متن خبر

چگونه فالوورها را در اینستاگرام مخفی کنیم و از حریم خصوصی خود محافظت کنیم

چگونه فالوورها را در اینستاگرام مخفی کنیم و از حریم خصوصی خود محافظت کنیم

شناسهٔ خبر: 462325 -




وقت خود را به دنبال دکمه جادویی که فالوورهای اینستاگرام را مخفی می کند تلف نکنید – این دکمه وجود ندارد. در عوض، بسته به اینکه در اینستاگرام حساب عمومی یا خصوصی دارید، تمام راه‌حل‌هایی را که می‌توانید برای مخفی کردن فالوورها و فهرست زیر از سایر افراد استفاده کنید، به شما نشان خواهیم داد.

آیا می توانید فالوورهای خود را در اینستاگرام مخفی کنید؟

در حال حاضر، اینستاگرام ویژگی رسمی "مخفی کردن فالوورها" را برای کاربران عمومی اینستاگرام ارائه نمی دهد. با این حال، گزارش‌ها و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اینستاگرام ممکن است در مراحل اولیه آزمایش یک ویژگی جدید باشد، به خصوص برای پروفایل‌های تایید شده اینستاگرام با چک مارک‌های آبی وجود دارد. برخی از کاربران گزارش می‌دهند که هنگام مشاهده نمایه‌های برخی از افراد مشهور و شرکت بازی‌های ویدیویی، پیامی را مشاهده کرده‌اند که در آن نوشته شده است: «فقط (نام کاربری) می‌تواند همه دنبال‌کنندگان خود را ببیند».

فهرست مطالب

توجه داشته باشید که این مرحله آزمایش محدود به نظر می رسد و به طور کلی قابل اجرا نیست. اکثر اکانت های اینستاگرام، حتی آنهایی که وضعیت تایید دارند، گزینه ای برای مخفی کردن فالوورهای خود ندارند. علاوه بر این، بسیاری از کاربران همچنان می‌توانند به فهرست فالوورهای آن حساب‌های شرکت‌کننده در این آزمون دسترسی داشته باشند.

نحوه مخفی کردن فالوورها و فهرست فالوورها در اینستاگرام

برای کسانی که به حفظ حریم خصوصی اکانت خود اهمیت می دهند – جدا از فهرست فالوورهای خود، می توانید لایک ها و بازدیدهای پست های اینستاگرام و وضعیت فعالیت خود را از دیگران پنهان کنید، حتی اگر حساب اینستاگرام خصوصی ندارید.

اگر "پنهان کردن فالوورهای من" تنها هدف شماست، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید سعی کنید آنها را از کاربران خاص پنهان کنید.

1. حساب خود را خصوصی کنید

ساده ترین راه برای محدود کردن نمایان بودن فهرست افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند، تنظیم حساب خود بر روی خصوصی است. این تضمین می‌کند که این فهرست ‌های فالوور فقط برای کسانی که شما را دنبال می‌کنند قابل دسترسی است و حریم خصوصی شما را در پلت فرم رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهد.

این راهنمای گام به گام را برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود دنبال کنید. دستورالعمل ها برای کاربران iOS و اندروید یکسان است.

    اینستاگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید.

    روی نماد نمایه واقع در گوشه سمت راست پایین برنامه اینستاگرام ضربه بزنید تا صفحه پروفایل شما باز شود.

    با ضربه زدن روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه، منوی تنظیمات را باز کنید.

    در منوی تنظیمات ، روی حریم خصوصی ضربه بزنید یا تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید (بسته به نسخه برنامه ای که دارید).

    در تنظیمات حریم خصوصی حرکت کنید و حریم خصوصی حساب را انتخاب کنید.

Screenshot from Instagram app Account privacy menu

    سوئیچ کنار حساب خصوصی را تغییر دهید تا آن را فعال کنید و نمایه خود را خصوصی کنید.

Screenshot from Instagram app turn account private

با تنظیم حساب خود بر روی خصوصی، شبکه بسته تری ایجاد می کنید که فقط فالوورهای مورد تایید شما می توانند فالوورهای شما و کسانی را که دنبال می کنید ببینند. یکی از نکات منفی این است که پس از تنظیم حساب کاربری خود بر روی خصوصی، باید به صورت دستی هر درخواست فالوور جدید را تأیید کنید، که می تواند زمان بر باشد.

2. افراد را از اینستاگرام خود حذف کنید

پس از خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود، می توانید کنترل کنید چه کسی فالوورهای شما را ببیند. اگر کاربر خاصی در فهرست دنبال کنندگان شما وجود دارد که ترجیح می دهید به این اطلاعات دسترسی نداشته باشد، می توانید به راحتی آنها را حذف کنید.

برای حذف فالوور از اینستاگرام خود مراحل زیر را دنبال کنید.

