متن خبر

چگونه از آموزش های کدنویسی ویدیو بیشترین بهره را ببرید

چگونه از آموزش های کدنویسی ویدیو بیشترین بهره را ببرید

شناسهٔ خبر: 451039 -




آیا تا به حال ساعت ها را صرف تماشای یک آموزش کد نویسی کرده اید تا به پایان برسید و احساس کنید چیز زیادی یاد نگرفته اید؟

همه ما آنجا بوده‌ایم، و هنگام یادگیری کدنویسی می‌تواند یک تجربه خسته‌کننده باشد.

در این مقاله، برخی از بهترین تکنیک‌هایی را به شما نشان می‌دهم که می‌توانید از آن‌ها برای استفاده حداکثری از هر آموزش ویدیویی و به حداکثر رساندن یادگیری خود استفاده کنید.

🎮 کد همراه

این یک راه عالی برای تمرین تایپ واقعی کد است و شما همانطور که انجام می دهید حافظه عضلانی خواهید ساخت. در نهایت چیزهایی مانند ایجاد توابع، فایل های جدید و غیره تبدیل به طبیعت دوم خواهند شد. همچنین کمک می کند تا مفاهیمی را که یاد می گیرید به خانه هدایت کنید.

تصور کنید که در حال انجام یک بازی ویدیویی هستید که در آن فقط در حال تماشای اژدهایان نبرد قهرمان هستید بدون اینکه خودتان وارد میدان شوید. خسته کننده به نظر می رسد، درست است؟ و در مبارزه با اژدها بهتر نخواهید شد.

دقیقاً به همین دلیل است که به جای تماشای منفعلانه آنها، باید همراه با آموزش کدنویسی کنید. IDE خود را باز کنید، کد را تایپ کرده و اجرا کنید. آن خطاها و موفقیت ها را در زمان واقعی می بینید؟ آنها زخم ها و مدال های جنگ شما هستند.

مثال:

وقتی آموزش می گوید: «بیایید فهرستی از کارهایی که باید انجام دهیم بسازیم»، فقط سر تکان ندهید. آن را همانطور که آنها انجام می دهند، خط به خط بسازید. اگر یک ویژگی برای تحلیل کارهای انجام شده اضافه کردند، وارد شوید و آن کادر را کد کنید. این مانند پیروی از یک دستور است - شما فقط آن را نمی خوانید و انتظار دارید یک کیک ظاهر شود.

📝 عملکرد مشترک را یادداشت کنید

کدنویسی فقط در مورد یادگیری نحو نیست - بلکه در مورد یادگیری نحوه تشخیص الگوها است. بسیاری از برنامه های وب دارای قابلیت های مشترک هستند. احراز هویت، عملیات CRUD (ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی، حذف) و تماس‌های API نان و کره شما هستند.

مثال:

در ویدیوهای پروژه تمام پشته خود در YouTube ، به شما نشان می‌دهم که چگونه بسیاری از آپشن های رایج برنامه وب مانند احراز هویت، عملیات CRUD، مرتب‌سازی، فیلتر کردن و موارد دیگر را پیاده‌سازی کنید. اگر یادداشتی در مورد نحوه و زمان استفاده از این ویژگی‌ها داشته باشید، می‌توانید در صورت نیاز به این ویژگی‌ها در پروژه‌های آینده خود به این موضوع مراجعه کنید.

🔄 یک بخش را تماشا کنید و ببینید آیا می توانید آن بخش را خودتان دوباره انجام دهید

این جایی است که سحر و جادو اتفاق می افتد. پس از تماشای یک بخش، نفس عمیقی بکشید و سعی کنید آنچه را که به تازگی آموخته اید، بدون نگاه کردن تکرار کنید.

مثل این است که بعد از یک بار قدم زدن در سیاهچال، نقشه ای از سیاهچال را ترسیم کنید. اگر یک نوبت را از دست دادید نگران نباشید - هدف این است که آن مسیرهای کدگذاری را در مغز خود حک کنید. به یاد داشته باشید: تکرار کلید یادگیری مفاهیم کدنویسی است.

