متن خبر

چگونه یکی از معروف‌ترین برندهای آرایشی خلق شد؟/ وقتی مردان مشتری لوازم آرایشی شدند

چگونه یکی از معروف‌ترین برندهای آرایشی خلق شد؟/ وقتی مردان مشتری لوازم آرایشی شدند

شناسهٔ خبر: 459288 -




به گزارش اقتصادنیوز، احتمالاً خانم‌هایی که از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند، نام استی لادر به گوششان بسیار آشنا باشد. استه لادر یا استی لادر، یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای آرایشی و پوستی در دنیاست که در بین افراد مختلف در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این شرکت آمریکایی هم‌اکنون پس از شرکت‌های اورئال، پروکتر اند گمبل و یونیلیور در رتبه چهارم از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی جهان، قرار دارد.

شرکت استی لادر در زمینه تولید انواع محصولات آرایشی، عطر، رنگ مو و سایر محصولات بهداشتی و لوکس فعالیت می‌کند. داستان راه‌اندازی این شرکت به سال 1946 برمی‌گردد. در آن زمان یک زوج آمریکایی به فکر تاسیس یک شرکت تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی افتادند. جوزف لادر و همسرش، جوزفین استه منتزر (که با نام مستعار استه لادر شناخته می‌شد) این شرکت را در سال 1946 راه‌اندازی کردند. نام برند استی لادر هم، با ترکیبی از نام‌های این زوج انتخاب شده است.

در ابتدا این شرکت تنها چهار محصول تولید می‌کرد و توانست پس از مدتی، نخستین فروشگاه خود را در شهر نیویورک افتتاح کند. با گذشت زمان، استی لادر شروع به گسترش محصولات خود کرد و با توسعه روزافزون، این شرکت توانست در سال 1960 در شهر لندن اولین فروشگاه خارجی خودش را افتتاح کند و پس از آن رفته‌رفته به مراکز و فروشگاه‌های استی لادر در سراسر دنیا گفت ه شده و افراد زیادی خواهان خرید محصولات استی لادر بودند.

در حال حاضر شرکت استی لادر یکی از معروف‌ترین برندهای برتر لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است که در بیش از ۱۲۰ کشور به فروش می‌رسد. این شرکت دارای ۲۷ نشان تجاری در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است، که برای نمونه می‌توان به برندهای دونالد ترامپ، تامی هایلفیگر، تام فورد، دونا کارن، کوچ و کلینیک اشاره کرد. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان جنرال‌موتورز، شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بورس نیویورک معامله می‌شود، همچنین جزئی از شاخص اس اند پی ۵۰۰ به‌شمار می‌آید و ارزش سهام این شرکت در حدود 5/9 میلیارد دلار است.

این شرکت با ادعای اینکه رهبر جهانی در زیبایی است، خود را خواستار خوشحال کردن مصرف‌کنندگان با تولید محصولات تحول‌پذیری و زیبایی‌بخش معرفی می‌کند. گفته می‌شود این کمپانی دارای 48 هزار کارمند در سرتاسر جهان است و این رقم قابل توجه، گستردگی محبوبیت در میان مصرف‌کنندگان را ثابت می‌کند. استی لادر با تولید محصولات خود، به طرز شگفت‌آوری اشتیاق مصرف‌کننده را به خلاقیت و نوآوری برای خلق لحظات جدید و شکستن جسورانه مرزهای ثبات در آرایش و مراقبت، برمی‌انگیزد. در این گزارش بیوگرافی از بنیان‌گذار این شرکت یعنی خانم جوزفین استه منتزر ارائه می‌شود.

Untitled

استی لادر

بنابر گزارش تجارت فردا، جوزفین استه منتزر که با نام استی لادر شناخته می‌شود، کارآفرین آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت Estée Lauder و پیشگام در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است. او همچنین یکی از ثروتمندترین زنان کارآفرین آمریکا محسوب می‌شود. جوزفین به عنوان تنها زن فهرست ۲۰‌ نابغه برتر کسب‌وکار در قرن بیستم در مجله تایم انتخاب شد. لادر همچنین افتخار دریافت مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا را در کارنامه خود دارد.

