متن خبر

چگونه امنیت وردپرس را افزایش دهیم و از رتبه سئو خود محافظت کنیم

چگونه امنیت وردپرس را افزایش دهیم و از رتبه سئو خود محافظت کنیم

شناسهٔ خبر: 450105 -




در این مقاله، نکات و استراتژی هایی را برای شناسایی و رسیدگی به مسائل رایج امنیتی وردپرس برای محافظت از وب سایت و رتبه بندی جستجو در برابر حملات سایبری یاد خواهید گرفت.

تنها در سپتامبر 2023، بیش از 17000 وب سایت وردپرس قربانی بدافزار Balada Injector شدند.

عواقب آن برای مشاغلی که صاحب آن وب سایت ها هستند ویرانگر بود.

جدا از پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های سنگین، وب‌سایت‌های تجاری که توسط یک حمله سایبری در معرض خطر قرار می‌گیرند، باید برای بازسازی شهرت خود نزد مشتریان و موتورهای جستجوی فعلی‌شان سخت کار کنند.

متأسفانه، همه مشاغل این کار را نمی کنند.

فهرست مطالب

خوراکی های کلیدی

    فوریت امنیت وردپرس : بیش از 17000 سایت وردپرس در سپتامبر 2023 به دلیل بدافزار در معرض خطر قرار گرفتند، که نشان دهنده نیاز اساسی به اقدامات امنیتی وب سایت برای محافظت از مشاغل و شهرت آنلاین آنها در برابر حملات سایبری است.

    تأثیر بر سئو و عملیات تجاری : نقض امنیت نه تنها منجر به ضرر و جریمه مالی می شود، بلکه به طور قابل توجهی به رتبه بندی سئو وب سایت و اعتبار کسب و کار نزد مشتریان و موتورهای جستجو آسیب می رساند و بازیابی را به چالش می کشد.

    گام های پیشگیرانه برای محافظت : این مقاله راهنمای جامعی را برای استفاده از امنیت وردپرس برای مزایای SEO، از جمله اجرای گواهینامه SSL مناسب، به روز نگه داشتن افزونه ها، ایجاد یک خط مشی امنیت سایبری، سرمایه گذاری در افزونه های امنیتی، و هوشیاری برای جلوگیری از حملات و بهبود وب سایت و رتبه بندی دامنه

ارتباط غیرقابل انکار بین امنیت وب سایت و سئو

کووید-19 به طرز چشمگیری رفتارهای خرید مصرف کننده را تغییر داد.

حتی با وجود اینکه مردم به آرامی به روش های خرید قبل از همه گیری خود باز می گردند، عادات خریدی که در طول همه گیری ایجاد کردند همچنان باقی مانده است.

مصرف کنندگان هنوز فرآیند خرید خود را به صورت آنلاین آغاز می کنند و بیش از نیمی از آنها ترجیح می دهند از موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات برای خرید استفاده کنند.

PWC در جستجوی خدمات محصول

پاسخ های نظرسنجی به این سوال، "به طور کلی، شما معمولاً در کجا درباره اقلام/محصولی که قصد خرید آن را دارید تحقیق می کنید؟" منبع: نظرسنجی جهانی بینش مصرف کنندگان در ژوئن 2023 PwC

و در حالی که خرید در فروشگاه در حال بازگشت است، خرید آنلاین کند نمی شود. eMarketer پیش بینی می کند که تعداد خریداران آنلاین تا سال 2026 تنها در ایالات متحده به 230.6 میلیون نفر افزایش یابد.

معیارهای خرده فروشی Emarketer تجارت الکترونیک 2020 تا 2026

منبع: eMarketer

اینها، به علاوه پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی (AI) و فناوری اینترنت، از برندها انتظار دارند که محصولات و خدمات با کیفیت بالا و تجربه خرید لذت بخش، ایمن و آسان را به آنها ارائه دهند.

این انتظار فقط به وب سایت های تجارت الکترونیک و B2B محدود نمی شود. مصرف کنندگان انتظار دارند این نوع تجربه را در هر وب سایتی که در اینترنت بازدید می کنند، از جمله موتورهای جستجو، به دست آورند.

به همین دلیل است که انتشار مقالات روشنگر و پیروی از بهترین شیوه های سئو دیگر برای کسب رتبه خوب در گوگل و سایر موتورهای جستجو کافی نیست. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما تجربه کاربری را به مخاطبان هدف شما ارائه می دهد که انتظارات آنها را برآورده می کند - اگر بیشتر از آن نباشد.