    اینستاگرام را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در سمت راست پایین اپلیکیشن اینستاگرام ضربه بزنید.

    به بخش Followers در بالا بروید.

    در فهرست اسکرول کنید و فرد خاصی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید.

    در کنار نام کاربری شخصی که می خواهید حذف کنید گزینه Remove را انتخاب کنید.

Screenshot from Instagram app remove a follower

    با زدن دوباره Remove اقدام خود را تأیید کنید.

با دنبال کردن این مراحل، فرد انتخاب شده را به طور موثر از فهرست فالوورهای خود حذف می کنید. این امر دسترسی آن‌ها به فهرست ‌های فالوور و فالوور، استوری اینستاگرام و پست‌های شما را محدود می‌کند. با این حال، آنها می توانند تعداد فالوورها را در پروفایل اینستاگرام شما (تعداد فالوورهایی که دارید) مشاهده کنند. این روش سطحی از کنترل را در مورد اینکه چه کسی نسبت به فعالیت‌های حساب شما بینش دارد و در عین حال اولویت‌های حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند، فراهم می‌کند.

این یک راه حل موثر برای حفظ سطحی از حریم خصوصی است، اما با حساب های شخصی خصوصی بهترین کار را دارد. اگر شما یک خالق محتوا، یک تأثیرگذار یا برندی هستید که هدف شما قرار گرفتن در معرض گسترده تر است، ممکن است داشتن یک حساب عمومی سودمندتر باشد. اگر این مورد شماست، راه حل دیگری را برای مخفی کردن فالوورهای خود در اینستاگرام امتحان کنید.

3. افراد را در اینستاگرام بلاک کنید

اگر یک حساب تجاری دارید یا اگر روی افزایش دسترسی خود در اینستاگرام کار می کنید، خصوصی کردن حساب خود ممکن است گزینه خوبی نباشد.

Screenshot from Instagram app Business accounts can't be private

در این حالت، تنها راه برای مخفی کردن فالوورها در یک حساب عمومی اینستاگرام، بلاک کردن افراد خاص است.

این یک رویکرد جایگزین برای کسانی است که به دنبال کنترل افرادی هستند که می‌توانند دنبال‌کنندگان و فهرست‌های دنبال‌کننده‌شان را بدون خصوصی‌سازی کامل در برنامه مشاهده کنند. نقطه ضعف آشکار در اینجا این است که شما نمی توانید فالوورهای خود را به یکباره از همه پنهان کنید. درعوض، باید به هر نمایه فردی بروید و آنها را مسدود کنید.

در اینجا نحوه بلاک کردن کاربر در اینستاگرام آورده شده است.

    اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل کاربری که می خواهید بلاک کنید بروید.

    در صفحه نمایه آنها، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

Screenshot from Instagram app block a person

    از میان گزینه‌ها، Block را انتخاب کنید. اینستاگرام این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد که فقط این حساب خاص یا تمام حساب هایی را که ممکن است توسط کاربر ایجاد شود مسدود کنید. گزینه مناسب را انتخاب کنید و دوباره روی Block ضربه بزنید.

پس از بلاک شدن، کاربر نمی تواند صفحه شما را پیدا کند و در نتیجه فالوورها، فهرست های فالو و محتوای شما در اینستاگرام از دید آنها پنهان می شود. مهم است که توجه داشته باشید که مسدود کردن یک حساب به همه حساب‌های مرتبط با همان ایمیل یا شماره نیز تعمیم می‌یابد.

در حالی که این روش به طور موثر فالوورهای شما را پنهان می کند، به خاطر داشته باشید که یک کاربر مصمم می تواند با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن دیگری یک حساب کاربری جدید ایجاد کند. بلاک کردن شخصی در اینستاگرام نه تنها فالوورهای شما را پنهان می کند، بلکه از دسترسی آنها به پست ها، استوری ها یا حلقه های شما و امکان تماس با شما نیز جلوگیری می کند. این یک راه حل عملی برای محدود کردن انتخابی دسترسی بدون خصوصی کردن کل حساب شما است.

اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید، می توانید به سادگی به صفحه آنها بروید و آنها را رفع انسداد کنید.

فالوورهای اینستاگرام خود را خصوصی نگه دارید

اگرچه اینستاگرام راه مستقیمی برای مخفی کردن فالوورها و فهرست های فالو در اینستاگرام از سایر کاربران ارائه نمی دهد، چندین راه حل به شما در انجام این کار کمک می کند.

چه بخواهید حساب خود را خصوصی کنید، چه فالوورهای خاصی را حذف کنید یا از ویژگی مسدود کردن استفاده کنید، هدف این است که حریم خصوصی اینستاگرام خود را مطابق با ترجیحات خود حفظ کنید. هر روشی مزایا و ملاحظات خود را دارد، پس رویکردی را انتخاب کنید که با حضور آنلاین شما و اهداف رسانه های اجتماعی شما مطابقت دارد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است