متن خبر

چگونه یک MVP برای پروژه خود بسازید – و چرا باید این کار را انجام دهید

چگونه یک MVP برای پروژه خود بسازید – و چرا باید این کار را انجام دهید

شناسهٔ خبر: 474196 -




اثبات مفهوم، نمونه‌های اولیه، وایرفریم‌ها، مدل‌ها… در واقع حداقل محصول قابل دوام (MVP) چیست؟

خوب، این یک محصول با ویژگی های کافی برای جمع آوری بازخورد کیفی جامع است.

در عمل، درک مفهوم MVP به همان اندازه که دوچرخه سواری آسان است. بیایید آن را انجام دهیم.

در این مقاله قصد دارم توضیح دهم:

MVP چیست؟

مزایای MVP

MVP چگونه ساخته می شود؟

اگر MVP یک دوچرخه بود چگونه توسعه می یافت؟

چرا ساختن MVP مهم است؟

آیا ایده ای برای MVP دارید؟

سوالات متداول

همه مشتریان شما می خواهند شنیده شوند و درک شوند. در دنیای نرم افزار، تعداد زیادی اپلیکیشن و وب سایت وجود دارد، اما تنها تعداد کمی مورد توجه و محبت کاربران قرار می گیرند. پس می توانید با ایجاد حداقل محصول قابل دوام شروع کنید تا دریابید که آیا ایده شما در این محیط رقابتی جایگاهی دارد یا خیر.

ساختن MVP واقعاً هزینه زیادی ندارد. و به شما کمک می کند تا رقابت بازار را با حداقل اتلاف زمان و بودجه (در بدترین حالت) تحلیل کنید. شما کل داستان را کشف خواهید کرد، از مزایا و انواع نمونه اولیه گرفته تا نمونه رایج MVP توسعه یافته آینده خود. پس برای چی منتظری؟

MVP چیست؟

ابتدایی ترین نسخه یک محصول که می تواند برای آزمایش یک ایده تجاری منتشر شود، حداقل محصول قابل دوام (MVP) نامیده می شود. این مفهوم توسط اریک ریس در استارتاپ ناب رایج شد. این بخشی از اخلاق روش شناسی استارتاپ ناب است. با حداقل سرمایه گذاری اولیه، این چارچوب بر کارایی و یادگیری از بازخورد مشتری متمرکز است.

MVP یک فرصت عالی برای اجازه دادن به کاربران بالقوه شما برای بیان نظرات و آزمایش یک محصول قبل از عرضه نهایی آن است. جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد کیفی وظیفه اصلی توسعه MVP است. بر اساس این یافته ها، می توانید MVP خود را تغییر دهید و دوباره آن را آزمایش کنید.

این فرآیند به چرخه ای از توسعه محصول MVP تبدیل می شود که بارها و بارها تا رسیدن به رضایت نهایی مشتری انجام می شود.

MVP ها همه در مورد آزمایش ایده های محصول، تجزیه و تحلیل بازخورد کاربران و ساختن یک نسخه کامل محصول بر اساس آنچه یاد می گیرید هستند. کارشناسان می گویند تا زمانی که نتوانید آن را در دنیای B2B بفروشید، MVP نیست. با این حال، قبل از پرداختن به فرآیند مدیریت یک MVP، بیایید با مزایای اصلی آن آشنا شویم.

مزایای MVP

همه این مزایا یک رویکرد استراتژیک را نشان می دهد که بسیار فراتر از صرفه جویی در هزینه و سرعت به بازار است. این در مورد توسعه هوشمند و مشتری محور است، که در آن هر تکرار یک محصول را به قلب خواسته های کاربران نزدیک می کند.

در اینجا برخی از مزایای بسیاری از ساختن MVP آورده شده است:

1. اعتبار سنجی فرضیه محصول

شما می توانید فرضیه ها را مستقیماً با MVP ها آزمایش کنید. MVP ها با تمرکز بر ساخت ویژگی های اصلی به آزمایش واکنش بازار به یک محصول کمک می کنند. این فرآیند به بنیانگذاران کمک می کند تا مدل کسب و کار خود را با بینش های دنیای واقعی به جای حدس و گمان اصلاح کنند.