چگونه نقض امنیت تلاش های سئوی شما را از مسیر خارج می کند

اثرات یک حمله سایبری می تواند آنقدر مخرب باشد که برخی از کسب و کارها هرگز نمی توانند آن را بازیابی کنند.

قربانیان حملات سایبری علاوه بر پرداختن به هزینه‌های هنگفت ناشی از نقض امنیت، با اعتباری لکه دار نزد مشتریان و موتورهای جستجوی خود باقی می‌مانند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند هر کسب و کار SaaS هستند زیرا مسئولیت ایمنی اطلاعات شخصی کاربران خود را در زمان استفاده از خدمات خود بر عهده دارند.

به همین دلیل است که آنها امنیت وب سایت را در میان عوامل مهمی که هنگام ارزیابی تجربه کلی صفحه وب سایت در نظر می گیرند، قرار می دهند.

معیارهای تجربه صفحه گوگل

مستندات تجربه صفحه گوگل شامل یک سوال با تمرکز بر امنیت وب سایت است.

و آنها تنها نیستند.

مرورگرها و وب سایت هایی که بر روی آنها بک لینک ساخته اید نیز از هدایت ترافیک به وب سایت شما توسط کاربران جلوگیری می کنند.

تا زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو URL سایت شما را از فهرست های بلاک خود حذف نکنند، مرورگرها هر بار که کسی سعی می کند از وب سایت شما بازدید کند، اعلانی مانند این را نشان می دهد.

اسکرین شات <a href= از یک سایت در فهرست سیاه" loading="lazy">

از سوی دیگر، ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush بک لینک های وب سایت شما را به عنوان «سمی» یا «مخفف» طبقه بندی می کنند و باعث می شود سایر وب سایت ها بک لینک های شما را از سایت های خود حذف کنند و هر گونه لینکی که به سایت آنها اشاره می کند را رد کنند.

به همین دلیل یکی از اولین نشانه هایی که نشان می دهد امنیت وب سایت شما نقض شده است این است که وب سایت شما دیگر هیچ ترافیکی دریافت نمی کند.

و حتی پس از اینکه موفق شدید وب سایت خود را از فهرست بلاک گوگل خارج کنید، مشتریان جدید و فعلی کسب و کار خود را به جای دیگری منتقل می کنند و اخبار مربوط به نقض امنیت را به کسانی که در شبکه های خود و سایت های تحلیل آنلاین هستند منتشر می کنند و تلاش های وب سایت و سئوی شما را کاهش می دهند. یک مارپیچ باطل

استفاده از امنیت وردپرس برای مزیت سئو: راهنمای گام به گام

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محافظت از وب سایت و مشتریان خود در برابر مجرمان سایبری که در سراسر اینترنت در کمین هستند و به دنبال قربانی بعدی خود هستند، بردارید.

مرحله 1: گواهی SSL مناسب برای کسب و کار خود را پیاده سازی کنید

گواهینامه های SSL تمامی داده های ارسال و دریافت شده در وب سایت شما را رمزگذاری می کند و از اطلاعات شخصی و کسب و کار شما و مشتریان در برابر نقض داده ها محافظت می کند.

اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب مانند SiteGround اکنون گواهینامه های SSL را به عنوان بخشی از خدمات میزبانی وب سایت وردپرس خود دارند. با این حال، تحلیل اینکه نوع گواهی SSL/TLS سطح امنیتی مورد انتظار برای کسب و کار و فعالیت های آنلاین شما را فراهم می کند ضروری است.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، گواهینامه SSL معتبر سازمانی (OV) بهترین گزینه شما خواهد بود زیرا این نوع گواهینامه SSL تأیید می کند که وب سایت شما به یک مؤسسه تجاری قانونی مرتبط است.

مرحله 2: تمام افزونه های وردپرس خود را به روز نگه دارید

توسعه دهندگان معتبر افزونه وردپرس به طور مرتب افزونه های خود را برای رفع هر گونه آسیب پذیری که مجرمان سایبری می توانند به طور بالقوه از آنها سوء استفاده کنند، به روز می کنند. پس ، پس از دریافت اعلان، مطمئن شوید که هر افزونه را به روز کنید.

قبل از به‌روزرسانی افزونه‌های وردپرس، از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، به خصوص اگر در حال به‌روزرسانی سازنده سایت یا افزونه‌های امنیتی خود هستید. اگر افزونه به روز شده باعث خرابی وب سایت شما یا مشکلات سازگاری با سایر افزونه های شما شود، همیشه می توانید به نسخه قبلی برگردید.