کودکی و نوجوانی استی لادر

ژوزفین استر منتزر در اول جولای سال 1908 در منطقه کویینز شهر نیویورک متولد شد. پدر او ماکس منتزر، اهل چکسلواکی بود که در دهه ۱۸۹۰ به آمریکا مهاجرت کرده بود و به عنوان خیاط کار خود را در این کشور آغاز و بالاخره یک فروشگاه در طبقه پایین خانه خود تاسیس کرد. مادر استی، مجارستانی بود و در سال ۱۸۹۸ به همراه پنج فرزند خود به آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۰۵، با پدر استی که 10 سال کوچک‌تر از خودش بود ازدواج کرد. مادر استی به‌‌رغم اینکه مسئولیت اداره چنین خانواده پرجمعیتی را بر عهده داشت، اما همیشه ظاهری آراسته و زیبا داشت. استی لادر نیز با وجود چنین مادری به آرایش و زیبایی ظاهر اهمیت بیشتری می‌داد، همین موضوع شاید دلیلی بود که این دختر مهاجر، قصد کند کارخانه لوازم آرایشی تاسیس کند. استی لادر در دوران نوجوانی خود علاوه بر تحصیل در دوره دبیرستان به پدرش نیز در کارهای مغازه کمک می‌ کرد. در این زمان اطلاعات زیادی از ارزیابی محصول و اصول خرده‌فروشی را یاد گرفت و در مورد ظاهر کالا و تبلیغ محصولات باکیفیت نیز تجربه زیادی به دست آورد.

براساس گزارش تجارت فردا، در سال ۱۹۱۴، کمی بعد از شروع جنگ جهانی اول، عموی استی، دکتر جان شوتز، برای زندگی به آنها پیوست. او یک شیمیدان حرفه‌ای بود و در اصطبل خالی پشت خانه آنها آزمایشگاهی تاسیس کرده بود که در آن با استفاده از مواد طبیعی، کرم، لوسیون، رژ و عطر تولید می‌ کرد. اشتیاق استی لادر به لوازم آرایشی باعث شد زمان زیادی را صرف تماشا و کمک در روند تولید این محصولات کند. او همچنین این محصولات را با نام شیشه‌های امید به همکلاسی‌هایش می‌فروخت و روی هر کدام اسم منحصربه‌فردی گذاشته بود. در این دوران استی درس‌های زیادی از عمویش همچون چگونگی ساخت کرم‌های فوق‌العاده، نحوه استفاده آنها بر روی پوست و ماساژ صورت را یاد گرفت. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان نیوتاون در المهرست، کوئینز، نیویورک، بر روی کار خود و کمک به تجارت عمویش متمرکز شد.

شروع کار حرفه‌ای

لادر در ابتدا یکی از ترکیبات عمویش را که کرم همه‌کاره سوپر ریچ نام داشت، در باشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به دوستان و افراد مختلف می‌فروخت. یک روز که استی برای آرایش موهای خود به یک سالن آرایشی محلی رفت، فلورانس موریس، صاحب سالن، را ملاقات کرد که تحت تاثیر پوست شفاف و لطیف لادر قرار گرفته بود. موریس از لادر درباره پوست بی‌نقصش پرسید و استی چند روز بعد به همراه چهارتا از کرم‌های عمویش به سالن بازگشت. موریس چنان تحت تاثیر قرار گرفت که از لادر خواست محصولاتش را در سالن جدید موریس بفروشد. استی لادر که در این سالن آرایشی برخورد تحقیرآمیز بعضی مشتریان را تجربه کرد، به خودش قول داد به اندازه‌ای پول به دست آورد که بتواند هر آنچه خواست بخرد.

Untitled

زندگی شخصی

استی در اوایل 20‌سالگی با جوزف لوتر آشنا شد و آنها در 15 ژانویه 1930 با هم ازدواج کردند. سه سال بعد، اولین فرزند آنها، لئونارد به دنیا آمد. استی به‌رغم ازدواجش با جوزف لوتر و تولد فرزند اولش به تلاش خود ادامه می‌داد. او شب‌ها در آشپزخانه روی بهبود محصولات طبیعی کار می‌کرد و برای مشتری میکاپ رایگان انجام می‌داد. همچنین نمونه محصول نیز به آنها هدیه می‌داد و مطمئن بود که آنها برای خرید بیشتر برمی‌گردند.