2. به حداقل رساندن سرمایه گذاری

توسعه یک MVP به سرمایه گذاری کمتری نسبت به راه اندازی یک محصول نهایی کاملاً توسعه یافته نیاز دارد. این رویکرد با متدولوژی Lean Startup مطابقت دارد، که بر اهمیت استفاده از آپشن های کافی برای نشان دادن مفهوم بدون بارگذاری بیش از حد منابع تأکید می‌کند. این به استارت آپ ها اجازه می دهد تا بودجه خود را به طور موثرتری تخصیص دهند و ریسک های مالی را کاهش دهند.

3. جلب اعتماد سرمایه گذاران و دریافت سرمایه

ارائه یک MVP به خوبی توسعه یافته اغلب برای جذب علاقه سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری خطرپذیر بسیار مهم است. نمایش یک MVP فعال به سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران خطرپذیر کمک می‌کند تا پتانسیل یک ایده کسب‌وکار را تجسم کنند و تأمین سرمایه اولیه را آسان‌تر کند.

4. برای تناسب محصول-بازار پالایش کنید

MVP یک ابزار ایده آل برای اصلاح تناسب محصول با بازار است که یک فرآیند پویا است. این به استارت آپ ها اجازه می دهد تا بر اساس بازخورد کاربران، محصول خود را با نیازهای بازار هماهنگ کنند. این تضمین می کند که محصول نهایی به خوبی توسط مخاطبان هدف خود دریافت می شود و پتانسیل موفقیت را افزایش می دهد.

5. بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید

کلید موفقیت هر کسب و کاری جمع آوری بازخورد از تحقیقات مشتری است. MVP بستری را برای جذب پذیرندگان اولیه و جمع‌آوری بازخورد ارزشمند با تمرکز بر آپشن های اصلی فراهم می‌کند.

چنین بازخوردهای کاربران برای استارتاپ ها برای درک نیازها و ترجیحات مشتری، اولویت بندی نقشه راه محصول و توسعه محصول برای نفوذ بیشتر در بازار بسیار مهم است.

اکنون، شما آماده هستید که با این سوال روبرو شوید: "چگونه توسعه نرم افزار MVP را مدیریت می کنید؟".

baDuR-1JR0cpX5OEJK2ZQL7XY5EK6NKqSDi2eM_MzY91XOscOxKH0BHxGSDbUKc5q_Hi4sWiSNcSm529yP3Vll5v4MDITVXy8iYWCtOtOutF0Lkz QPP9eC5n93uk
مراحل توسعه MVP

چگونه توسعه نرم افزار MVP را انجام دهیم

هر محصولی متفاوت است و روند توسعه آن نیز متفاوت است. قبل از اینکه به جزئیات نحوه ایجاد یک MVP بپردازیم، می خواهم به این نکته اشاره کنم که این یک فرآیند فردی و تکراری است.

کشف محصول

اولین وظیفه شما این است که ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید. می توانید با اجرای کشف محصول شروع کنید. شما باید نیازها، علایق و ویژگی های جمعیت شناختی مخاطبان هدف را مطالعه کنید. همچنین نقاط قوت و ضعف رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

سپس باید تمام ویژگی های قابل پیاده سازی را مرور کرده و موارد ضروری را انتخاب کنید. نکته بعدی این است که این اطلاعات را سازماندهی کنید و در طول کارگاه ها با کمک نمودارها، نمودارها، جداول یا هر شکل دیگری از تجسم که احساس می کنید بهترین نمایش داده ها را نشان می دهد، آنها را ارائه دهید.

اکنون، ایده شما باید واضح تر به نظر برسد، اما هنوز قابل ارائه نیست.

اثبات مفهوم

در مرحله بعد، باید یک Proof of Concept ایجاد کنید. اساساً، این هدف خلاصه کردن مرحله کشف و تأیید این است که ایده نوآورانه شما می تواند در زندگی واقعی پیاده سازی شود.

خوب، شما می دانید که ایده شما قابل اجرا و جامع است. شما می دانید که می توان آن را انجام داد - اما چگونه؟

سفر کاربر

اکنون باید بدانید که کاربر پس از باز کردن برنامه، چه چیزی را می‌خواهد ببیند. یکی از نقاط شروع MVP داشتن حس قوی نسبت به مشتری است. استارت‌آپ‌ها باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی که بر تصمیم‌گیری خرید و استفاده از محصول تأثیر می‌گذارند، پروفایل کاربری هدف را با دقت بسازند.

