متن خبر

چگونه VC ها می توانند در منظره ای که اکنون مملو از استارتاپ های هوش مصنوعی است، برندگان را ارزیابی و جذب کنند.

چگونه VC ها می توانند در منظره ای که اکنون مملو از استارتاپ های هوش مصنوعی است، برندگان را ارزیابی و جذب کنند.

شناسهٔ خبر: 448225 -




فلیسیس، شرکت سرمایه‌گذاری 16 ساله مستقر در منطقه خلیج، برای سرمایه‌گذاری در سطح جهانی شهرت دارد. در واقع، موسس شرکت آیدین سنکوت - که چند سالی را در گوگل به عنوان مدیر محصول در روزهای اولیه آن گذراند - در ترکیه متولد شد و اغلب از شلوغی هایی که در بنیانگذاران در سراسر جهان می بیند صحبت می کند.

فلیسیس همچنین به دلیل سابقه بسیار قوی که در طول زمان ایجاد کرده است، با شرط‌بندی‌های اولیه روی برخی از شرکت‌های برتر مانند Notion، Canva، Adyen، Cruise، Flexport و Shopify شناخته می‌شود. با این حال، ظاهراً این شرکت راضی نمی‌شود که روی موفقیت‌های خود تکیه کند. در عوض، Senkut و تیم اغلب در رویدادهای صنعتی - و همچنین گاهی اوقات حامی - شرکت می‌شوند که بنیانگذاران به آن‌ها می‌روند، و این مورد هفته گذشته در یک رویداد StrictlyVC بود، که شرکت داوطلبانه به عنوان یک شریک در آن لنگر انداخت. خوشبختانه، آنها بهترین نوع شریک برای داشتن هستند، از آنجایی که هم Senkut و هم شریک ویویانا فاگا، که در سال 2021 از شرکت Emergence Capital به شرکت ملحق شدند، اتفاقاً بینش های جالب زیادی برای به اشتراک گذاشتن در مورد شرکت های هوش مصنوعی داشتند که با آنها ملاقات می کنند. و گاهی اوقات به شدت برای زمین‌گیری به عنوان شرکت‌های سبد سهام رقابت می‌کنند. (در میان شرط‌بندی‌های مرتبط Felicis: شرکت توسعه اپلیکیشن Supabase و شرکت تولید محتوا Runway AI را تامین مالی کرده است. )

ما با این دو در چت سریع صحبت کردیم که می‌توانید در پایین صفحه مشاهده کنید، و گزیده‌هایی از آن برای طولانی‌تر شدن و وضوح به آرامی در زیر ویرایش شده است.

ما هر روز در مورد این یا آن تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی می شنویم که از گوگل یا شرکت بزرگ دیگری خارج می شوند. این ها الان بلیط های داغ هستند. چگونه با بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری که سعی در جلب توجه آنها دارند رقابت می کنید؟

ع.س: خنده‌دار است، من در گوگل بودم زمانی که فقط 30 نفر بودند و اکنون 200000 نفر هستند. پس بسیاری از این افراد مانند خانواده هستند، ما آنها را می شناسیم. پس این یک مزیت بزرگ است. . . ما همچنین مبتنی بر پایان نامه هستیم، پس سعی می کنیم کار واقعاً خوبی انجام دهیم و [تقویت این موضوع] زمینه های خاصی وجود دارد که ما اطمینان داریم [و فکر می کنیم] واقعاً آنها را انتخاب خواهیم کرد، و در مورد آنها آموزش دیده ایم. [آنها]. [اما] لازم نیست در هر شرکت هوش مصنوعی حضور داشته باشید تا عملکرد خوبی داشته باشید. شما فقط باید در موارد مناسب باشید. من واقعاً خوشحالم که فعالیت های زیادی وجود دارد [و] افراد در هوش مصنوعی [در حال] انتخاب مجدد اکوسیستم استارتاپی هستند. برای شما بنیانگذاران مشتاق [در بین مخاطبان]، امیدوارم به نحوی به موفقیت دست پیدا کنید. این کار مقداری مثبت را به اکوسیستم ما باز می گرداند.