اگر افزونه‌های نصب‌شده‌ای دارید که توسعه‌دهندگان آن‌ها برای مدتی طولانی به‌روزرسانی نکرده‌اند، آن‌ها را غیرفعال و از وب‌سایت خود حذف کنید، زیرا ممکن است حاوی آسیب‌پذیری‌هایی باشند که مجرمان سایبری می‌توانند از آن‌ها به عنوان درب پشتی برای ورود به وب‌سایت شما استفاده کنند.

مرحله 3: یک خط مشی امنیت سایبری برای سازمان خود ایجاد کنید

با تطبیق مدل‌های کار از راه دور و ترکیبی از راه دور، ایجاد و حفظ یک خط‌مشی امنیت سایبری در شرکت شما مهم‌تر از همیشه شده است.

یک خط‌مشی امنیت سایبری دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌ها را مستند می‌کند که همه افراد در سازمان شما باید رعایت کنند تا از وب‌سایت و فرم‌های وردپرس شما در برابر نقض‌های امنیتی احتمالی ناشی از استفاده از اتصالات و دستگاه‌های اینترنتی کمتر ایمن محافظت کنند.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید خط‌مشی امنیت سایبری خود را در قرارداد کارمند، دفترچه راهنما، و فرآیند ورود به هواپیما بگنجانید.

انجام این کار تضمین می کند که شما به درستی این خط مشی ها و عواقب نقض آنها را ابلاغ می کنید.

مرحله 4: روی افزونه های امنیتی سرمایه گذاری کنید

افزونه‌های امنیتی مانند Sucuri یا Wordfence با اجرای آپشن های ی مانند حفاظت از دیوار آتش و تلاش‌های محدود برای ورود به وب‌سایت شما، به جلوگیری از نفوذ هکرها به وب‌سایت شما کمک می‌کنند.

آنها همچنین به طور مداوم وب سایت شما را اسکن می کنند تا هر بدافزاری را که ممکن است خط اول دفاعی خود را شکسته باشد، پیدا کرده و برطرف کنند.

اگر آنها هر گونه مشکل امنیتی وردپرس را در وب سایت شما پیدا کنند، این افزونه های امنیتی به شما اطلاع می دهند تا بتوانید فورا اقدام کنید.

حصار کلمه اطلاع رسانی مشکل امنیتی وردپرس

تصویری از یک اعلان هشدار ایمیلی که توسط Wordfence Security برای کاربران ارسال شده است

مرحله 5: همیشه هوشیار و فعال باشید

حتی با وجود اینکه مراحل قبلی را دنبال کرده اید، نظارت دقیق بر وب سایت خود برای هرگونه مشکل امنیتی وردپرس هنوز ضروری است.

جهش‌ها و گام‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شاهد بوده‌ایم، متأسفانه به مجرمان سایبری کمک کرده تا تکنیک‌های هک خود را اصلاح کنند.

یکی از رایج ترین روش های هک، فیشینگ ایمیل است. این حمله سایبری افراد را فریب می دهد تا اطلاعات حساسی مانند رمز عبور و جزئیات کارت اعتباری را با ارسال ایمیل هایی با ظاهر قانونی فاش کنند.

به لطف ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT، مجرمان سایبری اکنون می توانند ایمیل های فیشینگ قانع کننده تری را برای قربانیان ناآگاه ارسال کنند. یک مطالعه نشان داد که در ماه‌های پس از ChatGPT، افزایش 1265 درصدی قربانیان فیشینگ ایمیل افزایش یافته است.

ابزارهایی مانند Ahrefs به شما این امکان را می‌دهند که به طور منظم بازرسی‌های وب‌سایت و بک‌لینک را انجام دهید تا به سرعت تهدیدات احتمالی مانند بک لینک به وب‌سایت‌های با امنیت پایین یا کاهش قابل توجه ترافیک وب‌سایت خود را شناسایی و برطرف کنید.

همچنین، مطمئن شوید که از تیم فناوری اطلاعات خود می‌خواهید که آزمایش و تأیید صحت داده‌های مشتری خود را به عادت تبدیل کنند، به‌خصوص اگر اخیراً استفاده از ابزار یا برنامه نرم‌افزار جدیدی را شروع کرده‌اید.

در بازار دیجیتال امروزی، داده ها یک کالای اصلی هستند.

کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند که باعث درآمد و رشد می‌شود.

برای مجرمان سایبری، داده ها به آنها امکان دسترسی به حساب های بانکی و کارت های اعتباری قربانیانشان را می دهد.

آزمایش منظم یکپارچگی داده‌های شما اطمینان حاصل می‌کند که آن‌ها جاری، دقیق هستند و توسط بدافزاری که مجرمان سایبری می‌توانند از آن برای نفوذ به سیستم‌های شما استفاده کنند، خراب نشده‌اند.

مهمتر از همه، به قلب خود گوش دهید.