برای ساختن این پروفایل کاربر هدف، باید موارد زیر را شناسایی کنید:

صنعت: نوع بخشی که محصول شما به آن خدمات می دهد.

مشکلات درد: چالش هایی که محصول شما می خواهد حل کند.

تصمیمات خرید: چگونه تصمیم می گیرند و ترجیح می دهند از چه کانال هایی استفاده کنند.

زمینه ها: به چه روشی از محصول شما استفاده می کنند.

برای انجام این کار، باید یک نقشه سفر کاربر را ترسیم کنید. سفرهای کاربر یک نمایش بصری از یک کاربر بالقوه و تجربه آنها با برنامه شما است. آنها همه چیز را از لحظه ای که کاربر متوجه می شود به این سرویس نیاز دارد، تا لحظه ای که برای اولین بار برنامه شما را پیدا کرده و روی آن کلیک می کند، تا لحظه ای که تصمیم می گیرد این سرویس را بخشی از سبک زندگی خود قرار دهد، پوشش می دهند.

سفرهای کاربر شبیه مجموعه ای از عبارات است که چیزی شبیه به این است:

به عنوان یک [نقش کاربر]، می خواهم [عملکردها] را طوری انجام دهم که [هدف].

به عنوان مثال، "به عنوان یک مدیر وب سایت، می خواهم بتوانم کاربرانی را اضافه یا حذف کنم تا برنامه را از هرزنامه ها پاک نگه دارم". یا، "به عنوان یک کاربر ثبت نام نشده، می‌خواهم بتوانم یک منو را باز کنم تا بتوانم قبل از ثبت نام، آنچه را که برنامه ارائه می‌دهد بفهمم."

نمونه اولیه

پس از آن، زمان شروع نمونه سازی است. نمونه اولیه یک نسخه ساده شده از محصول است. این طراحی محصول نهایی و ناوبری را نشان می دهد. در واقع، این مجموعه ای از تصاویر از رابط برنامه آینده شما است. اگر قابل کلیک باشد، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه‌ها بین صفحه‌ها پیمایش کنید تا جریان کاربر را درک کنید.

نمونه های اولیه حتی ممکن است شبیه یک نسخه بسیار ابتدایی از پلتفرم یا برنامه تلفن همراه شما باشند. این محصول نهایی و MVP نیست زیرا نمی توانید آن را به کاربران واقعی نشان دهید.

در اینجا، شما ایده خود را اجرا می کنید. نوع. می‌توان آن را به همه ذینفعان نشان داد، اما نه به کاربر نهایی تا زمانی که فقط یک پیش‌نویس خام باشد.

اکنون جالب‌ترین بخش می‌آید: شما باید نوع MVP را که می‌خواهید استفاده کنید، تعیین کنید. ما فقط به 5 نوع محبوب نگاه خواهیم کرد (اما تعداد بیشتری نیز وجود دارد). پس بزن که بریم:

جادوگر اوز MVP

این رویکرد به کاربر این توهم را می دهد که یک سرویس یا محصول بدون هیچ گونه دخالت انسانی اجرا می شود - اما در واقعیت، در پشت صحنه، همه اینها به صورت دستی توسط افراد انجام می شود.

به عنوان مثال، برای توسعه یک برنامه دستیار دیجیتال، کارکنان به جای زیرساخت های پیچیده هوش مصنوعی، به صورت دستی به مشتری پاسخ می دهند. MVP به شما این امکان را می دهد که استانداردها را تحلیل کنید و پیشنهاداتی را از کاربران برای بهبود بدون ورودی اولیه جمع آوری کنید.

MVP دربان

شبیه به جادوگر اوز MVP، دربان MVP جلویی برای پاسخ خودکار نهایی یک سرویس سفارشی شده دستی است.

برای مثال، اگر استارت‌آپ شما یک برنامه تحویل غذا است، می‌توانید به جای ساختن یک پلتفرم بسیار خودکار از ابتدا، مدیریت سفارش و تحویل را به صورت دستی شروع کنید. این امر به ویژه در رضایت مشتری در صنایعی که ارزش را از شخصی سازی و لمس انسانی می گیرند، مهم است.

MVP های تک ویژگی

در ابتدا نباید سعی کنید محصولی با امکانات زیاد کنار هم قرار دهید. در عوض، فقط یک ویژگی اصلی را توسعه و منتشر کنید که یک مشکل را حل می کند. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت پیشنهاد قیمت محصول را آزمایش کنید و بازخورد مشتری را برای بهبود جمع آوری کنید.

