسونگ)

مانند بسیاری از کنفرانس‌های فناوری در ماه‌های اخیر، آخرین رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ تحت سلطه مکالمات پیرامون هوش مصنوعی بود. از ترجمه تماس دو طرفه گرفته تا جستجوی مبتنی بر ژست، سامسونگ گلکسی اس 24 با چندین ترفند مجهز به هوش مصنوعی در آستین خود راه اندازی شد - اما یک ویژگی خاص در حال حاضر باعث افزایش ابروها شده است.

Generative Edit که قرار است برای اولین بار در Galaxy S24 و برادرانش عرضه شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور مصنوعی بخش‌هایی از یک تصویر را پاک کرده، ترکیب مجدد و بازسازی کنند تا به کمال عکاسی دست یابند. این یک مفهوم جدید نیست و هر ویرایشی که با استفاده از این فناوری هوش مصنوعی مولد انجام شود منجر به تغییرات واترمارک و ابرداده خواهد شد. اما بی‌وقفه‌ای که Galaxy S24 با آن چنین ویرایش‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند، به‌طور قابل‌توجهی باعث نگرانی برخی از بازدیدکنندگان Unpacked شده است.

با این حال، سامسونگ مطمئن است که ویژگی جدید Generative Edit اخلاقی، مطلوب و حتی ضروری در دنیای پر از اطلاعات غلط امروزی است. در یک مصاحبه افشاگرانه با TechRadar، رئیس تجربه مشتری سامسونگ، پاتریک چومت، از موضع این شرکت در مورد هوش مصنوعی و پیامدهای آن دفاع کرد.

شومت به ما گفت: «سال گذشته یک ویدیوی بسیار زیبا از مارکز براونلی در تصویر ماه وجود داشت. «همه می گفتند، جعلی است؟ آیا جعلی نیست؟ بحثی در مورد اینکه چه چیزی یک تصویر واقعی را تشکیل می دهد وجود داشت. و در واقع چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه سنسورهایی برای گرفتن چیزی دارید، [آنچه را که می بینید] بازتولید می کنید، و این هیچ معنایی ندارد. هیچ تصویر واقعی وجود ندارد. می‌توانید با گفتن «من آن عکس را گرفتم» یک تصویر واقعی را تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم، فوکوس خودکار، صحنه استفاده کرده‌اید، آیا این تصویر واقعی است؟ یا همش فیلتره؟ هیچ تصویر واقعی وجود ندارد، نقطه پایان.

سری گلکسی اس 24 سامسونگ

هر سه گوشی Galaxy S24 دارای ویژگی Generative AI هستند (اعتبار تصویر: سامسونگ)

چومت ادامه داد: «اما هنوز سؤالات مربوط به اصالت بسیار مهم است و ما [سامسونگ] با شناخت دو نیاز مصرف کننده به این موضوع می پردازیم. دو هدف متفاوت مشتری هیچ یک از آنها جدید نیستند، اما هوش مصنوعی مولد یکی از آنها را تسریع خواهد کرد.

«یک هدف این است که بخواهیم لحظه را ثبت کنیم – می‌خواهیم عکسی تا حد امکان دقیق و کامل بگیریم. برای انجام این کار، ما از بسیاری از فیلترهای هوش مصنوعی، اصلاح و بهینه سازی برای پاک کردن سایه ها، بازتاب ها و غیره استفاده می کنیم. اما ما به نیت کاربر که ثبت آن لحظه بود وفادار هستیم.

سپس قصد دیگری وجود دارد که می‌خواهد چیزی بسازد . وقتی مردم وارد اینستاگرام می شوند، یک سری چیزهای سیاه و سفید بد بو به آن اضافه می کنند - آنها یک واقعیت جدید ایجاد می کنند. قصد آنها بازآفرینی واقعیت نیست، ساختن چیزی جدید است. پس [ویرایش تولیدی] ایده کاملا جدیدی نیست. ابزارهای هوش مصنوعی مولد این هدف را در چند سال آینده به طور تصاعدی تسریع می‌کنند [...] پس نیاز زیادی به مشتری برای تمایز بین واقعی و جدید وجود دارد. به همین دلیل است که ویژگی Generative Edit ما یک واترمارک اضافه می‌کند و ابرداده‌ها را ویرایش می‌کند، و ما با نهادهای نظارتی کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم تفاوت را درک می‌کنند.»

در مورد مقررات مربوط به هوش مصنوعی، Chomet بيان کرد که سامسونگ "بسیار با مقررات اروپایی در مورد هوش مصنوعی هماهنگ است" و بيان کرد که دولت ها حق دارند نگرانی های اولیه خود را در مورد پیامدهای بالقوه استفاده گسترده از هوش مصنوعی ابراز کنند.

Chomet با اشاره به اینکه سامسونگ فعالانه روی آن کار می کند، گفت : «صنعت باید مسئولیت پذیر باشد و باید تنظیم شود». فناوری جدید ما شگفت‌انگیز و قدرتمند است – اما مانند هر چیز دیگری، می‌توان از آن در راه‌های خوب و بد استفاده کرد. پس ، مناسب است که عمیقاً در مورد راه‌های بد فکر کنیم.»

در مورد نحوه استفاده از Generative Edit در گوشی های جدید گلکسی سامسونگ، فقط زمان مشخص خواهد کرد. شاید این ویژگی به سادگی به کاربران عادی گوشی‌های هوشمند (یعنی کسانی که با فتوشاپ آشنایی ندارند) کمک کند تا عکس‌هایی را که واقعاً می‌خواهند دریافت کنند، نه اینکه جعل عکس‌های انبوه را تسهیل کند. در واقع، هنوز باید دید که آیا فناوری هوش مصنوعی مولد به عنوان یک کل یک مزیت یا مانعی برای جامعه ای خواهد بود که ما می شناسیم.

برای نظرات اولیه ما در مورد Generative Edit و جدیدترین دستگاه های سامسونگ، به بررسی عملی Samsung Galaxy S24 ، بررسی عملی Samsung Galaxy S24 Plus و بررسی عملی Samsung Galaxy S24 Ultra مراجعه کنید.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

نویسنده ارشد ستاد

Axel یک نویسنده ارشد در TechRadar مستقر در لندن است که از آخرین پیشرفت‌های اپل گرفته تا جدیدترین فیلم‌ها به عنوان بخشی از خروجی اخبار روزانه سایت گزارش می‌دهد. اکسل که قبلاً برای نشریاتی از جمله Esquire و FourFourTwo نوشته بود، در کاربردهای فناوری فراتر از دسکتاپ به خوبی تبحر دارد و پوشش او از گزارش و تجزیه و تحلیل عمومی تا مصاحبه های عمیق و نظرات را شامل می شود.

اکسل قبل از پیوستن به TechRadar در سال 2020 برای مدرک ادبیات انگلیسی در دانشگاه وارویک تحصیل کرد و سپس مدرک NCTJ را به عنوان بخشی از طرح آموزش دیجیتال افتتاحیه شرکت به دست آورد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است