استی لادر بازار خود را گسترش داد و از مهمانان هتل‌های سراسر کلانشهر نیویورک بازدید کرد. اگرچه مشتری‌های استی افزایش یافتند، اما او از ازدواج خود غافل شد و در نتیجه در سال ۱۹۳۹ از همسر خود جدا شد، زیرا احساس می‌کرد زندگی‌اش را با ازدواج در سن پایین از دست می‌دهد. مدتی پس از طلاق، استی به ساحل میامی فلوریدا نقل مکان کرد و پسرش لئونارد را نیز با خود برد. او دفتر خود را در هتلی در خیابان کالینز مستقر کرد و فروش محصولات خود به مسافران هتل را شروع کرد.

با این حال، او به زودی متوجه شد که اشتباه بزرگی کرده و «شیرین‌ترین شوهر دنیا» را داشته است، پس این دو، در سال 1942 دوباره ازدواج کردند و تا زمان مرگ جوزف در سال 1983 با هم ماندند و بعد از آن هم استی دیگر هرگز ازدواج ن کرد. پسر دوم آنها، رونالد، در سال 1944 به دنیا آمد. پس از بازگشت این زوج به هم، این ‌بار جوزف کار خود را رها کرد تا به استی در کسب‌وکارش ملحق شود. جوزف در حالی که مسئول توسعه و بازاریابی بود، کار تولید و امور مالی را نیز شروع کرد. در سال ۱۹۴۴، آنها اولین قدم بزرگ خود را برداشتند و اولین فروشگاه خود را در نیویورک افتتاح کردند و نام خانوادگی خود را از لوتر به لادر تغییر دادند. در سال ۱۹۴۶، استی لادر شرکت خود را با نام استی لادر تاسیس کرد و تصمیم گرفت محصولات شرکت فقط از طریق فروشگاه‌های بزرگ به فروش برسد.

Untitled

 نقاط عطف کلیدی در تاریخ برند استی لادر

در ابتدا این شرکت فقط چهار محصول روغن پاک‌کننده، لوسیون پوست، کرم فوق‌العاده همه‌کاره و پک کرم داشتند. استی لادر و همسرش در آشپزخانه یک رستوران منهتن محصولات خود را تولید می‌کردند. در سال ۱۹۴۷، شرکت استی لادر اولین سفارش عمده خود را از یک فروشگاه بزرگ لوکس در شهر نیویورک دریافت کرد که سفارشی ۸۰۰دلاری بود. این محموله ظرف دو روز به فروش رسید.

اوایل دهه ۱۹۵۰، لوازم آرایشی استی لادر در چندین فروشگاه‌ معتبر فروخته می‌شد و برای گسترش کار خود فقط نیاز به تبلیغات بیشتر داشتند. متاسفانه بودجه آنها محدود بود و آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ حاضر به تبلیغات برای آنها نبودند. در این زمان ایده جذابی به ذهن استی لادر خطور کرد و آن، توزیع نمونه رایگان به خریداران فروشگاه‌ها بود که برخلاف نظر مدیران فروشگاه‌ها، استی موفق شد. پس از این موفقیت استی لادر تصمیم به سفر به سراسر آمریکا و راه‌اندازی غرفه‌های فروش محصولاتش در فروشگاه‌های بزرگ گرفت. او فروشندگان را خودش شخصاً انتخاب می‌کرد و به آنها آموزش می‌داد. این‌بار ایده هدیه با هر خرید را اجرایی کرد.

زمانی که سرمایه کافی برای شرکت تامین شد، به سراغ تولید محصولات بیشتر رفتند که به سود بالای این شرکت منجر شد. یکی از این محصولات که معرفی آن جزو لحظات مهم در تاریخ برند استی لادر بود، معرفی Youth Dew در سال 1953 بود. Youth Dew یک روغن حمام بود که اهمیت آن به عنوان یک عطر دوچندان شد. تا دهه 1950، بیشتر زنان از عطر، در مناسبت‌های خاص استفاده می‌کردند.