به طور کلی، اولویت‌بندی عملکردهای مرکزی می‌تواند سرعت توسعه را افزایش داده و احتمال ایجاد مهارت‌های اضافی را کاهش دهد.

پیش سفارش MVP

این شامل قرار دادن پیش سفارش قبل از توسعه یا تولید یک محصول واقعی است. با علاقه و بودجه پیش‌سفارش، می‌توان از فروش زودهنگام برای کمک به ایجاد دید و بهبود محصول استفاده کرد. این روش شانس توسعه چیزی را که قرار نیست در بازار جا بیفتد را کاهش می دهد و برای تکرارهای سریع صرفاً بر اساس نام های واقعی عالی است.

حداقل دموهای قابل اجرا

شما همچنین می توانید چیزی را کنار هم قرار دهید که پیشنهاد قیمت مرکزی شما را نشان دهد اما یک محصول کاملاً کاربردی نیست. این می‌تواند یک مدل، یک نمونه اولیه یا یک ارائه تعاملی باشد که نشان می‌دهد محصول چه کاری می‌تواند انجام دهد، نه اینکه بودجه را برای بهبود کامل رزرو کند.

یک نسخه آزمایشی زنده اولیه به شما امکان می دهد به معامله گران بفروشید، نظرات اولیه سهامداران را دریافت کنید و عملکرد بازار ایده خود را آزمایش کنید. این یک راه بسیار قوی برای آزمایش مفاهیم قبل از تعهد هر منبع به توسعه است.

به محض اینکه همه اطلاعات را در اختیار دارید، می توانیم به سفر خود ادامه دهیم. این فقط یک شروع است. پس ، اجازه دهید نگاهی به مرحله بعدی بیاندازیم.

حداقل توسعه محصول قابل دوام

در این مرحله، شما باید تصمیمات نهایی را در مورد UI/UX بگیرید و طراحی بصری را نهایی کنید. پس از آن، زمان شروع کدگذاری حداقل محصول قابل دوام است.

محصول Minimum Viable شبیه یک برنامه نهایی است و شبیه یک برنامه نهایی است. اما ویژگی های کمتری دارد، طراحی یا عملکرد لزوماً کیفیت تولید نیست و ممکن است کیفیت کد پایین تر باشد. ایده شما ارائه شده است، کد را وارد کرده اید، و تا حدی پیاده سازی شده است - اکنون برای ملاقات با اولین کاربر خود آماده است.

حداقل راه اندازی و آزمایش محصول قابل اجرا

پس از اتمام توسعه و راه اندازی MVP، باید آن را به مجموعه نمونه ای از کاربران واقعی ارائه دهید. در طول چند روز یا هفته آینده، بازخورد مشتریان را جمع‌آوری می‌کنید، نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کنید و MVP خود را بر این اساس اصلاح می‌کنید.

هنگامی که دیدید مشتریان شما کاملا راضی هستند، می توانید شروع به اجرای محصول نهایی کنید.

نمونه ای از توسعه یک MVP – بیایید یک دوچرخه بسازیم

بیایید تصور کنیم که می خواهید یک دوچرخه بسازید. دوچرخه ای خنک، شیک، مقاوم و بادوام. اما اگر یک مشتری بالقوه نتواند بفهمد شما چه چیزی در ذهن دارید و تمام کار سخت خود را از دست بدهید، چه؟ اگر به پول نقد نیاز دارید و باید سرمایه گذاران خود را متقاعد کنید که ایده شما قابل اجرا است، چه؟ خوب، وقت آن است که یک MVP بسازید.

روند توسعه بسیار شبیه به آنچه قبلا توضیح دادم خواهد بود. پس اجازه دهید آن را با این محصول نمونه مرور کنیم تا ببینیم همه چیز چگونه کار می کند.