بدیهی است که همه نمی توانند بنیانگذار باشند. چگونه می دانید چه کسی آنچه را که لازم است دارد؟ اثبات اجتماعی؟

AS: من امیدوارم که ما تصمیمات خود را فقط بر اساس اثبات اجتماعی نمی گیریم. محققان هوش مصنوعی زیادی وجود دارند، اما برخی از برترین آنها بیشترین تعداد استناد را دارند. سپس افرادی پژوهشی هستند که روی تحقیقاتی کار کرده‌اند که دامنه وسیع‌تر و بسیار مهم‌تر از دیگران است. زمانی که ما با Runway کار می‌کردیم، آنها در واقع [مدل یادگیری عمیق] Stable Diffusion را تالیف کردند و احتمالاً یک [مجموعه] از شاید 20 نفر در آن منطقه بودند.

[حتی هنوز] ساختن یک شرکت کار ساده ای نیست، پس بازاری که انتخاب می کنید بسیار مهم است. یکی از قوانین وحشیانه ای که از زمانی که گوگل را ترک کردم یاد گرفتم این است که شما باید واقعاً منطقه خود را انتخاب کنید زیرا اگر در مقابل مدیران فعلی هستید که توزیع شگفت انگیزی دارند، می توانید [چیزی] که حتی 10 برابر بهتر است، پیدا کنید، اما برای [آن لباس] که 100 میلیون کاربر دارد، ارائه یک ویژگی هوش مصنوعی و دریافت 1 دلار در ماه بسیار آسان تر از یک شرکت جدید است که محصولی درخشان ارائه کند. پس اینجاست که شما باید واقعاً از نظر قضاوتی تصمیم بگیرید، این چقدر حیاتی است و آیا واقعاً فرصتی برای حک کردن یک طاقچه از خود دارد؟ به همین دلیل است که تعداد شرکت‌های کمتری وجود دارد که می‌توانند از این نویز بالاتر بروند.

VF: به آن نقطه برگردیم، آیا بنیانگذار می داند که چگونه از آن توزیع استفاده کند؟ [مدیر عامل و بنیانگذار Runway] کریس [Valenzuela] بسیار روشمند بود و اکنون با Canva و Getty شراکت دارد. این بخشی از مواردی است که هنگام حمایت از این محققان هوش مصنوعی باید به دنبال آن باشید - آیا آنها چنین ذهنیت تجاری تجاری دارند؟

اعتبار تصویر: Slava Blazer / TechCrunch

این تیم ها چگونه می توانند برای استعدادیابی رقابت کنند؟ گوگل به تازگی افراد زیادی را اخراج کرده است. من نمی دانم که آیا این بر چیزی تأثیر می گذارد.

VF: جنگ برای استعدادها کاملاً وحشیانه است. زمانی که Google، Meta، و غیره بسته‌های 1 میلیون دلاری را ارائه می‌دهند، این یک مکالمه در سطح هیئت مدیره است. پس ، واقعاً به یافتن این افراد در مراحل اولیه ختم می‌شود، به آنها یک بسته سهام بزرگ ارائه می‌شود، و امیدواریم که آنها به مأموریت ایجاد یک شرکت نمادین تعریف‌کننده دسته‌بندی باور داشته باشند، درست است. این چیزی است که برای ما کار کرده است، اما در حال حاضر فوق العاده سخت است.

AS: با چه کسی کار می کنید نیز مهم است. یکی از چیزهایی که با کار در گوگل با جف دین [دانشمند ارشد گوگل] آموختم، این است که بهترین و باهوش ترین افراد جهان می خواهند با بهترین و باهوش ترین افراد جهان کار کنند. پس اگر با یک تیم A یا A+ شروع کنید [مهم است]. فقط افراد زیادی وجود دارند که واقعاً در صنعت مورد احترام هستند، و همه تحقیقات خود را انجام می دهند، به همان روشی که در مورد ما تحقیق می کنند. پس اگر داستان خوبی نداشته باشید، مأموریت ندارید و A+ ندارید، فکر نمی‌کنم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید.