زنان منتظر می‌ماندند تا شوهرشان در روز تولد یا سالگرد ازدواجشان عطر هدیه بدهد. اما استی می‌خواست راهی پیدا کند تا زنان بتوانند عطر خود را بخرند، پس Youth-Dew را ایجاد کرد. این نوآوری صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی را با طوفانی مواجه کرد و نحوه فروش عطر را تغییر داد و این شرکت نوپا را به یک تجارت چند میلیون‌دلاری تبدیل کرد. این روغن در ابتدا به عنوان هدیه همراه با خرید در نظر گرفته شده بود که به تدریج محبوبیت آن افزایش پیدا کرد و در نهایت به یک محصول مستقل تبدیل شد. این محبوبیت نشان‌دهنده ورود این برند به دنیای عطرها بود و شرکت استی لادر را به عنوان یک برند زیبایی چندوجهی معرفی کرد.

موفقیت بین‌المللی استی لادر

با موفقیت این روغن حمام، استی لادر تصمیم گرفت در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کند. این شرکت توانست در سال 1960 در شهر لندن اولین فروشگاه خارجی خودش را افتتاح کند و یک سال بعد در هنگ‌کنگ دفتر فروش محصولات خود را تاسیس کرد. پس از آن رفته‌رفته به مراکز و فروشگاه‌های استی لادر در سراسر دنیا گفت ه شده و افراد زیادی خواهان خرید محصولات استی لادر شدند.

در سال 1964 شرکت استی لادر عطر مردانه‌ای به نام آرامیس به عنوان یکسری از محصولات معطر و خوشبوکننده برای آقایان معرفی کرد که اکنون به یک خط جداگانه برای آقایان تبدیل شده و شامل ۲۰ محصول مختلف است. در سال ۱۹۶۸، این شرکت سومین برند تجاری خود را به نام کلینیک، خط تولید مواد آرایشی بدون عطر و غیرآلرژی‌زا راه‌اندازی کرد. این محصولات در آزمایشگاه‌های کلینیک ساخته شده و تحت نظارت مستقیم عروس استی، اولین لادر است.

فعالیت‌های اجتماعی استی لادر

شاید یکی از اصلی ترین فعالیت‌های این برند در اجتماع، خلق کمپین آگاهی از سرطان پستان (BCA) بوده است. از آن زمان این تلاش‌ها برای آگاه‌سازی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در برابر سرطان سینه جواب داد. اهمیت این موضوع از این نظر است که تشخیص به موقع این بیماری می‌تواند جان انسان‌های زیادی را از خطر مرگ نجات دهد. در واقع مارک استی لادر و 18 برند زیرمجموعه این کمپانی از اولین و بزرگ‌ترین پشتیبان‌های شرکت بنیاد تحقیقات سرطان پستان بودند. همچنین این شرکت در حمایت از حقوق حیوانات، تست‌های داوطلبانه بر روی نمونه‌های انسانی، جایگزین آزمایش بر روی حیوانات کرده است.

اواخر عمر

در سال ۱۹۷۳، استی لادر از سمت خود به عنوان رئیس شرکت به نفع پسرش لئونارد استعفا کرد، اما به عنوان رئیس هیات‌مدیره باقی ماند. او از پیوستن فرزندان و نوه‌هایش به کسب‌وکار خانوادگی بسیار خرسند بود. در نهایت ملکه لوازم آرایشی در سال 1995 بازنشسته شد و در ۲۴ آوریل ۲۰۰۴، بر اثر ایست قلبی در خانه‌اش در منهتن درگذشت.

چرا مردان مشتری بازار لوازم آرایشی شدند؟

نکته جالب توجه این روزها اما تغییر مشتریان بازار لوازم آرایشی از زنان به مردان است، موضوعی که این روزها بسیار شاهد آن هستیم. براساس گزارش اکوایران، محصولات مراقبت از پوست و مو بیشتر در میان مردان مورد اقبال قرار گرفته است و همین امر هم باعث شده تا بازار جدیدی برای عرضه محصولات پوست و مو آقایان ایجاد شود.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است