کشف محصول:

شما یک مرحله کشف را انجام می دهید: در مورد اینکه دوچرخه چیست، از چه قطعاتی تشکیل شده است، مردم چه دوچرخه هایی را دوست دارند و دوچرخه سواران از چه چیزی شکایت دارند، یاد بگیرید. چگونه می توانید دوچرخه خود را متمایز کنید؟

از طریق مطالعات و ارزیابی بازار، بینش هایی در مورد جایگزین های مشتری و نقاط دردسر پیدا می کنید و زمینه را برای استفاده از تکنیک های جدید فراهم می کنید. پس از آن، شما به مهمترین سوال پاسخ می دهید: چه کاری می توانید انجام دهید تا دوچرخه خود را در بین سایر دوچرخه ها متمایز کنید؟

اثبات مفهوم:

فرض کنید متوجه شده اید که چگونه یک زنجیر دوچرخه بسازید که هرگز از حلقه زنجیر نیفتد. هنگامی که ایده روشنی از نحوه انجام این کار دارید، مکانیسم خود را ایجاد می کنید: یک زنجیر، با یک زنجیر و پدال - اثبات مفهوم شما.

با در دست داشتن یک ایده تمیز، ایده خود را به سرمایه گذاران برسانید. درباره ایده خود به آنها بیشتر می گویید و تأیید و حمایت آنها را برای ادامه پروژه دریافت می کنید.

نمونه اولیه:

اما هنوز زمان ساخت دوچرخه نهایی نرسیده است، زیرا هنوز آن را در اندازه واقعی خود ندیده اید. پس اکنون یک کپی کامل از دوچرخه ایجاد می کنید، تمام رنگ ها و مواد را با دقت انتخاب می کنید و آن را شبیه یک محصول واقعی می کنید.

با این حال، پدال‌ها هنوز نمی‌چرخند و شما نمی‌توانید آن را هدایت کنید یا واقعاً سوار آن شوید. این نمونه اولیه شما است - بسیار چشمگیر و واقعی به نظر می رسد اما هنوز کار نمی کند.

توسعه MVP:

سرمایه گذاران شما دوباره ایده را تحلیل می کنند و طرح شما را تایید می کنند، اما اکنون آنها باید عملکرد را ببینند. شما دوباره یک دوچرخه در مقیاس کامل ایجاد می کنید و اکنون دارای چرخ های کار، پدال، ترمز، دنده و صندلی است. که MVP شما خواهد بود.

در این مرحله، می توانید به کاربران خود اجازه دهید آن را امتحان کنند. آنها سوار دوچرخه می شوند، آن را تست می کنند و نظر خود را با شما در میان می گذارند. هرچه افراد بیشتری آن را امتحان کنند، بازخورد شما کامل تر است. فقط مطمئن شوید که دوچرخه خود را به افرادی که به آنها اعتماد ندارید نشان ندهید، در غیر این صورت ممکن است ایده شما را به یک تولیدکننده همسایه که برای امرار معاش دوچرخه نیز تولید می کند، افشا کنند.

تست MVP:

در نهایت، شما محصول خود را بر اساس آنچه مشتریان می‌گویند تغییر می‌دهید تا زمانی که مطمئن شوید که آن را درست انجام داده‌اید. هر بهبودی شما را به کمال نزدیک‌تر می‌کند و اطمینان می‌دهد که دوچرخه‌تان انتظارات را برآورده کرده و از بین می‌برد. از طریق آزمایش و تکرار دقیق، محصولی می‌سازید که نه تنها اهداف شما را برآورده می‌کند، بلکه از عملکرد و قالب لذت می‌برد.

توسعه محصول نهایی:

تنها پس از تمام این مراحل، زمانی که از سرمایه گذاران خود حمایت مالی و تأیید مشتریان خود دریافت کردید، برای راه اندازی آماده می شوید.

صندلی چوبی را با یک صندلی بالشتکی عوض می کنید، چراغ های ایمنی را روی دوچرخه خود نصب می کنید، زنجیر دوچرخه را روغن کاری می کنید، برچسب و زنگ می زنید و شروع به فروش محصول خود می کنید. یک کمپین تبلیغاتی و تبلیغاتی قوی، ورود محصول شما را اعلام می کند. اوج خلاقیت و سخت کوشی نشانه شروع یک فناوری جدید در دنیای دوچرخه سواری است.

چرا MVP مهم است؟

حداقل محصول قابل دوام یک مزیت اصلی دارد، اما این یک مزیت بسیار مهم است: به شما امکان می‌دهد محصول آینده خود را در تنظیمات واقعی با کاربران واقعی آزمایش کنید.

این مزیت ساده پیامدهای مثبت زیادی دارد:

MVP به شما امکان می دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، برنامه توسعه محصول خود را تنظیم کنید.