مثال:

اگر آموزش فقط نحوه اضافه کردن یک ویژگی برای مرتب‌سازی وظایف بر اساس اولویت را نشان می‌دهد، ویدیو را ببندید و ببینید آیا می‌توانید دوباره آن را از ابتدا اجرا کنید. مشکلی نیست. آن وقت است که می دانید در حال یادگیری هستید. اگر گیر کردید، همیشه می‌توانید به ویدیو مراجعه کنید و دوباره امتحان کنید.

🚀 ببینید آیا می توانید بخش بعدی را خودتان انجام دهید

احساس جسارت می کنید؟ سعی کنید ویژگی بعدی را پیش‌بینی و کدنویسی کنید قبل از اینکه آموزش نحوه انجام آن را به شما نشان دهد. این مانند انتخاب ماجراجویی خود در یک کتاب داستان است. این نه تنها درک شما را آزمایش می کند، بلکه مهارت های حل مسئله شما را نیز افزایش می دهد.

مثال:

برنامه آموزشی برای اضافه کردن یک ویژگی برای فیلتر کردن وظایف برنامه دارد؟ قبل از زدن بازی به آن ضربه بزنید. فرقی نمی‌کند که به آن توجه کنید یا نه، مقایسه رویکرد شما با راه‌حل آموزش، بینش‌های باورنکردنی را ارائه می‌دهد.

⏸ مکث کنید و بیت های کوچک خود را اضافه کنید

چه کسی گفته است که باید به فیلمنامه پایبند باشید؟ مینی ویژگی ها یا ترفندهای خود را به کار ببرید. اگر برنامه آموزشی مانند سیب زمینی ساده است، چرا آن را با جادوی CSS ادویه نکنید؟ یا قابلیتی را اضافه کنید که فکر می کنید مفید باشد؟

مثال:

در حال ساختن آن فهرست کارها هستید اما همه آن متن است؟ ایموجی ها را برای وظایف اضافه کنید! 🎉 وظیفه ای در مورد زنگ زدن به مادربزرگت؟ یک ایموجی قلب را در کنار آن سیلی بزنید. این دنیای شماست - از تزئین آن لذت ببرید.

🌟 آموزش را با ویژگی های خود گسترش دهید

این یکی از راه های مورد علاقه من برای یادگیری است، زیرا به اندازه شروع از یک صفحه خالی دلهره آور نیست.

هنگامی که آموزش را تا انتها دنبال کردید، به همین جا بسنده نکنید. آن را به عنوان بازی پایه در نظر بگیرید و اکنون DLC ها (محتوای قابل دانلود) را اضافه می کنید. این فرصتی است که شما خلاق شوید و پروژه را واقعاً از آن خود کنید.

مثال:

آیا آن فهرست کارها کار می کند؟ عالی! در مورد اضافه کردن یک ویژگی برای به اشتراک گذاری وظایف با دوستان یا همگام سازی آن در دستگاه ها چطور؟ آسمان حد است

🏖 استراحت های زیادی داشته باشید

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه ایده ها گاهی اوقات زمانی که از کامپیوتر دور هستید، شاید زیر دوش یا پیاده روی، به ذهن شما خطور می کند؟ این پردازش مغز شما در پس زمینه است.

ماراتن های کدنویسی می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود، پس به یاد داشته باشید که استراحت کنید. کشش، آبرسانی یا رقص سریع انجام دهید. مغز (و بدن شما) از شما تشکر خواهد کرد.

مثال:

پس از کدنویسی یک ویژگی جدید، کمی دور شوید. پیاده روی کنید یا روی پروژه غیر کدنویس دیگری کار کنید. ممکن است با یک دیدگاه جدید یا یک ایده جدید برای اجرا برگردید. این مانند اجازه دادن به شخصیت بازی شما در مسافرخانه قبل از تلاش بزرگ بعدی است. 😉

🔍 نتیجه گیری

اگر مشتاق به اجرای این تکنیک ها هستید، از کانال یوتیوب من دیدن کنید. در آنجا، من به پروژه‌های سطح سازمانی می‌پردازم و چگونگی، چیستی و چرایی پشت هر خط کد را کشف می‌کنم. برو و سلام کن!

TNwpJK3Htu6aBtRwwAXMgRGzMydUhHSfaCPLUI8QzcoQrHY-UVgtXa-UIxdTfANMrHkXoz0a=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است