ویویانا، شما به استراتژی های ورود به بازار اشاره کردید. آیا زمانی که صحبت از شرکت‌های هوش مصنوعی امروزی با شرکت‌های سازمانی «سنتی» می‌شود، این تفاوت‌ها بسیار متفاوت است؟

VF: عرضه به بازار در عصر هوش مصنوعی با آنچه در 10 تا 20 سال گذشته با SaaS بود، کاملاً متفاوت است. یکی دو چیز که ما در مورد آنها زیاد صحبت می کنیم [به عنوان یک شرکت] سرعت تکرار است. قبلاً می‌توانستید یک صفحه وب راه‌اندازی کنید و چند ویژگی را در عرض چند ماه راه‌اندازی کنید و همین کافی بود. اکنون، شرکت‌های هوش مصنوعی آپشن های جدیدی را به صورت روزانه عرضه می‌کنند، و این ویژگی‌ها همیشه بهترین عملکرد هستند. ما در مورد جامعه نیز زیاد صحبت می کنیم. اکنون شرکت ها در Discord راه اندازی شده اند. که یک کانال بازاریابی موثر است. پس بله، کاملاً متفاوت است و به نظر من واقعاً هیجان انگیز است.

اعتبار تصویر: Slava Blazer / TechCrunch

شما سابقه بازاریابی دارید و قبلاً شنیده ام که گفته اید یک استراتژی بازاریابی خوب می تواند مسیر یک شرکت را تغییر دهد. از روی کنجکاوی، نمی‌دانم که شما از دو دستگاه بسیار متفاوت هوش مصنوعی که اخیراً توجه همه را به خود جلب کرده‌اند، چه می‌بینید: پین هوش مصنوعی Humane، که شرکت ماه‌ها قبل از معرفی آن در مقابل گروه کوچکی از خبرنگاران آن را مسخره می‌کرد، و دستگاه Rabbit R1، که رول شد. بدون هیاهو در اتاق کنفرانس یک کازینو در طول نمایشگاه CES.

VF: من راه اندازی Humane را دیدم و دوست دارم یکی بخرم. . .شما باید کاری انجام دهید که برای شما صادق باشد. برای Humane، ایجاد هجوم و انتظار بی‌صدا کاملاً منطقی بود. بستگی به بازار دارد و اینکه بنیانگذار به چه کسی می فروشد و خریدار کیست. اما بهترین محصولات [به طور خودکار] برنده نمی شوند. کپی کردنش خیلی راحته پس شرکت‌هایی که متفاوت به نظر می‌رسند، متفاوت عمل می‌کنند و با کاربرانشان متفاوت صحبت می‌کنند، آن‌هایی هستند که برجسته خواهند شد و برنده خواهند شد.

AS: بسیاری از محصولات عالی به دنبال داستان های علمی تخیلی هستند. [راه اندازی Humane] یکی از آن چیزها بود. مثلاً، آیا چیزی خواهیم داشت که همه جا حاضر باشد و استفاده از آن بسیار آسان باشد و شما حتی به استفاده از آن فکر نکنید و همیشه وجود داشته باشد؟ نکته ترسناک در مورد بازاریابی این است که گاهی اوقات شما می توانید همه چیز را به درستی انجام دهید، و ممکن است هنوز مدتی طول بکشد تا محصول تولید شود. اما اصلی بودن، متفاوت بودن - واقعاً مهم است. اولین بودن برنده نمی شود، اما داشتن بیشترین تمایز تفاوت ایجاد می کند و بازاریابی این موقعیت را تقویت می کند.

(توجه به خوانندگان: عصر بعدی StrictlyVC ما پنج شنبه، 29 فوریه، در هالیوود با همکاری Lightspeed Venture Partners برگزار می شود. اگر می خواهید برای یک شب دیگر با نوشیدنی، لقمه، و گفتگوی عالی به ما بپیوندید، همچنان می توانید اینجا بنشینید. توجه داشته باشید که رویداد اخیر ما در سانفرانسیسکو به فروش رسیده است، و ما انتظار داریم رویداد LA ما نیز به فروش برسد.)

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است