این به عنوان یک هشدار برای هر اشتباهی که مرتکب می شوید یا به عنوان تأیید تصمیمات تجاری خوب عمل می کند.

این رویکرد با بهینه‌سازی فرآیند برنامه‌ریزی و کاهش خطرات، در زمان، تلاش و پول شما صرفه‌جویی می‌کند.

حداقل محصول بادوام انگیزه را افزایش می دهد زیرا تیم می داند کاری که انجام می دهد مهم است.

توسعه MVP یک تجربه منحصر به فرد از آزمایش ایده محصول ارائه می دهد که قطعا در آینده در زندگی حرفه ای شما مفید خواهد بود.

رویکرد MVP می تواند و باید در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که برای تولیدکنندگان کالاهای سنتی این فرآیند طولانی و سخت است، برای توسعه دهندگان نرم افزار می تواند نسبتاً ساده و در دسترس باشد.

برخی از کسب و کارها ممکن است هنگام ایجاد چیزی نوآورانه حداقل مرحله محصول قابل دوام را نادیده بگیرند - و این ممکن است در فضاهای خاصی قابل درک باشد. اما به نظر من، برای یک شرکت توسعه نرم افزار مضر است.

هنگامی که یک تیم حداقل محصول قابل دوام را راه اندازی کرد، می تواند تصمیم بگیرد که آیا سرمایه گذاری در مسیر درستی است یا خیر. مهم ترین نتیجه MVP گرفتن آمار ارزشمند از کاربران اولیه است. این مشتریان هستند که اطلاعاتی در مورد عملکرد درجه یک پروژه ارائه می دهند. آماری که به دست می‌آورید می‌تواند برای برنامه‌ریزی پیشرفت‌های آینده و اولویت‌بندی آپشن های ی که باید ابتدا اجرا شوند، استفاده شود.

اگر تصمیم دارید قبل از ورود به مخاطبان هدف خود ریسک کنید و ایده خود را اجرا کنید، به طور بالقوه پول، زمان، تلاش، انرژی، الهام‌بخش و حامیان خود را در اختیار دارید.

آیا ایده ای برای MVP دارید؟

شرکت من Covent IT در توسعه حداقل محصولات قابل دوام تجربه دارد. در صورت نیاز به برآورد رایگان برای پروژه مشابه، با خیال راحت با ما تماس بگیرید .

اگر از مقاله لذت برده اید، باید به ادامه مطلب بروید : چگونه برون سپاری فناوری اطلاعات در هزینه های شرکت شما صرفه جویی می کند و از دام های برون سپاری فناوری اطلاعات جلوگیری می کند: نکاتی برای به حداقل رساندن ریسک ها .

سوالات متداول

چگونه منابع کمتری را خرج کنیم

به یاد داشته باشید که باید با حداقل زمان، پول و تلاش یک MVP ایجاد کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید کمتر هزینه کنید و همچنان ایده کسب و کار خود را به طور موثر آزمایش کنید. بحث در مورد این سوال معمولاً به شما کمک می کند تا عملکرد MVP را برای پیاده سازی در مراحل اولیه توسعه محصول جدید انتخاب کنید.

چگونه با کاربران تعامل دارید؟

یکی از اهداف اصلی ایجاد MVP آزمایش فرضیه های شما و تعیین نیاز و ارزش محصول است. بازخورد اولین کاربران محصول به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند. برای اینکه هیچ اطلاعات مهمی را از دست ندهید، به نحوه تعامل خود با مخاطب هدف فکر کنید: از طریق بررسی، نظرسنجی، مصاحبه مستقیم و غیره.

چگونه اولین فروش یک محصول را انجام می دهید؟

اولین فروش محصول به شما ابزاری می دهد تا آن را بیشتر توسعه دهید و ببینید آیا علاقه ای به محصول شما وجود دارد یا خیر. همچنین می توانید سازماندهی پیش فروش را در یک پلتفرم تامین مالی جمعی مانند Kickstarter در نظر بگیرید.

چگونه یک محصول را تبلیغ می کنید؟

کمپین تبلیغاتی و کانال هایی را که استفاده خواهید کرد برنامه ریزی کنید. گوگل ادوردز معمولا ابزار اصلی است. سپس شبکه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام و غیره) را انتخاب کنید، صفحات رسمی ایجاد کنید و شروع به هدف گذاری کنید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی بازخورد جمع آوری کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است