اگر در مورد ایمیلی که از بانک یا سازمان امور مالیاتی دریافت کرده اید احساس ناراحتی می کنید، به این فکر نکنید که با آنها تماس بگیرید تا تحلیل کنید که آیا ایمیل از طرف آنها آمده است یا خیر.

ناراحتی صرف چند دقیقه معطل برای صحبت با کسی در این مورد در مقایسه با اثرات مخرب قربانی شدن در حملات سایبری چیزی نیست.

افزایش رتبه دامنه (DR) با Ahrefs با استفاده از اقدامات امنیتی

رتبه بندی دامنه (DR) یک معیار Ahrefs است که کیفیت کلی پروفایل بک لینک وب سایت شما را اندازه گیری می کند.

این اولین معیاری است که هنگام تحقیق در مورد یک وب سایت با استفاده از اکسپلورر سایت Ahrefs مشاهده خواهید کرد.

امتیاز اهرف

علیرغم اینکه کاربران گوگل نقش بک لینک ها را در رتبه بندی جستجو کم اهمیت می دانند، امتیاز DR وب سایت شما هنوز هم نشانگر خوبی از رتبه وب سایت شما در SERP است.

در اینجا دلیل آن است. گوگل هنگام انتخاب سایت هایی که در SERP های خود برای یک پرس و جوی خاص گنجانده شود، کیفیت محتوا را به عنوان یک عامل مهم فهرست می کند.

یکی از راه هایی که آنها کیفیت یک محتوا را تعیین می کنند، تعداد وب سایت های معتبری است که به این محتوا پیوند داده شده اند.

به طور خلاصه، بک لینک های با کیفیت.

محتوای با کیفیت بک لینک گوگل

اسکرین شات از سند نحوه تولید خودکار نتایج جستجوی Google.

اینها همان معیارهایی هستند که Ahrefs هنگام محاسبه امتیاز DR وب سایت شما در نظر می گیرد.

با این حال، ایجاد تعداد زیادی بک لینک برای رتبه بندی وب سایت شما در SERP کافی نیست. در واقع، همانطور که رئیس من، دیوید الیس، بنیانگذار بازاریابی دیجیتال Teranga توضیح می دهد، حتی می تواند باعث کاهش رتبه جستجوی شما شود:

بهترین راهی که می‌توانم این را توضیح دهم این است که بگویم: «پرندگان یک پر با هم جمع می‌شوند». اگر فقط چند بک لینک دارید که به سایت شما اشاره می کنند، اما اینها از وب سایت هایی هستند که متعلق به شرکت های معتبر و رهبران صنعت هستند، گوگل شما را چنین خواهد دید.

از سوی دیگر، اگر تعداد زیادی بک لینک تولید می کنید، اما این بک لینک ها از وب سایت هایی با امنیت پایین می آیند، حدس بزنید چه؟ گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز کیفیت پایین وب سایت شما را در نظر می گیرند. پس ، به جای رتبه بالاتر، رتبه جستجوی شما کاهش می یابد یا اصلاً در SERP ها ظاهر نمی شوید!

پس ، اگر متوجه امتیاز DR خود شده‌اید، با کلیک روی Referring Domains در نوار کناری سمت چپ، تحلیل کنید که این امتیازات از کجا می‌آیند.

بررسی ahrefs وب سایت با امنیت پایین

اگر وب‌سایت‌هایی با ترافیک کم یا بدون ترافیک می‌بینید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که این وب‌سایت دارای امنیت پایین یا فهرست مسدود شده است.

این دامنه‌ها را با استفاده از ابزار Disavow Ahrefs به Google ارسال کنید تا ربات‌های جستجو دفعه بعد که وب‌سایت شما را می‌خزند این بک لینک‌ها را نادیده بگیرند.

نتیجه

امنیت وب سایت برای ایجاد یک حضور قوی آنلاین، به ویژه برای وب سایت های وردپرسی بسیار مهم است.

یک وب سایت امن با اطمینان از ایمن بودن و محافظت از اطلاعات شخصی و تراکنش های آنها در برابر تهدیدات سایبری، به ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان هدف شما کمک می کند.

در عین حال، به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطمینان می دهد که تجربه صفحه عالی را به مشتریان خود ارائه می دهید و در نتیجه رتبه جستجوی بالاتری را کسب می کنید.

استراتژی های به اشتراک گذاشته شده در این مقاله اولین قدم برای ایمن سازی وب سایت شما از مجرمان سایبری است. تحلیل دقیق و هوشیاری مداوم به کاهش احتمال اینکه وب سایت شما قربانی یک حمله سایبری شود کمک می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است